הבינה המלאכותית בשירות התיירות הדיגיטלית

מיכל הובשמן, מנכ"לית VDroom: "עם בינה מלאכותית וניתוח תמונות עד לרמת הזווית, הלקוח יוכל להתרשם מההצעה למלון ברזולוציה המתאימה להעדפות שלו, החל מהנוף לים ועד ניקיון חדר האמבטיה".● חלקו הרביעי של רב השיח תיירות דיגיטלית

15/04/2019 16:39
מיכל הובשמן, מנכ"לית VDroom. צילום: יניב פאר

ברב-שיח חדשנות בתיירות שנערך לאחרונה באנשים ומחשבים וזהו חלקו הרביעי, הציגו מספר יזמים בתחום הטרוול-טק טכנולוגיות ופיתוחים מרתקים בתחום.

מיכל הובשמן, מנכ"לית VDroom, סיפרה על הרציונל העומד מאחורי הסטארט-אפ: "בעולם בו שולטות ההזמנות און-ליין, הבנו את הכוח של התמונות בתהליך ההזמנה. במקביל, הבנו שאין היום שום ממשק ניהול תמונות חכם, מבוסס בינה מלאכותית, שיכול להתאים את התמונות הטובות ביותר מתוך גלריית תמונות, עבור משתמש ספציפי. לתמונה המתאימה יש למעלה מ-50% השפעה!. בנוסף לכך, בזכות אפליקציית Google Maps נכנס לשוק התיירות כוח חדש של תמונות בתלת ממד D3. בעולם בו לחוויית המשתמש יש חשיבות מכרעת, ציינה, לתמונה בתלת ממד יש השפעה פי חמש מול תמונות דו ממד".

לפיכך, הוסיפה, "הקמנו ממשק ניהול ותפוצה ייחודי שמציג למשתמש את התמונות בסדר הנכון בגלריה. אנו עובדים מול בתי המלון, ומציעים כלי טכנולוגי CRM חכם, שיודע לשווק ולהפיץ. את הכלי הבאנו לחברות כמו TripAdvisor ודומות. בקרוב נתחיל לעבוד בהולנד", סיפרה, "עם בינה מלאכותית וניתוח התמונות הכי מוצלח עד לרמת הזווית. הלקוח יוכל להתרשם מההצעה ברזולוציה המתאימה להעדפות שלו, החל מהנוף לים ועד האמבטיה הנקייה. התחלנו עם רשת פתאל בארץ ויש לנו חוזה איתם בארץ ובעולם. בימים אלו נמצא VDroom בסבב גיוס, וקיבלנו מענק יוקרתי מאוד המוענק בדרך כלל למיזמים בתחום הרפואה", היא הוסיפה.

"הרגולציה בישראל נוקשה, אבל זהו אינו המצב בכלל המדינות"

מיזם מרתק נוסף הוצג על ידי מיכל בן אסייג, אשר סיפרה על סטארט-אפ גלובאלי העוסק בתחום חשוב וכאוב: תיירות נגישה לבעלי מוגבלויות ולבני הגיל השלישי. "מדובר בטכנולוגיה נישתית, המיועדת לתת מענה לתיירים על כסאות גלגלים ובגיל שלישי, אשר נתקלים כיום בקושי להזמין את שירותי התיירות המתאימים לצרכיהם והמידע לא מובא להם בצורה נאותה", הסבירה. "יש לזכור כי לכל בעל מוגבלות ישנם הצרכים הייחודיים התפורים למידותיו, עם בעיות נגישות שונות הרלוונטיות לנוסע שהוא עיוור, נכה על כיסא גלגלים וכיו"ב", פירטה. "

לדבריה, "לשמחתנו, הרגולציה בישראל נוקשה, אבל זהו אינו המצב בכלל המדינות. הרעיון מאחורי המיזם הוא למפות מידע עבור אוכלוסייה ייחודית זו, ולהגיע לרזולוציה גבוהה. יש לנו סקר מקיף על נגישות שמופץ לבתי המלון בארץ ובעולם. אנו עוסקים גם בטיסות לנכים, אנו נמצאים בשלב פעילות מוקדם של הקמת המיזם, אבל כבר כעת יש הרבה התעניינות מכיוון שמדובר בבעיה ללא מענה הולם. משרדי נסיעות וחברות תעופה לא כל כך רוצים לטפל בסוגיה הסבוכה", היא הסבירה.

היזם אייל שמואלי הציג את Simgo-Mobile, סים נייד שמספק אינטרנט אלחוטי בכל מקום בעולם. "מעבר לחוויה התיירותית שהלקוח מחפש בטיול, חשובה לו מאוד גם נוחות ההזמנה", הוא הסביר. מסיבה זו ממש, גילוי מידע על הלקוח הוא קריטי לחברות הפועלות בזירה. במענה לכך, פיתחנו קופסה קטנה, מעין ראוטר נייד המספק wifi למשתמש ומאפשר לו להישאר מחובר לאינטרנט כל העת. המכשיר בתורו, באמצעות מערכת AI, מאפשר לאסוף מידע על המשתמש, לעשות פרופיליזציה ולהציע לו בצורה "חיה" ונגישה הצעות לאטרקציות רלוונטיות תוך כדי הטיול שלו".

"יש כאן חדשנות ברמת החיבור למשתמש, וגם אפשרות לקבלת מידע רחב עבור גופים עירוניים או ממשלתיים, בנוגע לדרך בה התייר המתארח בעיר מטייל בה. המודל העסקי שלנו נשען על מכירת השירות בצד מכירת הדאטה", אמר. "כך, למשל, המידע שמספקת הטכנולוגיה יספק לעיר תל אביב תמונה השוואתית כיצד והיכן בדיוק מטייל בה תייר שלן במלון 5 כוכבים, בהשוואה לזה שמתארח באכסניה. בשאלה כיצד יופץ המכשיר למשתמשים, השיב שמואלי כי "המכשיר ימתין במלון, בנקודת איסוף בשדה התעופה וכיו"ב. אנו פועלים בעולם, אבל בשלב זה עדיין לא בישראל", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים