ארה"ב: טראמפ אישר תכנית חדשה לייעול כוח הסייבר במדינה

במאמץ להתמודד עם הפערים במיומנויות הסייבר וליצור כוח עבודה עם יותר תושייה, עדכניות ויעילות בתחום האבטחה, העביר הסנאט האמריקני צו פדרלי לקידום תכנית ייעודית בנושא

יום החנינות של נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

תכנית חדשה לחיזוק תחום הסייבר בממשל ובמגזר הפרטי אושרה על ידי הסנאט האמריקני ונחתמה על ידי הנשיא  דונלד טראמפ. "אמריקה בנתה את האינטרנט ושיתפה אותו עם העולם, עכשיו אנחנו נעשה את החלק שלנו כדי להבטיח ולשמר את הסייבר-ספייס בעבור הדורות הבאים", אמר הנשיא בהצהרה לתקשורת ביום ה'.

Cyber Workforce Program Act of 2019 הוא שמה של תכנית שנכללת במסגרת צו מנהלי שהוציא הבית הלבן, שמטרתה להגדיל את מספר עובדי הסייבר בממשלה, במגזר הפרטי ובמערכת החינוך. בין השאר נכללת בתכנית הקצאה ברוטציה, המאפשרת לעובדים פדרליים לקחת על עצמם תפקידי אבטחה קיברנטית בסוכנויות אחרות, כמו גם רוטציה בין עובדי ממשל ועובדי הסקטור הפרטי בתחום.

לפי התכנית, יוכלו עובדים באגף אבטחת הסייבר של משרד ההגנה, ה-CISA, להתחלף עם צוות דומה בסוכנויות פדרליות אחרות, ולתרום שם את כישוריהם, כמו גם לסייע בהכשרת עובדים פחות מיומנים.

בנוסף כוללת התכנית תחרות "גביע הנשיא לאבטחת סייבר", המכונה (PCCC (ר"ת President's Cup Cybersecurity Competition), שמטרתה לדרבן רכישת מיומנויות אבטחה בממשלה הפדרלית. המבנה והפורמט של התחרות עדיין נמצאים בשלבי תכנון, כך על פי דבריהם של בכירים בממשלה לכתבים בתדרוך עיתונאי על הצו, שהבהירו כי הממשל לא קבע רשמית עדיין את האתגרים המדויקים אשר יכללו בתחרות הסייבר סקיוריטי הנשיאותית, אבל שהוגיה שוקדים על בחינתם ממש כעת, בתוך בחינת תחרויות דומות. "אני גנב חסר בושה כשמדובר ברעיונות טובים ושיטות עבודה מומלצות", אמר אחד הבכירים לעיתונאים, והוסיף כי "אנחנו רוצים לוודא שכל מה שאנחנו עושים מבוסס על מערכת טובה של פרקטיקות שנבדקו ונוסו".

"הזדמנות כלכלית מדהימה בעבור העובדים של אמריקה"

בעדכון העיתונאים נאמר גם כי התכנית כוללת צעדים אחרים לחיזוק ולשיפור איכות האבטחה בקרב אנשי צוות הן בממשלה והן במגזר הפרטי ובנוסף נמסר כי הצו מסדיר גם אמצעים ואמות מידה שנועדו לסייע לסוכנויות פדרליות בהכשרת עובדים המעוניינים להצטרף לתחום האבטחה הקיברנטית.

בהצהרה לתקשורת צוטט הנשיא טראמפ שאמר כי עבודות אבטחת הסייבר "מייצגות הזדמנות כלכלית מדהימה בעבור העובדים של אמריקה – והממשל שלי פועל בכדי להבטיח יהיו להם הכישורים הדרושים בכדי להשיג זאת".

"פעולות אלה יאפשרו לאמריקאים רבים יותר להבטיח עבודה משתלמת, שתגדיל את עושר האומה שלנו ואת הביטחון שלנו", הוסיף טראמפ.

במענה לשאלות אודות מימון התכנית ענו בכירים כי חלקים נרחבים ממנה יתרמו על ידי מקורות חיצוניים של מימון מקבוצות פרטיות.

עוד נמסר בתדרוך כי בעתיד לבוא יתבקש הקונגרס להעביר חקיקה שתעזור לשפר את השכר של צוותי אבטחת סייבר, כך שהחבירה אליהם תהיה משתלמת יותר גם במגזר הפרטי.

יצוין כי מוקדם יותר השנה קבעו בכירים ב-CISA כי נדרש סכום של 11.4 מיליון דולר בשנת הכספים 2020 כתקציב בעבור "מערכת לניהול כישרונות אבטחת סייבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים