"מערכות ה-ERP לא עומדות לכשעצמן – הן חלק מהמסע הדיגיטלי"

אמר רפי הופמן, סמנכ"ל ומנהל חטיבת סאפ בנס ● לדבריו, "החדשנות בעולם הסאפ מאפשרת לארגון לבצע את המעבר לדיגיטל בקלות, בהתאם לדרישות הלקוחות, הפנים והחוץ ארגוניים"

רפי הופמן, סמנכ"ל ומנהל חטיבת סאפ בנס. צילום: יח"צ

"הגבולות בין מערכות ה-IT היטשטשו. מערכות ה-ERP אינן עומדות לכשעצמן, אלא הן חלק מהמסע הדיגיטלי שכל ארגון נדרש לערוך. נס מסייעת לארגונים להתמודד עם העידן הדיגיטלי, ולהזריק לארגון חדשנות מותאמת אישית, מבוססת המערכות החדשות של סאפ", כך אמר רפי הופמן, סמנכ"ל ומנהל חטיבת סאפ בנס.

לדברי הופמן, "החדשנות בעולם הסאפ מאפשרת לארגון לבצע את המעבר לדיגיטל בקלות, בהתאם לדרישות הלקוחות, הפנים והחוץ ארגוניים".

"ישנם כמה מניעים למעבר לעולם S4/HANA של סאפ", הסביר הופמן, "והם שזורים כחוט השני בכל הפרויקטים שביצענו: הרצון לקיצור תהליכים, ההבנה שבחשיבות החדשנות, קבלת יעילות תפעולית ב-IT, לצד שקיפות ויכולת בקרה – ושיפור חווית המשתמשים". הוא ציין כי "חלק מהגופים בחרו לבצע פרויקטים לטובת מערכות וחלקם – עשו זאת לטובת שיפור תהליכים".

כך, ציין הופמן, "בנתיבי ישראל היינו שותפים לפרויקט חשבונות בלא נייר. כל התהליכים הכרוכים בטיפול בחשבוניות הרבות בחברה, העובדת עם אלפי ספקים, היו מסורבלים, היו מעורבים בהם עובדים רבים, ובהתאם, נעשו גם טעויות אנוש. יצרנו חשבונית דיגיטלית: מתכננים ומנהלי פרויקטים מגישים חשבון דרך המחשב, מצרפים את המסמכים הרלוונטיים וחותמים אותם דיגיטלית והתהליך כולו מנוהל בלא צורך בהעברת נייר, מה שמייעל את התהליכים ואת מוסר התשלומים של החברה, ומייצר שקיפות לרוחב ולאורך התהליכים. הפרויקט הביא לזיקוק של הנתונים, להפקת יותר תובנות מהם, ולקבלת מודל של חיזוי, המונע בעיות עתידיות. הפרויקט הגדיל את שביעות רצון הלקוחות. השנה נרחיב את המערכת לטובת הקבלנים".

פרויקט נוסף שנס ערכה בנת"י, אמר, "הוא לפיתוח מערכת חדשנית לניהול כלל תהליכי האחזקה. המערכת מבוססת על הטמעה של מודול ניהול אחזקה בסאפ, בשילוב פתרון ייעודי שלה לניהול נכסים לינאריים. הפתרון כולל ממשק משתמש ייעודי ומתקדם עם טכנולוגיית 5UI. המערכת משלבת דיווחי ביצוע של עובדי קבלן האחזקה מהשטח, חיבור למערכת GIS מבוססת טכנולוגיית ESRI, ויכולת להעלות תמונות וקבצים מהשטח. כל זאת, עם מעטפת אבטחת מידע נוקשה".

כך, ציין, "סייענו לאנשי ה-IT באוניברסיטה העברית בירושלים להכניס ל-בק אופיס שלהם מערכת מבוססת S4/HANA של סאפ. זאת, כדי לקבל מערכת סגורה, עם פישוט התהליכים, קבלת תהליכים סדורים, יכולת בקרה. כל זאת, על מנת להקל על הפעילות הגדולה של חוקרים בקרנות המחקר ולקבל מערכת מבוקרת מול תקציבי האוניברסיטה".

"לא צריך לקחת את המושג 'דיגיטציה' לכשעצמו"

"צברנו ניסיון רב בשל עריכת פרויקטים חדשניים שכאלה", אמר הופמן, "אחת התובנות שהפקנו, היא שלא צריך לקחת את המושג 'דיגיטציה' לכשעצמו – אלא יש לבחון באופן פרטני, אילו תהליכים נדרש להעביר לדיגיטל, כאלו שבאמת יביאו לשיפור ולהתייעלות, עם הצלחות מהירות. כך, באמצעות ביצוע פרויקטים זריזים וקצרים במקטעים שונים בארגון – ההצבר שלהם נותן פתרון דיגיטלי מוכלל".

"הדרך הנכונה להצליח בפרויקט דיגיטל מבוסס חדשנות, ציין הופמן, "היא שילוב בין מתודולוגיה, בחירות נכונות של ניהול השינוי נכון, ומיקוד באלמנטים של ממשק משתמש. פיתחנו מתודולוגיה לכל נושא הדיגיטל, כאשר אחד מהעקרונות הוא לערוך הדמיה – מה ייתן המוצר הסופי? אילו שלבים יש לעבור בדרך? הכל, על מנת שהפרויקט יוטמע באופן נכון בארגון ולא יידחה על ידי המשתמשים. אחד הדברים שיש לשים לב אליהם הוא שיתוף המשתמשים כבר מהשלבים הראשונים של הפרויקט, על מנת שהם יהיו שותפים לבעלות ולפתרון שאנו מציעים, ויהיו חלק אינטגרלי ממנו. בדרך זו מתפוגגים חששות המשתמשים מהשינוי".

"הצלחה בפרויקט דיגיטל", סיכם הופמן, "תלויה בצוות מיומן, ניסיון, חשיבה יצירתית, ושיתוף המשתמשים כבר מהשלבים ההתחלתיים של הפרויקט. לאור הניסיון שצברנו בשנת 2018, אנו צופים שהשנה, יותר לקוחות ארגוניים יראו בנו שותף לטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם. רבים מהארגונים נמצאים כבר בתוך העשייה הדיגיטלית, ואחרים – בהליכי חשיבה ותכנון לתחום. כחלק מהסיוע שלנו לארגונים לפצוח במסע לא פשוט זה – נס מציעה חבילות ייחודיות לעולם S4/HANA של סאפ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים