למונייד גייסה 300 מיליון דולר – לפי שווי של יותר ממיליארד

מדובר באחד מסבבי הגיוס הגדולים בהיי-טק הישראלי ● למונייד מציעה ביטוחים בהתבסס על בינה מלאכותית, ותשתמש בכספי הגיוס להרחבת פעילות לאירופה ולגיוס כוח אדם נוסף

שוק ההיי-טק הישראלי: עליות חדות בגיוסים, באקזיטים ובמיזוגים. אילוסטרציה: BigStock

השקעת ענק בהיי-טק הישראלי: למונייד השלימה גיוס בסך של 300 מיליון דולר – כך מסרה החברה היום (ה'). הגיוס הובל על ידי סופטבנק היפני, שכבר הוביל סבב גיוס קודם של החברה, בסך של 120 מיליון דולר. מדובר בחברה פרטית שאינה נסחרת בבורסה, ולפיכך לא ניתן להעריך את השווי שלה, אולם לדעת מומחים, הוא עומד על הרבה יותר ממיליארד דולר.

בסבב הנוכחי לקחו חלק גם משקיעים קיימים בלמונייד, כמו חברת הביטוח הגרמנית Allianz, גוגל ונצ'רס – קרן הון-הסיכון של חברת הענק, קרן Thrive Capital, פלטפורמת מימון ההמונים הישראלית OurCrowd וקרן הון-הסיכון המקומית General Catalyst.

למונייד היא חברת ביטוח אינטרנטית ייחודית, שהמוצר שלה מבוסס על טכנולוגיית בינה מלאכותית. החברה, שמתהדרת בכך ש-"שינתה את המודל הרגיל של חברות הביטוח", לוקחת עמלה, משלמת את תביעות הביטוח ועם היתרה מסייעת למטרות חברתיות שונות.

החברה הוקמה ב-2015 על ידי שי וינינגר, שמשמש כנשיא שלה, ודניאל שרייבר, המנכ"ל. מאז הקמתה היא גייסה כ-480 מיליון דולר – 60 מיליון עם היווסדה, 120 מיליון בסבב גיוס ראשון ו-300 מיליון בסבב הנוכחי. למונייד פועלת בעיקר בארצות הברית, ומוכרת ביטוחים לבעלי בתים ולשוכרים שרוצים להבטיח את התכולה. המחיר ההתחלתי שהיא מציעה עומד על חמישה דולר לחודש, והוא עולה על פי מיקום הנכס, שוויו, המוצרים המבוטחים ועוד.

בלמונייד אומרים כי כספי הגיוס הנוכחי ישמשו את החברה להרחבת פעילותה מעבר לארצות הברית – בעיקר לאירופה, שכן היא כבר פתחה משרדים באמסטרדם. בנוסף, הוא ישמש אותה לגיוס כוח האדם נוסף – מהלך שלדברי אנשי החברה מתבקש כתוצאה מהרחבת פעילותה. כיום היא מעסיקה 170 עובדים, מהם 60 בישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים