"בפיתוח, כמו בכדורעף – המנהיג נדרש לעמוד בלחצים ולהוביל את הצוות"

"היה לנו צורך בניהול כל הכלים שהם 'תומכי לחימה' של הפיתוח", אמר עומר פלג, נייס, בכנס אטלסיאן השנתי שערכה מטריקס DevOps ● ולאד קאוולקנטי, אטלסיאן: "המטרה היא למקסם את הפוטנציאל של כל צוות בארגון - ולגרום לצוותים להיות מוכנים לכל משימה"

עומר פלג, מנהל תחום ALM בנייס. צילום אלי מנדלבאום

"שיחקתי כדורעף באופן מקצועי מגיל 16. משך תשע שנים הייתי קפטן מכבי תל אביב בכדורעף, ושיחקתי משך 14 עונות, בהן השלמתי חמישה 'דאבלים' רצופים. בנוסף, הייתי גם שחקן נבחרת ישראל בכדורעף. אני יודע מה זה להנהיג צוות ולעמוד בלחצים – בספורט וגם בפיתוח", כך אמר עומר פלג, מנהל תחום ALM בנייס.

פלג דיבר באירוע אטלסיאן השנתי שערכה מטריקס DevOps. הכנס התקיים ביום ה' האחרון בסינימה סיטי גלילות, בהשתתפות מאות מפתחים ופלג הציג בו סיפור לקוח.

החברה, אמר פלג, מונה יותר מ-6,000 עובדים מתוכם כ-1,800 הם אנשי פיתוח, העובדים בכמה מרכזי פיתוח, אחד מהם בישראל. בתפקידו, הסביר פלג, "אני אחראי על קבוצה של מפתחים ואנליסטים הפועלים עם מערכות ALM, לניהול מחזור חיי האפליקציה. אנו נותנים שירותים לאלפי אנשים בחברה, בכל הרמות".

"היה לנו צורך בניהול כל הכלים שהם 'תומכי לחימה' של הפיתוח", אמר פלג, "לטובת ניהול המשימות, ניהול קוד המקור, דו"חות בכל רמות, לאנשים הטכניים ולהנהלה – האם יש באגים, מה מצב ההתקדמות של הפיתוח, איזו גרסה תצא ומתי, ועוד".

"כלי אטלסיאן נותנים מענה מצויין לכלל הדרישות"

"כלי אטלסיאן נותנים מענה מצויין לכלל הדרישות הללו", אמר פלג, "הטמענו אותם בראשונה לפני שלוש שנים, יחד עם אנשי מטריקס DevOps. התחלנו עם קבוצה קטנה, כ-200 אנשי פיתוח, רובם עובדים בישראל. ההטמעה ארכה כחצי שנה". לדבריו, "בשל ההטמעה קיבלנו כמה תועלות: יכולת לניהול משימות; אינטגרציה עם כל כלי הפיתוח, גם אלה שאינם אטלסיאן, מהמפתח הבודד ועד אינטגרציה עם כלי שירות ותמיכה, לרבות אינטגרציה טובה יותר עם מפתחי ג'אווה. מדובר בכלי פופולרי בעולם".

בחלוף השנים, אמר פלג, "קבוצת המפתחים המשתמשים בכלי אטלסיאן בחברה גדלה באופן משמעותי. זאת, בעקבות הרכישה של נייס בשנת 2016 את inContact תמורת כ-940 מיליון דולרים. כך, כלי ניהול הפיתוח משמשים גם אותם, והיקף המשתמשים בנייס בכלים האלה עומד על יותר מאלף מפתחים. הלקוחות של אטלסיאן הם אנשי פיתוח, אך גם בהנהלה, כי חלק מהמוצרים תומכים בשיווק וב-IT – ולא רק בפיתוח. הרחבת השימוש בכלים הייתה הדרגתית: אנשים ראו כי טוב – והצטרפו".

אנשי מטריקס DevOps, סיכם פלג, "ליוו אותנו מהרגע הראשון ולאורך כל הדרך, כאשר ההטמעות התרחבו, עם תמיכה שוטפת במערכת. הם שותפים עסקיים אמתיים".

ולאד קאוולקנטי, מנהל שותפים לאזור EMEA באטלסיאן.  צילום אלי מנדלבאום

ולאד קאוולקנטי, מנהל שותפים לאזור EMEA באטלסיאן. צילום אלי מנדלבאום

ולאד קאוולקנטי, מנהל שותפים לאזור EMEA באטלסיאן, אמר כי "כשכולם בצוות עובדים יחד על אותן משימות, נוצרות התנגשויות. לכן עדיף לעבוד ב'עמודים' (Silos) נפרדים, בצוותים שונים שכל אחד מהם לוקח משימה, או משימות. לצוותים אלה נדרש תיאום. הצוותים הם אחד המרכיבים החשובים ביותר בארגון: מאחורי כל הישג אנושי לא עומד אדם – אלא צוות".

לדבריו, "אטלסיאן עוסקת בפתרונות לניהול תהליכים בצוותים. המטרה שלנו היא למקסם את הפוטנציאל של כל צוות בארגון – ולגרום לצוותים להיות מוכנים לכל משימה".

הוא ציין כי "הטכנולוגיה מתפתחת מאוד מהר והם תמיד צריכים להיות מוכנים. לכן, הצוותים כיום צריכים להתמקד בחדשנות ולבדוק כל הזמן האם יש טכנולוגיה משבשת שתחולל שינוי".

"צוותים שעובדים בצורה טובה הם צוותים עם אנשים איכותיים, מבנה מסודר ושמקבלים תמיכה מן הארגון", אמר, "מרכיבים אלו מספקים להם בטיחות פסיכולוגית, היוצרת תחושה שכל אחד בצוות אחראי על התוצרים שלו. כך אפשר להשיג תוצאות טובות יותר".

אטלסיאן, סיכם, "מאמינה מאוד בחדשנות ובעידוד העובדים לרעיונות חדשים. הצוותים בחברה דנים באופן קבוע בנושאי טכנולוגיה משבשת ובשינויים שעשויים לקרות בשוק. אנו מעודדים את הצוותים שלנו להביא כל הזמן רעיונות חדשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים