אילון מאסק: "מיליון מוניות אוטונומיות של טסלה יעלו לכבישים ב-2020"

מנכ"ל יצרנית המכוניות החשמליות והיזם התזזיתי חשף כמה מתכניותיה השאפתניות של החברה ל-12 החודשים הקרובים בפני משקיעים ● הוא גילה שטסלה מתכננת לנגוס בנתח שוק שיתופי הנסיעה שבו שולטות אובר וליפט, ובכלל להתחרות בזירת המוניות, אבל לא סתם אלא עם מכוניות רובוטיות

פרצה שבינתיים כבר טופלה. טסלה. צילום: נאדג, BigStock

המייסד והמנכ"ל של טסלה, היזם המפורסם אילון מאסק, טוען שבשנת 2020 החברה שלו תעלה על הכבישים כמיליון מכוניות אוטונומיות שישמשו כמוניות. לדבריו, מלבד שימוש יומיומי בכלי הרכב המתקדם, אפליקציית Tesla Network תאפשר לבעלי המכוניות החשמליות הרובוטיות להציע שירותי שיתופי נסיעות ללא נהג בזמנים שבהם הם עצמם לא יזדקקו לכלי הרכב. על הדברים סיפר מאסק בדבריו באירוע למשקיעים, שהתקיים ביום ב' בפאלו אלטו שבקליפורניה.

"אני מרגיש בטוח מאוד לחזות שלטסלה יהיו רובוטקסי אוטונומיים בשנה הבאה", אמר מאסק. מאסק ציין כי הוא מצפה שיעלו יותר ממיליון כלי רכב שכאלו של טסלה על הכבישים כבר בשנת 2020, לפי דיווח ב-CBS News.

הרובוטקסי כבר כמעט כאן?

הרעיון של "רשת טסלה", אשר הוצג כבר בשנת 2016, קובע כי הבעלים שולחים את כלי הרכב שלהם לפעול כמוניות אוטונומיות במתכונת שיתופי נסיעות כאשר אינם צריכים אותם. טסלה מתכוונת לספק אף היא מכוניות לפלטפורמה הזו, ולהרוויח כסף בעצמה מהשירות.

להבדיל מיצרניות רבות אחרות ששוקדות על רכבים ללא נהג, מאסק אופטימי בהרבה לגבי לוח הזמנים והוצאת התכניות אל הפועל. פורד, למשל, מדווחת על כך שהיא מתכננת להשיק את שירותי הרובוטקסי שלה בכמה מחוזות של מיאמי ו-וושינגטון בשנת 2021.

מאסק סיפק פרטים ספורים בלבד בכדי לגבות את תחזיתו אך אמר כי לחברה אין עדיין אישורים רגולטוריים באף מקום, אבל הוסיף כי הוא "בטוח שהאישור הרגולטורי הנדרש ימצא בזמן".

צי הרובו-מוניות מתוצרת טסלה צפוי להתמודד מול לא מעט מכשולים לפני שיוכל לפעול בקנה מידה לאומי בארה"ב, ובכל זאת מאסק משוכנע שהכל ילך למישרין. היזם, שבבעלותו גם החברות החדשניות SpaceX ו-The Boring Company – העוסקות, הראשונה בהטסת טילים לחלל והשנייה בבניית מנהרות מתוחכמות למכוניות חשמליות שיסעו מתחת לאדמה – לא ציין מיקום מסוים שבו טסלה מקווה להשיק את הרובוטקסי שלה לראשונה, אילו סוג של תקנות ידרשו בכדי לעלות את הרכב לכביש, או עד כמה החברה שקועה בתהליך הרגולטורי, אם בכלל.

עם זאת הוא הכיר בכך שעד היום התגלה כמי שמחמיץ תאריכים בתחזיותיו השאפתניות ואמר למשקיעים: "לפעמים אני לא מדייק בזמנים, אבל אני מסיים את זה והצוות של טסלה מסיים את זה".

מטרות שאפתניות שלא תמיד מתממשות

מאסק כשלעצמו, כמו גם טסלה שלו, מציבים שוב ושוב מטרות שאפתניות, כאלו שלעיתים באמת אפשר לממש רק באיחור, או בכלל לא. לדוגמה, בשנת 2017 הוא חזה מסע אוטונומי לחלוטין של טסלה מחוף לחוף בארה"ב, מה שלא קרה. כמו כן, הייצור של מכניות Model 3 התגלה כהרבה יותר אטי מהמתוכנן וממה שהבטיח.

טסלה צפויה להכריז על הנתונים הרבעוניים שלה היום (ד'), ואחרי המספרים השליליים של אשתקד, גם הפעם היא צפויה לבשר על הפסד, לנוכח הירידה בהיקף האספקה שבאה בעקבות ההתרחבות הבינלאומית עם ה-Model 3.

אם תכניותיהם של מאסק וטסלה ייצלחו, השירות עשוי לחולל מהפיכה בתחום שיתופי הנסיעות, לספק תחרות לא פשוטה לשירותים המובילים הקיימים – אובר וליפט – ואפילו להפחית את דמי הנסיעה.

האפשרות של בעלי המכוניות החשמליות ללא נהג לייצר רווח על ידי הפיכת המכונית שלהם למונית רובוטית שתעבוד בהסעות בשעות הפנויות יכולה לקרוץ לרבים, שיהיו מעוניינים במודל העסקי האופציונלי. לפי ההערכות של מאסק, בעלים של רובוטקסי שכזה יוכלו להרוויח כ-30 אלף דולר בשנה, וזאת בעצם כמעט בלי השקעה נוספת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים