see.V: שכר אנשי התוכנה הממוצע מסתכם ב-28,163 שקלים

על פי נתוני החברה, שמתמחה בגיוס אנשי תוכנה לחברות ההיי-טק, במחצית השנייה של השנה השכר הממוצע של אנשי התוכנה עלה ב-0.33% בלבד

see.V

על פי נתוני חברת see.V, שמתמחה בגיוס אנשי תוכנה לחברות ההיי-טק, השכר הממוצע של אנשי תוכנה בסוף הרבעון השני של 2019 עמד על 28,163 שקלים – עלייה של 0.33% בלבד. 

שכרם הגבוה של אנשי התוכנה אינו מפתיע. אתמול (א') פרסמה הלמ"ס את נתוני השכר הממוצע במשק לחודש אפריל, ומתברר שאנשי תוכנה משתייכים לקבוצת בעלי השכר הממוצע הגבוה ביותר כיום – מידע ותקשורת – וזה הסתכם ב-22,060 שקלים – עלייה שנתית של 0.5%.

טבלת השכר הממוצע למחmית השנייה של 2019. מקור: see.V

טבלת השכר הממוצע למחmית השנייה של 2019. מקור: see.V

לגבי אנשי התוכנה, עליות שכר נרשמו בחלק מהתחומים, ביניהם שכרם של מהנדסי DevOps, שעלה ב-4% ועמד ברבעון השני של 2019 על 30,650 שקלים בחודש, ושכרם של מפתחים ב-Python, שעלה ברבעון האחרון ב-3% ועמד על 30,700 שקלים בחודש. ירידות קלות נרשמו בשכרם של מפתחי Java ומפתחי ++C.

כאשר משווים לרבעון המקביל בשנת 2018, רואים שבשנה האחרונה נרשמו עליות בולטות בשכרם של מפתחי Python ומפתחי ++C, ואילו שכרם של מפתחי Mobile ירד. 

בראש טבלת השכר ברבעון השני: מהנדסי DevOps, מפתחי אלגוריתמים ומפתחי Python עם שכר של כ-31,000 שקלים בחודש.

"שכר הפך פחות משמעותי בשיקולי מפתחים"

"תנופת הגיוסים בהיי-טק נמשכת", אומרת דניאל יוגב, מנהלת הגיוס ב-see.V, "יחד עם זאת, השכר הממוצע לא עלה. רק לשם השוואה, על פי הנתונים שלנו, בין 2017 ל-2018 הייתה עלייה של 7% בשכר הממוצע בתחומי התוכנה, ולעומת זאת, בשנה האחרונה השכר התייצב על כ-28,000 שקלים בחודש. אני חושבת שהסיבה היא שחברות התמודדו עם עלייה חדה בשכר מפתחים במשך כמה שנים ברציפות, ובשנה האחרונה התחרות נעשתה אגרסיבית במיוחד.

סטרט-אפים, במיוחד סטרט-אפים צעירים יחסית, מתקשים להתחרות בשכר שמציעות חברות גדולות ומבוססות, אבל הם מציעים דברים אחרים: תפקידי מפתח, קידום מהיר, אופציות, או במקרה של חברות בלוקצ'יין – מטבעות.

אגב, שכר הפך פחות משמעותי גם בשיקולי מפתחים. על פי סקר שערכנו ב-2018, בהשתתפות מאות אנשי ונשות היי-טק, הסיבות המובילות לעזיבת מקום העבודה הן: קידום והתפתחות מקצועית (35%) והנהלה ותרבות ארגונית (27%). רק 17% מהמשיבים בחרו בשכר והטבות כסיבה המכרעת לעזיבת מקום העבודה".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים