מהו השכר של מנהלי חברות ההיי-טק העולמיות הגדולות?

מיהו המנכ"ל עם עלות השכר הגבוהה ביותר? אילו מנהלים של חברות ענק מסתפקים במועט? וכמה השתכר האיש העשיר בעולם?

עוד אקזיט. צילום: BigStock

כמה משתכרים המנכ"לים של גוגל, אפל, יבמ ושאר חברות ההיי-טק הרב לאומיות הגדולות? עיון ברשימות מקבלי השכר ב-2018 שפרסמו החברות מעלה נתונים מעניינים, ובמרכזם שכמה מהעשירים שבהם מרוויחים משכורות שאמנם בהחלט גומרים אתן את החודש, אבל הן נמוכות ממה שניתן היה לחשוב.

קחו כדוגמה את ג'ף בזוס. מייסד ומנכ"ל אמזון. האיש העשיר ביותר בעולם, שבשנה החולפת הגדיל את הונו בעשרות מיליארדי דולרים, השתכר במהלכה "רק" 81,840 דולר. מדובר ב-6,820 דולר, שהם כ-27 אלף שקלים, בחודש – משכורת שיש גבוהות ממנה בהיי-טק הישראלי, ו-ודאי העולמי. גם עלות השכר שלו, לאחר בונוסים, לא בשמיים, והסתכמה אשתקד ב-1.68 מיליון דולר. סכום זניח לעומת הונו, שעמד, לפני הסכם הגירושים המתוקשר מאוד שלו, על 138 מיליארד דולר.

האיש העשיר ביותר בעולם - לא בגלל המשכורת שלו. ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

האיש העשיר ביותר בעולם – לא בגלל המשכורת שלו. ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

עוד מולטי מיליארדר שמשכורתו השנתית לא משקפת את זה הוא מייקל דל, מייסד ומנכ"ל החברה על שמו. דל, ששוויו עומד על 30 מיליארד דולר, השתכר ב-2018 פחות ממיליון דולר, כשעלות השכר שלו הגיעה ל-2.39 מיליון.

יש, כמובן, גם כאלה שלא מסתפקים במועט, ושהחברה שאותה הם מנהלים מוכנה לשלם להם הרבה מאוד. בראש הרשימה עומד סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל אלפבית, החברה האם של גוגל, שיוצא הביתה בכל חודש עם, תחזיקו חזק, 16.64 מיליון דולר. סכום שכל אחד מאתנו היה חולם עליו. בחישוב שנתי זה מסתכם ב-199.7 מיליון.

גם עלות שכרו של טים קוק, מנכ"ל אפל, גבוהה מאוד, ועומדת על 136 מיליון דולר. אלא שבמקרה שלו, המשכורת מגיעה לשלושה מיליון דולר בלבד, והשאר אלה בונוסים ומניות.

האישה הראשונה מבין המיעוט המשווע של הנשים ברשימה היא ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ, שבשנה שעברה קיבלה 33 מיליון דולר.

עלויות השכר הגבוהות לא פוסחות גם על מנכ"לים של חברות ענק שאינן אמריקניות. כך, למשל, זו של יואנקינג יאן, שמנהל את לנובו הסינית, הסתכמה ב-19 מיליון דולר, כשמתוך זה המשכורת שלו עמדה על 1.4 מיליון.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רוי

    איפה המשכורת של מנכ"ל מייקרוסופט???

אירועים קרובים