בפעם הראשונה: ענקית סינית הקימה מתחם חדשנות בישראל

המרכז הוקם בקריית עתידים שבתל אביב על ידי ZGC - אחד הגופים החזקים בסין - ואינפיניטי הישראלית ● לדברי אמיר גלאור, מנכ"ל אינו-ניישן מקבוצת אינפינטי, מעבר למטרות העסקיות, הוא נועד על מנת "לייעל את הקשרים בין הישראלים לסינים"

חונכים את המרכז: מימין - אמיר גלאור, יו"ר אינו-ניישן; שוואן הונג, מנכ"ל ZGC; ד"ר צ'וי יוטינג, נציג שגרירות סין בישראל; ודוד גלטשטיין, נציג ZGC בישראל. צילום: דורי פריאור

אינפיניטי הישראלית וחברת הענק הסינית ZGC חנכו באחרונה מתחם עבודה וחדשנות בתל אביב, בהשקה שקטה ובהשקעה משותפת של יותר מ-10 מיליון דולר – כך נודע לאנשים ומחשבים. זוהי הפעם הראשונה שבה גורם סיני שמביע עניין בחברות ישראליות משקיע בהקמת מרכז חדשנות פיזי.

המרכז הוקם בבניין בקריית עתידים ומועסקים בו כמה עשרות עובדים. הוא כולל מתחם עבודה ומקום מפגש בין נציגי חברות שונות, בהן ישראליות וסיניות.

לדברי אמיר גלאור, יו"ר אינו-ניישן מקבוצת אינפינטי, "המטרה העיקרית של המתחם היא להדק את הקשרים בין ישראל וסין, ולשפר את יעילות הקשר, שהינה נמוכה עקב פערים בתרבות, בידע, בשיטות העבודה והרגולציה".

"ZGC הוא אחד הגופים הכי חזקים בסין ואינו-ניישן הוא הגוף המוכר ביותר בקשר שבין ישראל לסין, כך שבעזרת שילוב בין השירותים של ZGC והכוח הבינלאומי של אינו-ניישן, אנחנו יכולים לגשר בין פערי התרבות ולמקסם את העסקות בין המדינות", אמר שאוון הונג, מנכ״ל תאגיד הענק הסיני, בטקס הפתיחה.

"פגישות סרק בין ישראלים לסינים – בגלל חוסר בתיאום ציפיות"

לדברי גלאור, היחס מפגש/עסקה סופית בשיטות המסורתיות, המובלות על ידי גופי ממשל שונים ומשלחות עסקיות, הינו 1:1,000. כלומר, על כל 1,000 פגישות יש עסקה מלאה אחת שמבשילה (לא כולל מסחר). "זהו עקב האכילס האמיתי של הקשרים עם סין, שגורם לבזבוז משאבים לאומיים", אמר גלאור, שעוסק שנים רבות ביזמות ובפעילות בין שתי המדינות.

אמיר גלאור, מנכ"ל אינו-ניישן. צילום: דורי פריאור

אמיר גלאור, יו"ר אינו-ניישן. צילום: דורי פריאור

עוד הוא ציין כי "ניתוח הנתונים מוועידות ועסקות קודמות, וניתוח התכניות הממשלתיות ישראליות-סיניות, מצביעים על כך שחוסר בתיאום ציפיות הוא הגורם האחראי ליותר מ-50% מפגישות הסרק. הגורם המשני הוא קושי בשמירת קשר עם הגורמים הסיניים לאחר העניין הראשוני".

מרכז דומה בבייג'ינג

המרכז בתל אביב הוא העתק של מתחם דומה שהוקם לפני כשנה בבייג'ינג, והוא אחד ממרכזי היזמות והחדשנות חזקים בסין. כ-20 אלף חברות היי-טק נמצאות בו, בהן ענקיות טכנולוגיה סיניות רבות, כגון ביידו, לנובו ושיאומי, וכן אוניברסיטאות ומוסדות אקדמיים אחרים מוכרים בסין, מאות מוסדות מחקר לאומיים ועירוניים, ועוד. בצד הישראלי, ציין גלאור שבין החברות הפועלות במרכז בבירה הסינית ניתן למצוא את התעשייה האווירית, טאבולה, אל על ואחרות.

המרכזים – הן זה החדש בתל אביב והן זה הקיים בבייג'ינג – מציעים מערכת מבוססת בינה מלאכותית לאיתור שיתופי פעולה והזדמנויות עסקיות, שמבוססת על סריקה של נתוני יותר ממיליון חברות בעולם, וכן מיון שותפים ופעולות באמצעותם. "המערכת לומדת את המגמות שעולות מהעסקות ואת הפידבקים של המשתמשים, וממליצה ועוזרת עם מי להיפגש. הפלטפורמה הזו מכתיבה את המגמות המשמעותיות ביותר של האקו-סיסטם הישראלי בסין", אמר גלאור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים