לינוקס עקפה את חלונות בשימוש בה בפלטפורמת הענן של מיקרוסופט

לינוקס, על הפצותיה הרבות, היא מערכת ההפעלה שלפי ההערכות שולטת בכ-70% מהשוק, הן בשרתים מקומיים והן בשרתי ענן, כך שהצמיחה שלה גם בסביבת Azure היא כנראה טבעית

משנים מינוחים גזעניים. לינוקס

השימוש בלינוקס במסגרת Azure, פלטפורמת הענן של מיקרוסופט, כבר גדול יותר מהשימוש בחלונות, כך חשף סשה לוין, מפתח במיקרוסופט, שעוסק בתחום הפיתוח של קרנל ללינוקס בחברה, בבקשה שהגיש לצורך הצטרפותה של מיקרוסופט לרשימת החברות המשתמשות באופן מאבטח במערכת ההפעלה בקוד פתוח.

למעשה לא מדובר בהפתעה גדולה בעבור מי שעוקב אחר השוק. ברמת המחשוב הארגוני לינוקס, על הפצותיה הרבות, היא מערכת ההפעלה השולטת ולא משנה אם מדובר בשרתים מקומיים או בשרתי ענן.

לפי ההערכות היא שולטת בכ-70% מהשוק הזה, כך שהצמיחה שלה גם בסביבת Azure היא כנראה טבעית.

כאמור, מדובר בתהליך – כבר במהלך 2017 חשפה מיקרוסופט שכ-40% מהמכונות הווירטואליות שפועלות בפלטפורמה מבוססות על לינוקס, ובסתיו 2018 חשף סקוט גות'רי, סגן נשיא ביצועים בחברה, כי מדובר כבר ב-50% שימוש שעליהם חולשת לינוקס – כך שהנתון שחשף לוין, לא ממש הפתיע את העוסקים בתחום.

נכון להיום יש כמה וכמה הפצות לינוקס שכבר פועלות תחת Azure, והפופולרית ביותר היא, כמו בשוק הצרכני, אובונטו, שנתמכת החל מגרסה 16.04. המערכות המוכרות יותר האחרות הן אורקל לינוקס, ו-סוזה לינוקס בגרסת השרת הארגוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים