דו"ח חדש קובע, כי סין ואירן הן אויבות מושבעות של רשת האינטרנט

על פי הדו"ח, שפורסם על ידי ארגון עיתונאים ללא גבולות, ברשימת המדינות שבהן מתבצעת הפגיעה הקשה ביותר בחופש הגלישה כלולות גם ערב הסעודית, בורמה, סין, צפון קוריאה, קובה, מצרים, וסוריה ● בסך הכל, נמצאו 60 מדינות שמצנזרות את הרשת - מספר כפול בהשוואה לדו"ח הקודם שפורסם 2008

סין ואירן, אשר בימים אלה ממש פועלות בשיתוף פעולה כלכלי ודיפלומטי הדוק על מנת לאפשר את המשך תכנית הגרעין של האחרונה, נמנות על האויבות הגדולות של רשת האינטרנט. כך, על פי דו"ח שפרסם ארגון עיתונאים ללא גבולות. הסיבה העיקרית לכך נעוצה בעובדה שבשתי המדינות מוטלות הגבלות משמעותיות על חופש הגלישה ברשת.

ברשימת המדינות שבהן נרשמה "הפגיעה הקשה ביותר בחופש הביטוי באינטרנט", מופיעות גם ערב הסעודית, בורמה, סין, צפון קוריאה, קובה, מצרים, אוזבקיסטן, סוריה, טוניסיה, וייטנאם וטורקמניסטן. בסך הכל, נמצאו 60 מדינות שמצנזרות את הרשת – מספר כפול בהשוואה לדו"ח הקודם שפורסם 2008. חלק ממדינות אלה מבודדות עצמן מהעולם ובכך הן פוגעות באופיה הפתוח של רשת האינטרנט. מדינות אחרות מגבילות את הפיתוח של הרשת על ידי חסימה או האטה מכוונת של הגלישה בה.

עם זאת, מדינות מסוימות הוכנסו לרשימה לא רק משום שהן חוסמות את הגישה לתכנים, אלא גם בשל התנכלות לעורכי בלוגים ואנשים אחרים שפועלים ברשת. כך, למשל, קרוב ל-120 עורכי בלוגים ומתנגדי משטר שפעלו באינטרנט יושבים כיום בכלא, על פי הדו"ח. התופעה חמורה במיוחד בסין, שבה כלואים 72 מאנשים אלה, ומיד אחריה ממוקמות ווייטנאם ואירן.

טורקיה ורוסיה הוכנסו ל-"רשימת המעקב" של ארגון עיתונאים ללא גבולות. ברוסיה, עצרו השלטונות עורכי בלוגים והגישו כנגדם תביעות משפטיות, וכן צנזרו תכנים שהוגדרו כ- "קיצוניים". בטורקיה חוסמים את הגישה לאתרי אינטרנט שעוסקים בצבא, בכורדים, ובארמנים – נושאים שאסור לעסוק בהם בחופשיות במדינה זו.

גם שתי מדינות דמוקרטיות נכללות ברשימה של הארגון – אוסטרליה, שבה מנסים לקדם מערכת לסינון התכנים באינטרנט, ודרום קוריאה, שבה מקדמים בימים אלה חוק שיטיל מגבלות רבות על הגלישה ברשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים