פדקס נגד משרד המסחר האמריקני: הגישה תביעה נגד ההגבלות שהוטלו על וואווי

באחרונה נקלעה פדקס לבעיה מול וואווי בשל העברה לקויה של חבילות, ולטענתה אין זה מתפקידה להבטיח שטכנולוגיות שנאסרו באחרונה למסחר לא יועברו

פדקס. צילום: BigStock

פרשת וואווי גולשת לתחומי מסחר נוספים: חברת המשלוחים פדקס הגישה תביעה נגד משרד המסחר האמריקני, הנוגעת להגבלות שהטיל ממשל טראמפ נגד ענקית התקשורת. באחרונה נקלעה פדקס לבעיה מול וואווי בשל העברה לקויה של חבילות של החברה, ולטענתה אין זה מתפקידה להבטיח שטכנולוגיות שנאסרו באחרונה למסחר לא יועברו למשרדי וואווי.

כזכור, בחודש מאי האחרון הוסיף משרד המסחר האמריקני את וואווי ל"רשימה שחורה" של חברות, האוסרת על חברות אמריקניות לייצא טכנולוגיות ומידע לחברה הסינית. התביעה של פדקס, שהוגשה בוושינגטון הבירה, טוענת שאין זה אפשרי מבחינה מעשית עבור חברות שילוח כמו פדקס לפקח על התכולה והתוכן של כל חבילה שהן מטפלות בה.

"בדרך כלל החוק מאפשר הגנה לחברות השילוח, ומצפה מהן לאחריות על התכולה של החבילות ושירותי התקשורת שהן עושות בהם שימוש, כמו ספקיות אינטרנט וחברות תקשורת", הסבירה החברה בתביעתה. "הרגולציה של מינהל הייצוא אינה מאפשרת אספקה בטוחה. ההיפך הוא הנכון, מינהל הייצוא מתייחס לחברות השילוח כאל אחראיות לסיוע וכאל שותפות לעבירות ההפרות של רגולציות הייצוא המבוצעות על ידי לקוחותיהן, לצד קנסות גבוהים ומוגזמים".

התביעה, שאינה מזכירה במפורש את וואווי, מזהירה שלפדקס יש כעת שתי אפשרויות: היא יכולה להמשיך לפעול כרגיל, בלי לבדוק אפשרות של הפרה בכל חבילה, תוך הסתכנות בפעולה של רשויות החוק, או שהיא יכולה להפסיק להעביר חבילות שהיא רואה בהן סיכון כלשהו. שתי האפשרויות, לדבריה, אינן טובות, וזו הסיבה שבגללה היא פונה לבית המשפט.

"כחברה שמחויבת לציית לחוקים ולרגולציות במדינות שבהן היא פועלת, פדקס תומכת בנושאי הפיקוח על הייצוא", הצהירה החברה. "השקענו רבות בתוכנית פנימית לציות לפיקוח על הייצוא. מכל מקום, אנו מאמינים שהרגולציה של מינהל הייצוא, כפי שהיא בנויה ומיושמת כעת, מציבה נטל לא הגיוני על פדקס לפקח על מיליוני המשלוחים שהיא מעבירה מדי יום. פדקס היא חברת משלוחים ולא סוכנות לאכיפת חוקים".

וואווי

וואווי

טעויות והחזרות משלוחים

בחודש שעבר התנצלה פדקס על טעויות במשלוחים של שתי חבילות של וואווי, שהוחזרו לשולח, והחברה הסינית הודיעה כי היא בוחנת מחדש את יחסיה עם חברת המשלוחים האמריקנית. שתי החבילות הללו, שהכילו מסמכים שנשלחו מיפן לוואווי בסין, הופנו בטעות למשרדי החברה בארצות הברית ללא אישור. דובר של פדקס אמר כי ההחלטה נעשתה בטעות על ידי עובד החברה, ששלח את החבילות לביקורת ציות.

במקרה נוסף שאירע בשבוע שעבר, החזירה פדקס בממפיס חבילה שהכילה מכשיר של וואווי, שנשלח לארצות הברית מבריטניה, ולדברי החברה זו הייתה טעות תפעולית, שגם עליה התנצלה החברה, זאת למרות שלחבילה שהוחזרה צורפה ההודעה כי הסיבה להחזרה היא "סוגייה של ממשלת ארצות הברית עם וואווי ועם ממשלת סין".

"החבילה שמדובר בה הוחזרה בטעות לשולח, ואנו מתנצלים על הטעות התפעולית הזאת", כתבה החברה בהצהרתה. "כחברה גלובלית, שמטפלת ב-15 מיליון משלוחים מדי יום, אנו מחויבים לציית לכל החוקים והרגולציות ולמזער את השפעתם על לקוחותינו בהתאמת השירותים שלנו לציות לסביבה הרגולטורית הדינמית של ארצות הברית".

עוד ציינה החברה, כי היא יכולה לקבל ולהעביר את כל מוצרי וואווי, מלבד משלוחים המשויכים ל'רשימת המוצרים' של ארצות הברית" (האסורים למסחר. נ.א.) בנוסף, אמרה החברה, כי "ההודעה שצורפה לחבילה שהוחזרה לשולח לא נוצרה על ידי פדקס".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים