ח"כ שטרית: "החלטת הממשלה להקצות תקציבים להחזרת מדענים לישראל – מעט מדי ומאוחר מדי"

"כל דולר שמשקיעים במדע נותן, בסופו של דבר, פי עשרות מונים תנובה כלכלית למדינת ישראל, ולכן - נכון יהיה לעודד את הממשלה להמשיך את המחקר והפיתוח", אמר יושב ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, בנאום לרגל יום המדע הלאומי ● בנאומו חשף שטרית, כי ד"ר אלי אופר, המדען הראשי של משרד התמ"ת, יהיה הנציג הישראלי הראשון שישמש כיושב ראש קרן המחקר האירופית "אוריקה"

"החלטת הממשלה להקצות מאות מיליוני שקלים להקמת מרכזי פיתוח בישראל על מנת ליצור מרכזי תעסוקה למדענים שירדו מהארץ היא דבר מבורך, אבל זה מעט מדי ומאוחר מדי", כך אמר אמש (ג') ח"כ מאיר שטרית, יושב ראש ועדת המדע של הכנסת. ח"כ שטרית נאם במליאה לרגל יום המדע הלאומי, שצוין השבוע. "כל דולר שמשקיעים במדע נותן, בסופו של דבר, פי עשרות מונים תנובה כלכלית למדינת ישראל, ולכן – רק נכון יהיה לעודד את הממשלה להמשיך את המחקר והפיתוח", הוסיף.

בנאומו חשף שטרית, כי לראשונה, יכהן נציג ישראלי כיושב ראש קרן המחקר האירופית "אוריקה", המעניקה בכל שנה מענקי מחקר למדינות באירופה בהיקף כספי של 1.2 מיליארד דולרים. יהיה זה ד"ר אלי אופר, המדען הראשי של משרד התמ"ת. שטרית הוסיף, כי "עובדה זו תנקז לישראל את כל הבקשות למענקי מחקר באירופה, מה שיחזק את מעמדה המוביל של המדינה בעולם המדע".

"ההון האנושי הוא המשאב הכי חשוב שיש לנו, ולכן – צריך להשקיע בו, אבל, למרבה הצער, הממשלה ממשיכה לקצץ בהשכלה ובתקציבי המחקרים", סיכם ח"כ שטרית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים