איילון ביטוח העלתה מערכת מניעת הונאות של SAS

היקפו הכספי של הפרויקט - שהחל לפני יותר משנה, ושהשלב השני שלו צפוי להסתיים באוגוסט השנה - לא נמסר, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על כמיליון שקלים

עמית גבע, המנמ"ר היוצא של איילון. צילום: יח"צ

איילון חברה לביטוח העלתה לאוויר מערכת מניעת הונאות של SAS, כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט החל לפני יותר משנה, והשלב השני שלו צפוי להסתיים באוגוסט השנה. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על כמיליון שקלים. את הפרויקט הטמיעו אנשי ה-IT של איילון, בשיתוף האינטגרטור, אנשי מיה אנליטיקס, נציגת SAS בישראל.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר עמית גבע, סמנכ"ל מערכות מידע, איילון חברה לביטוח, כי "המניע לפרויקט הייתה הנחיה של הרגולטור במשרד האוצר, אגף שוק ההון, שהגיעה לפני יותר משנה. בעקבות ההנחיה, בחנו כמה חלופות, ובסופן החלטנו על הטמעת המערכת של SAS".

המערכת למניעת הונאות של SAS סייעה לאיילון חברה לביטוח בכמה מימדים: לאתר ולמנוע הונאות בתביעות ביטוח בזמן אמת; למנוע ניסיונות לתביעות-שווא על ידי נוכלים מקצועיים; לאתר ולמנוע הונאות חיתום ותצהירים כוזבים; להגביר את הביקורת הפנימית ולאתר הונאות שבוצעו על ידי סוכנים; להשיג שיפור משמעותי בזמני ניתוח המידע והחקירה, על מנת לקבל החלטה לפעול בצורה אקטיבית נגד ההונאות.

"סגרנו את הפירצה ש'קוראת' לארגוני פשע למקד תקיפות בחברות ביטוח"

לדברי גבע, "בעקבות יישום המערכת, סגרנו את הפירצה שקיימת בעיקר בשוק הביטוח. כאשר ישנה פירצה שכזו, היא 'קוראת' לארגוני פשע למקד את מתקפותיהם בחברות ביטוח". הוא ציין כי המערכת שהוטמעה אינה קשורה למערכי אבטחת המידע בחברה, אלא למערכות הליבה של החברה.

לדברי גבע, "כאשר לקוח בא לרכוש פוליסה, או לשנות נתונים כלשהם בפוליסה קיימת – המערכת עורכת את כל הבדיקות, על מנת לחשוף האם משהו חשוד". גבע סיים באומרו כי "היינו מהראשונים בארץ להעלות מערכת שכזו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים