גוגל דודל לכבוד יום כדור הארץ: חוגגים את הטוב שבפלנטה

ענקית החיפוש השיקה דודל מיוחד לכבוד האירוע הבינלאומי שחל היום (ב') ובחרה - לנוכח שלל האיומים התלויים מעל הכדור ומסכנים את מצבו, כמו שינויי מזג האוויר, החור באוזון וזיהום משאבי הטבע והאוויר - להזכיר ברוח חיובית שעל פני הכדור חיים יצורים וצמחים מופלאים שעלינו לשמור עליהם

שמרו על הסביבה - יש לנו רק כדור ארץ אחד. צילום: BigStock

יום כדור הארץ, שחל בכל שנה ב-22 באפריל כבר מזה עשור, הוא אירוע בינלאומי המציין מודעות להגנת הסביבה. הנושא שנבחר בעבור האירוע של השנה הוא "הגנו על המינים שלנו", והוא מתייחס לקסם הרב שבכל נכסי הכדור והדרים עליו, ובסכנה שההרס העולמי המהיר הקיים עלול לפגוע בכלל החיים בעולמנו.

גודל דודל לכבוד יום כדור הארץ 2019. צילום: אתר גוגל

גודל דודל לכבוד יום כדור הארץ 2019. צילום: אתר גוגל

גוגל מסבירה כי הדודל השנתי של יום כדור הארץ 2019 "לוקח אותנו מסביב לפלנטה שאנו מכנים בית, כדי לגלות כמה מהאורגניזמים מעוררי ההשראה המאכלסים אותה". באופן ספציפי הפעם בחרה גוגל לאייר מצגת דודל אינטראקטיבית ובה מופיעים שישה אורגניזמים שחיים על הכדור, ומעלותיהם המיוחדות.

בסרטון האנימציה ניתן לעבור בין ששת המינים – החל ב'אלבטרוס המשוטט', שמשיט בשמיים, אשר לו מוטת הכנפיים הרחבה ביותר מבין העופות; המשך ב'רדווד החוף' – העץ הגבוה ביותר בעולם; בצפרדע הקטנה ביותר בעולם, שזכתה לשם הלטיני Paedophryne amauensis; בשושנת המים מהאמזונס – אחד מצמחי המים הגדולים ביותר בתבל; בדג הלטימריה (Coelacanth), שהוא מהגדולים בדגים החיים במימי העולם; וכלה בקפזנבאים – מעין יצורים דמויי קרדיות, שחיים עמוק מאוד באדמה. הדודל מספק, כתמיד, קישורים לכל יצור ויצור כדי שנוכל ללמוד עוד על צפונותיו.

גודל דודל לכבוד יום כדור הארץ 2019. צילום: אתר גוגל

גודל דודל לכבוד יום כדור הארץ 2019. צילום: אתר גוגל

את הדודל היומי הזה יצר מאייר הדודלים קווין לאוגלין, וגוגל גם פרסמה ראיון איתו. כשנשאל מה הוא חושב שאנשים ייקחו מהדודל האינטראקטיבי שיצר לכבוד אירוע השמירה על כדור הארץ ענה לאוגלין כי "אם אני יכול לעורר שבריר של סקרנות או תהיות במישהו, זה יעשה אותי מאושר מאוד. כמה פעמים לוקח מישהו רגע להרהר על יצור זעיר שחי בנבכי מערה בגאורגיה? כל החיים הם מדהימים ושווה לחגוג אותם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים