רואים 6:6 – גם בענן

הסטארט-אפ הישראלי 6over6 פיתח, באמצעות תשתיות הענן של AWS, אפליקציה שמאפשרת לבצע בדיקת ראייה באופן עצמאי דרך הסמארטפון - ולייתר בכך את ההליכה לאופטומטריסט

האפליקציה של 6over6

סקר שנערך לפני כשנה העלה שכשלושה מתוך כמעט תשעה מיליון תושבי המדינה מרכיבים משקפיים או עדשות מגע. הם אמורים להגיע אחת לשנה לאופטומטריסט, על מנת לעבור בדיקת ראייה, ועל בסיסה הוא יחליט האם עליהם לשנות את מספר המשקפיים. הסטארט-אפ הישראלי 6over6 מציע ל-"משקפופרים", במקום ללכת אליו, לערוך בדיקת ראייה בסיסית מהבית או מכל מקום אחר שבו הם נמצאים, באמצעות אפליקציה בטלפון החכם שלהם, ואפילו לקבל מרשם במקום.

6over6 הוקמה ב-2014 על ידי ד"ר עופר לימון, המשמש כמנכ"ל החברה, וד"ר אלכס זלוטניק, סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה. החברה מעסיקה כ-40 עובדים. אנשיה פיתחו את אפליקציית GlassesOn, שמנתחת את המידע של מי שמבצע בדיקת ראייה באמצעותה, בהתבסס על אלגוריתמיקה ועיבוד תמונה.

האפליקציה כבר אושרה על ידי מינהל התרופות האמריקני, ה-FDA, וזמינה להורדה בחנויות האפליקציות של גוגל ואפל. היא מאפשרת לחלץ את המדדים האופטיים של המשקפיים (מספר, מספר צילינדר וזווית צילינדר), וכן את המרחק בין האישונים. כך, בסופו של התהליך, בעל המשקפיים מקבל מרשם, שכולל את כל הנתונים הנדרשים לבניית העדשות – ויכול לעשות זאת מול האופטומטריסט, או ברשת. על מנת לבדוק את המשקפיים שלו, על המשתמש להניח אותן בין מסך המחשב לבין הסמארטפון. אז, באמצעות אלגוריתם שפיתחה החברה, הטלפון מזהה את העיוות שנוצר דרך העדשה, על מנת לקבל את הנתונים באופן מדויק. לאחר מכן, כדי למדוד את המרחק בין האישונים, המשתמש מצלם את עצמו תמונת סלפי, כשעל מצחו כרטיס מגנטי, שמשמש כמעין סרגל.

"הענן מסב לנו שקט נפשי"

6over6 מתבססת על הענן של AWS. גדי שמחוביץ', סמנכ"ל הפיתוח של חברת הסטארט-אפ, אמר כי "אחד היתרונות של השימוש בענן נוגע ליכולת שיש לנו להריץ את אותה הטכנולוגיה ואת אותם השירותים בכל מקום שבו אנחנו פעילים. אנחנו קוראים לזה רציפות של הטכנולוגיה בכל מקום, וזה מקל על פיתוח עבודת תשתיות המחשוב אצלנו".

שמחוביץ' סיפר כי "כבר מראשית הפעילות שלנו, לפני כארבע שנים, בחרנו בענן – ובזה של אמזון. השימוש בשירותי ענן מסב ביטחון ושקט נפשי לשותפים שלנו ולמשקיעים בנו. בחרנו בשירותים של AWS עקב היותה השחקנית הגדולה והמוכרת ביותר בתחום; הזמינות הגבוהה של שירותי הענן שלה, שמשליכה על רמת הזמינות הגבוהה של השירותים שלנו; ומגוון השירותים שלה".

גדי שמחוביץ', סמנכ"ל הפיתוח של 6over6. צילום: יח"צ

גדי שמחוביץ', סמנכ"ל הפיתוח של 6over6. צילום: יח"צ

הוא ציין כי 6over6 "משתמשת בשירות האחסון EC2 ובבסיס הנתונים RDS. כמו כן, התחלנו לעבוד עם שירות ניהול הקונטיינרים ECS ואנחנו עובדים עם FarGate , שמאפשר ניהול קונטיינרים והרצה של מיקרו-שירותים. בעולמות לימודי המכונה והלימוד המעמיק אנחנו משתמשים ב-SageMaker".

6over6 מאחסנת את המידע שלה בארבעה דטה סנטרים של AWS – בארצות הברית, הודו, סין וסינגפור, אולם מסתייעת גם בסניף הישראלי של ענקית הענן, בתל אביב. שמחוביץ' ציין כי "התמיכה שלהם בנו מאוד חשובה לנו ומקל עלינו שבמרחק הליכה מהמשרדים שלנו יש גוף גדול של תמיכה בלקוחות וארכיטקטים – שמלווה אותנו באופן צמוד ומספק לנו את הפתרונות הנכונים לאתגרים העדכניים שאיתם אנחנו מתמודדים".

לסיכום הוא אמר כי "הענן תרם תרומה חד משמעית לפעילות הגלובלית של החברה. סטארט-אפ כמונו לא יכול להפוך לחברה גלובלית בלי שימוש בפלטפורמות תומכות, דוגמת הענן. היכולת לספק שירותים בכל מקום ובכל זמן תלויה בשימוש בו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים