מי הם משחקי המחשב והווידיאו שנכנסו להיכל התהילה השנה?

מוזיאון המשחקים סטרונג שבניו יורק מתחזק היכל תהילה המוקדש כולו למשחקי וידאו ומחשב שעשו היסטוריה ● כמה משחקים פופולריים במיוחד הצטרפו אליו באחרונה

סוליטר. צילום: BigStock

מוזיאון המשחקים סטרונג, הממוקם ברוצ'סטר שבניו יורק, מתחזק בין השאר היכל תהילה המוקדש למשחקי וידאו ומחשב שעשו היסטוריה, מבחינה כזו או אחרת. ובארצות הברית, כמו בארצות הברית בהיכלי תהילה אחרים, החל מ-2015 הוסיף המוזיאון כמה משחקים להיכל התהילה. מדובר במשחקים שצריכים כמובן לעמוד בכמה תנאים על מנת לקבל את האות, ולא רק במכירות.

השנה צורפו להיכל ארבעה משחקים. הראשון הוא Colossal Cave Adventure – משחק הרפתקה מבוסס טקסט מ-1976 שהצליח, לפי ההחלטה, לבנות עולם ומלואו עם הרבה דמיון, ולמרות התנאים הטכנולוגיים הלא פשוטים. הוא היה אחד המשחקים שהיווה השראה ליצירת הז'אנר ולהצלחה המסחרית של משחקים דומים בהמשך.

סוליטר, המשחק אותו צירפה מיקרוסופט ל-Windows החל מההשקה של Windows 3.0 ב-1990, צורף גם הוא להיכל התהילה השנה. המשחק הגיע מאז ליותר ממיליארד מחשבים, וגם כיום הוא אחד המשחקים הפופולריים ביותר בעולם עם יותר מ-35 מיליארד משחקים בשנה, ועם מגוון אדיר של שחקנים ביותר מ-200 מדינות, ועם תרגום ל-65 שפות.

אחד המשחקים הפופולריים ביותר בעולם

בהחלטה נכתב שזו הוכחה כיצד משחק שהינו פופולרי בעולם הפיזי יכול להפוך למוצלח הרבה יותר מזה בצורתו האלקטרונית.

גם מורטל קומבט, משחק אומנויות הלחימה המפורסם – שרק לאחרונה זכה לראות את הדור ה-11 שלו מגיע אל השוק – צורף גם הוא להיכל. הוא הושק ב-1992 כמכונה עבור אולמות המשחק, אבל מהר מאוד הגיע גם למחשבים האישיים ולקונסולות.

האלימות הגרפית הרבה שבקרבות האחד על אחד עליו הוא מבוסס ושילובי המהלומות של הדמויות, משכו יותר ויותר שחקנים והפכו אותו למותג של ממש שהגיע גם לאולמות הקולנוע.

המשחק הרביעי והאחרון השנה הוא Super Mario Kart שמכר מאז 1992 למעלה מ-100 מיליון עותקים עבור קונסולות המשחק של נינטנדו. הוא מציע שילוב מנצח של הדמויות מהיקום של סופר מריו עם מרוצי קרטינג שתמיד היו פופולריים בעולם משחקי המחשב, ותמיד התאימו עבור כל השחקנים בכל הגילאים.

המשחק מצטרף ל-Super Mario Bros שהיה מהמשחקים הראשונים שצורפו להיכל עם הקמתו ב-2015 – יחד עם טטריס, Doom ,World of Warcraft ,Pong ופקמן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים