אושרה העברת השליטה ב-IBC; פחות משקי בית ייהנו מסיבים אופטיים

משרד התקשורת אישר את העברת השליטה במיזם מחברת החשמל לסלקום ולקרן תשתיות ישראל, בכפוף להחלטת ממשלה ● במשרד התקשורת מפחיתים את החובה של הבעלים החדשים לפרוש את הסיבים האופטיים - מ-100% ל-40% ממשקי הבית בלבד

מעמד חתימת הסכם הרכישה של IBC על ידי סלקום. עומדים מימין: יו״ר קבוצת סלקום, עמי אראל, ויו״ר דירקטוריון חברת החשמל, אלוף (מיל') יפתח רון-טל. יושבים מימין: מנכ״ל חברת החשמל, עופר בלוך; מנכ״ל סלקום, ניר שטרן; ויו״ר דירקטוריון IBC, דורון כהן. צילום ארכיון: סיון פרג'

משרד התקשורת הודיע היום (ב') כי הוא מאשר את העברת השליטה במיזם הסיבים האופטיים IBC לשותפות של סלקום וקרן תשתיות לישראל. זאת, לאחר שהממונה על ההגבלים העסקיים אישרה את העסקה בשבוע שעבר. מהמשרד נמסר כי גורמי המקצוע בו ממליצים שעם ביצוע העברת השליטה יקבל המיזם רישיון אחוד, כללי וייחודי לתשתית, ויבוטל הרישיון הקיים. הן האישור הסופי להעברת השליטה והן ההמלצה כרוכים בהחלטת ממשלה.

סלקום והקרן הגיעו לפני קרוב לשנה להסכם עם חברת החשמל לרכישת 70% ממניות מיזם הסיבים האופטיים תמורת 100 מיליון שקלים, כאשר חברת החשמל תישאר הבעלים של 30 האחוזים הנותרים.

הבקשה לאישור העברת השליטה הוגשה למשרד התקשורת על ידי סלקום והקרן בינואר האחרון, בהמשך לשימוע שהוא פרסם בנושא במאי אשתקד. לאחר שהצוות המקצועי במשרד בדק את הבקשה והשלמות שנדרשו, הוא ממליץ לאשר את הבקשות – בכפוף, כאמור, לקבלת החלטת ממשלה.

במשרד התקשורת מבהירים שלאחר אישור העסקה, המחויבות של הבעלים החדשים תהיה לפרוש את רשת הסיבים האופטיים כך שזו תהיה זמינה ללפחות 40% ממשקי הבית בישראל – למעלה ממיליון, במקום שיעור של 100% הקבוע ברישיון הכללי. הפרישה תבוצע בהתאם לתכנית שיאשר המשרד. הסיבה לכך היא רצון של משרד התקשורת לתת תמריץ למשקיעים נוספים במיזם. כך או כך, מנכ"ל סלקום, ניר שטרן, ציין עוד עם חתימת ההסכם כי המטרה היא "להגיע ליותר מחצי מיליון משקי בית בתוך שלוש שנים, ולכ-900 אלף ו-1,200,000 משקי בית אחרי חמש ו-10 שנים, בהתאמה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איתן

    אז... זה אומר שעכשיו רוב הבעלות על אנלימיטד תהיה בידיים של סלקום והחברה? וזה אומר שאשקלון וטבריה נניח, יחוברו רק בעוד 10 שנים? וזה גם אומר שהפריפריה "הנידחת והמיותרת" לא תתחבר...?

אירועים קרובים