HPE תקים את תשתיות הענן של מיקרוסופט ב-MedOne

המהלך מאפשר ללקוחות שאינם יכולים להשתמש בשירותי ענן ציבורי שממוקמים בחו"ל, כגון גופים ממשלתיים וביטחוניים, לעשות זאת בישראל

מימין, אורי ברגמן, מנכ"ל HPE ישראל, ורוני שדה, מנכ"ל MedOne, בטקס החתימה על ההסכם. צילום: יח"צ

HPE נבחרה להקים את התשתית לענן ה-Azure Stack מבית מיקרוסופט בחוות השרתים של MedOne – כך הודיעו שתי החברות. המהלך הנוכחי בא לאחר שבחודש שעבר חתמה חברת אירוח התשתיות הישראלית על הסכם עם הענקית מרדמונד להקמת תשתית הענן בחווה שלה. היקף הפרויקט מוערך במיליוני שקלים.

המהלך משמעותי במיוחד עבור לקוחות של MedOne, כמו גופים ממשלתיים וביטחוניים, שמנועים משימוש בשירותי ענן ציבורי הממוקמים בחו"ל. לאחר שיוקמו, הם יוכלו להשתמש בתשתיות הללו, מאחר שהן ממוקמות בארץ. עבור HPE, שאין לה תשתיות משלה בישראל, מדובר במהלך חשוב, שיחזק את אחיזתה בשוק המקומי.

רוני שדה, מנכ"ל MedOne, אמר בשיחה עם אנשים ומחשבים כי "ההסכם עם HPE משלים את המהלך שהתחלנו, והוא יאפשר מתן שירותים מגוונים על בסיס Azure עבור מערכות מקומיות. בחרנו בה לאספקת תשתיות החומרה לפרויקט לאחר שביצענו בדיקה מקיפה של מספר מאוד מצומצם של חברות שמורשות לספק תשתיות לענן של מיקרוסופט. בנוסף, יש לציין ש-HPE מספקת תשתיות לענן של מיקרוסופט במרבית האתרים שלה בעולם".

אורי ברגמן, מנכ"ל HPE ישראל, אמר כי "הענן מתוכנן ומיושם על ידי יועצינו הטכנולוגיים, ומשולב בו מודל תפעולי-פיננסי שמאפשר תשלום על פי צריכה ומשרת כ-1,000 לקוחות מובילים בתחומם בעולם".

לא מהלך ראשון של MedOne בתחום

אין זו הפעם הראשונה שבה MedOne יוצאת למהלך שמאפשר לחברות להתחבר באמצעותה לפלטפורמות ענן בינלאומיות דרך תשתיות שהוקמו בישראל. המהלך הקודם נעשה לפני ארבע שנים, כשהיא הביאה לישראל את שירותי הענן של תאגיד הטלקום NTT, ובכך אפשרה לארגונים רבים לצרוך שירותי ענן ציבורי תוך עמידה ברגולציה ובדרישות עסקיות אחרות.

ההסכם הנוכחי אמור לאתגר את הממשלה, שמדברת כבר זמן על תכניותיה להקים ענן ציבורי בישראל, אולם, מה שמעכב את התהליך הוא העובדה שהחברות הגדולות לא ממהרות להקים ענן בישראל, ומעניקות שירותים לשוק הישראלי באמצעות שרתים ברחבי העולם. עם ההסכם החדש, מיקרוסופט יצאה מהרשימה הזאת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים