הזוכה בתחרות של אנשים ומחשבים: אפליקציה שמסייעת לטיפול במסים

הסטארט-אפ הבריטי אנטייד זכה בתחרות הסטארט-אפים לתחום הפיננסי, שנערכה בכנס Fintech Junction, שהתקיים ביום ה' ● למקום השני הגיעה חברה שמזהה דפוסי התנהגות של לקוחות פיננסיים ולשלישי - חברה שפיתחה מערכת שיכולה לדבר כמו בני אדם

מימין: קווין ספטון, מנכ"ל ומייסד-שותף של הסטארט-אפ הזוכה, אנטייד; סנדרה ששון, אנשים ומחשבים; ומנחה הכנס, העיתונאי אליוט גוטקין. צילום: תומר פולטין

הטיפול בתשלומים לרשויות המסים יכול להיות מעיק ומסורבל, בפרט למי שמתמטיקה וראיית חשבון הם לא תחומי ההתמחות שלו. אפליקציה שפיתחה החברה הבריטית אנטייד מבקשת לפשט את הטיפול בנושא ולהפוך אותו לידידותי יותר. האפליקציה זכתה בתחרות הסטארט-אפים של אנשים ומחשבים לתחום הפיננסי, שהגמר שלה נערך ביום ה' האחרון, כחלק מכנס Fintech Junction 2019.

באירוע השתתפו כ-1,500 מקצוענים מרחבי העולם, בהם משקיעים, יזמים, מנהלי חדשנות ו-IT, נציגי מוסדות פיננסיים, חברות ביטוח, בנקים, אקסלרטורים וקרנות הון-סיכון, וכן שר האוצר של ליטא. נסקרו בו המגמות העדכניות והחמות ביותר המעצבות את העתיד של השירותים הפיננסיים – בין היתר בלוקצ'יין, מימון המונים, רגולציה, בינה מלאכותית, אבטחת סייבר, בנקאות פתוחה, הלוואות ומתן קרדיט. לקראת סיום האירוע התקיים שלב הגמר בתחרות הסטארט-אפים המצטיינים בתחום הפינטק, כאשר כל חברה ביצעה פיץ' שבו הציגה את מרכולתה בפני המשתתפים.

הפיץ' של אנטייד, בהובלת קווין ספטון, מנכ"ל ומייסד-שותף, הרשים במיוחד. ספטון סקר במסגרתו את הטכנולוגיה של החברה, שמציעה את אפליקציית App United, שהופכת את העיסוק במסים ל-"פשוט יותר, מהיר יותר, זול יותר וטוב יותר". היישום נותן לאנשים שליטה על כל שנת המסים שלהם. הוא מוצא מידע מחשבונות הבנק, ממיין אותו, לומד ממנו ושומר אותו עבור המשתמש בזמן אמת. בסוף השנה הפיננסית, דו"ח המס ניתן לשימוש ומוכן, ישר מהאפליקציה. מדובר באפליקציה ידידותית למשתמש, והיא לא מיועדת רק לרואי חשבון ולשאר מבינים בתחום.

אנטייד, שמקום מושבה בלונדון, נוסדה ב-2018 על ידי ספטון ושותפו למיזם, אנדרסן, שאותו הכיר בבית הספר לראיית חשבון, שם הם למדו ביחד. חברים אחרים שמועסקים בסטארט-אפ הם מומחי אוטומציה ותוכנות. החברה השלימה לא מכבר את התכנית של האקסלרטור של ברקליס, שמופעל על ידי תכנית טק סטארס בתל אביב, ורק באחרונה הגיש המשתמש הראשון בטכנולוגיה של החברה הגיש את דו"חות המס המלאים שלו באמצעות אי-מייל.

האפליקציה אמנם הוגדרה בתחילה לשימוש מול רשויות המס הבריטיות בלבד, אבל היא בנויה באופן גמיש, במטרה להתאים את עצמה לפריסה גלובלית, בשווקים נוספים.

לאחר הזכייה אמר ספטון כי "האפליקציה שפיתחה החברה היא חדשות טובות עבור משלמי המסים, היועצים ורשויות המס, כי היא מקלה על כולם לשמור על הכללים תוך הבנת תמונת הזכאות שלהם ומאפשרת להם התנהלות בראש שקט. אנחנו שמחים להיות הזוכים בתחרות הסטארט-אפים של Fintech Junction 2019. האקו-סיסטם היזמי הישראלי אימץ אותנו בחום, ואהבנו את האנרגיה של תל אביב. מה שאנחנו עושים הוא חשוב, מכיוון שהוא מעניק לאנשים בחזרה זמן, כסף ושליטה".

לדברי בן פלד, מנהל הכנס, "הזוכים במקום הראשון בתחרות זכו בחבילת פרסים שמטרתה לקדם את החברה לעבר השלבים הבאים בפעילותה, וביניהם פוטנציאל השקעה של חצי מיליון דולר מ-Nielsen Innovate, קרן החדשנות של נילסן, וכן ייעוץ בפיתוח עסקי ומנטורינג. עוד הם זכו בהשתתפות בתכנית המנהיגות של מכון מיראז', בשווי של 30 אלף דולר, שתיערך בקליפורניה; השתתפות בפסגה הפתוחה של BBVA, שתתקיים במדריד באוקטובר; חבילת הפעלה של Google Cloud לסטארט-אפים; אירוח במתחם העבודה Labs TLV; שעות עבודה עם ויזה ו-ויולה; וחבילת חסות לכנס הרביעי, Fintech Junction 2020".

נציגי הסטארט-אפים הזוכים במקומות הראשונים עם בן פלד, מנהל כנס Fintech Junction 2019 (מימין), והעיתונאי אליוט גוטקין, מנחה הכנס (משמאל). צילום: תומר פולטין

נציגי הסטארט-אפים הזוכים במקומות הראשונים עם בן פלד, מנהל כנס Fintech Junction 2019 (מימין), והעיתונאי אליוט גוטקין, מנחה הכנס (משמאל). צילום: תומר פולטין

מי עוד בזוכים?

אל המקום השני בתחרות הגיעה חברת הסטארט-אפ הישראלית צ'יינג' לאבס, שמוביל יניב לוי. החברה השיקה טכנולוגיית בינה מלאכותית שעוקבת אחרי תנועות כספיות בחשבונות הבנק ובכרטיסי האשראי של הלקוח, מזהה דפוסי התנהגות וחוזה ברמה יומית ומדויקת אירועים פיננסיים בטווח הקצר. הפתרון שלה מתאים לבנקים, שמבצעים חיזוי על מנת ליידע את הלקוחות שלהם מראש על אירועים צפויים ולהציע להם פתרונות בנקאיים מותאמים אישית בזמן הנכון.

הטכנולוגיה של צ'יינג' לאבס מבוססת על מחקרים ותיקים בתחום הכלכלה ההתנהגותית, שנוהלו על ידי פרופ' אייל וינטר מהאוניברסיטה העברית, שותף מייסד של החברה.

במקום השלישי זכה הסטארט-אפ הישראלי Voca AI, שהוקם על ידי ד״ר אלן בקר ועינב איתמר. החברה גייסה בסוף השנה שעברה סכום של 2.6 מיליון דולר, בסבב בהובלת לול ונצ'רס ופלינט קפיטל. Voca AI פיתחה תוכנת בינה מלאכותית שמסוגלת לדבר ברמת מורכבות אנושית, כך שמשתמשי הקצה לא יכולים לזהות אותה כמערכת מלאכותית. החברה פועלת בעיקר בארצות הברית בעולמות הפיננסים, והיא מעסיקה יותר מ-20 עובדים במשרדים שלה בהרצליה פיתוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים