ארצות הברית תקפה את איראן בסייבר

המתקפה אירעה ביום חמישי האחרון ופגעה במערכות IT של איראן, השולטות בשיגור רקטות וטילים

ארצות הברית. איור: BigStock

הפנטגון, באישור דונאלד טראמפ, נשיא ארצות הברית, ערך מתקפת סייבר כנגד מערכות IT של איראן, השולטות בשיגור רקטות וטילים, כך אמרו גורמים המקורבים לנושא לעיתונות בארה"ב.

מתקפות הסייבר נערכו ביום ה' האחרון בלילה, על ידי אנשי סייברקום, פיקוד הסייבר בצבא ארצות הברית. על פי אותם גורמים, מי שהציע לטראמפ לעשות זאת, היו אנשי הפנטגון, וזאת בעקבות המתקפה על שתי מכליות הנפט במפרץ עומאן בתחילת החודש.

המתקפה אירעה לאחר שהנשיא טראמפ הורה על שילוח טילים כנגד איראן, בעקבות הפלת המל"ט האמריקני – וחזר בו.

עוד ציינו אותם מקורבים, אשר התראיינו שלא לייחוס לוושינגטון פוסט ול-NBC, כי המתקפה בוצעה נגד משמרות המהפכה של איראן, ונערכה בתיאום עם סנטקום, פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית, אשר אחראי על המזרח התיכון. המבצע צלח – והסב נזק למערכות השו"ב של הטילים והרקטות האירניות. המתקפה לא הסבה לאובדן בחיי אדם. כזכור, הנשיא ביטל ברגע האחרון את התקיפה הצבאית, כיוון שנאמר לו כי היא צפויה לפגוע ב-150 אזרחים, מה שהיה הופך אותה ל-"לא מידתית".

תכנון המתקפה ארך זמן רב

תכנון המתקפה ארך זמן רב, שבועות עד חודשים, ציינו המקורות. המתקפה שנערכה היא תצוגת התכלית הראשונה של פיקוד הסייבר בצבא ארה"ב, מאז חודש מאי, אז הוא נכנס לכשירות מבצעית. היא משקפת  את האסטרטגיה החדשה שפיתח פיקוד הסייבר, המכונה "להגן קדימה". מפקד פיקוד הסייבר, גנרל פול נקסון, הגדיר את האסטרטגיה כ"פעילות נגד אויבינו בטריטוריה הווירטואלית שלהם".

במרץ  השנה אמר נקסון, המשמש גם כראש ה-NSA, הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי, כי "אנו מודעים היטב ליכולות ולכוונות של צפון קוריאה בסייבר. הם רוצים לפגוע בנו במרחב הסייבר, ולכן עלינו להיות ערניים ודרוכים. יש לנו הבנה וידע מה הם עושים במרחב הסייבר. הפעילויות של סין ואירן בתחום זה הן נחושות, והן עושות זאת בלא קשר לזהות הנשיא הישוב בבית הלבן. אירן פועלת בסייבר במתקפות שנועדו לשבש את החיי האומה. דעא"ש עדיין פעיל, גם אם לא באותו היקף שבו הארגון פעל לפני שבוע שנים. ראינו יכולות מרשימות שלו בעבר לגיוס כספים וכוח אדם ברשת".

"יש לנו אסטרטגיה בסייבר", סיכם גנרל נקסון, בדברו בכנס RSA, "יש לנו היתרי פעולה מהממשל לפעול בסייבר. המצב בסייבר מאתגר – אבל אני מעודד ממנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים