מק'אפי: תוכנות אנטי וירוס מזויפות – הונאת המיחשוב המזיקה ביותר לשנת 2010

על פי הבדיקה, מספר התקריות של פגיעה בגולשים באמצעות תוכנות אנטי וירוס ותוכנות מונעות רוגלות מזויפות - ScareWare - זינק בשנה החולפת ב-400% ● לדברי אנשי מעבדות המחקר, כמיליון גולשים בעולם נופלים קורבן מדי יום לתופעת ה-ScareWare ● הם הוסיפו, כי עד כה, התגלו בשוק יותר מ-3,000 מוצרי אנטי וירוס מזויפים

הפצתן של תוכנות אנטי וירוס מזויפות מסתמנת כהונאת המיחשוב המזיקה ביותר הצפויה להיות בשנת 2010 – כך עולה מבדיקת מעבדות המחקר של מק'אפי (McAfee). על פי הבדיקה, מספר התקריות של פגיעה בגולשים באמצעות תוכנות אנטי וירוס ותוכנות מונעות רוגלות מזויפות – ScareWare – זינק בשנה החולפת ב-400%.

לדברי אנשי מעבדות המחקר, כמיליון גולשים בעולם נופלים קורבן מדי יום לתופעת ה-ScareWare. הם הוסיפו, כי עד כה, התגלו בשוק יותר מ-3,000 מוצרי אנטי וירוס מזויפים, והם מציינים, כי פושעי המיחשוב עובדים כל הזמן על פיתוח מוצרים חדשים. ההערכות הן שפלח שוק זה בתחום הונאות ה-IT מגלגל מאות מיליוני דולרים בשנה, והרווח ממנו עומד על כ-300 מיליון דולרים.

עוד מדווחים החוקרים, כי בשנתיים האחרונות חל זינוק של 660% בהיקף ההפצה והייצור של תוכנות אנטי-וירוס מזויפות, וכי תוכנות שכאלה קיימות כמעט בכל שפה.

"פושעי מיחשוב רבים מנצלים את הדאגה של הצרכנים בנוגע לאבטחת המחשב האישי שלהם", מסרו החוקרים של מק'אפי. "כך, הם מנסים למכור לצרכנים תוכנות אנטי-וירוס מזויפות, או שולחים להם אזהרות על כך שהמחשב שלהם נפגע ושעליהם לשלם כדי לפתור את הבעיה".

מטרת פושעי המיחשוב, הסבירו החוקרים של ענקית האבטחה, "היא לגרום לצרכן למסור את פרטי האשראי שלו או לקבל ממנו גישה למחשבו. הפגיעה מתבצעת על ידי בקשה שמגישים פושעי המחשוב למשתמש ללחוץ על לינקים בחלונות קופצים (Pop Ups) ובבאנרים, או באמצעות הצעה להורדת תוכנת אנטי וירוס חינמית, שלמעשה מכילה תוכנות מזיקות. כך, עלול הגולש ליפול קורבן לגניבת פרטי כרטיסי אשראי ולגניבת זהות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים