"ארגוני ממשל צריכים להיות דרוכים לקראת יום הבחירות"

"עדיין קיים סיכון שמחר יופצו באמצעים שונים, כולל בווטסאפ, שמועות שקריות שמטרתן לשנות את מהלך ההצבעה", אמר בראיון לאנשים ומחשבים בועז דולב, מייסד ומנכ''ל קלירסקיי.

בועז דולב, מייסד ומנכ"ל קלירסקיי.

"עדיין קיים סיכון שמחר (ג'), יום הבחירות, יופצו באמצעים שונים, כולל בווטסאפ, שמועות שקריות שמטרתן לשנות את מהלך ההצבעה. הסיכוי שתסריט זה יתממש אינו גבוה – אך עדיין מחייב לשמור על ערנות מירבית של כל הגורמים שנערכו למנוע אירועים אלה, עד לסוף ההצבעה מחר", כך אמר בראיון לאנשים ומחשבים בועז דולב, מייסד ומנכ"ל קלירסקיי.

לדברי דולב, "במהלך החודשים האחרונים התבצע מאמץ מרוכז, של מספר גדול של מתנדבים בישראל, לאתר חדשות שקריות ולחשוף דמויות של מתחזים למיניהם ברשתות החברתיות בישראל. את הפעילות הובילו נועם רותם ויובל אדם והצטרף אליהם איגוד האינטרנט הישראלי. תוצאת עבודתם המצוינת הסתכמה בחשיפה של בין עשרות למאות פרופילים מתחזים ברשתות החברתיות".

הפעלות הזו, ציין דולב, "יצרה להערכתנו אפקט מרתיע, שמנע פעילות מתוכננת של גורמים שונים – הן בישראל והן מחוצה לה בזירה זו. הפעם נרתמו לפעילות האיתור גם החברות המפעילות את הרשתות החברתיות, פייסבוק וטוויטר – להורדה מהירה של פרופילים מתחזים לאחר בדיקה, בתוך זמן קצר. הפעילות האקטיבית של פייסבוק וטוויטר במערכת הבחירות הנוכחית היא תוצאת הביקורת הכבדה שהופעלה עליהם, בשל המדיניות הפסיביות שהן נקטו בה במערכות הבחירות בארה"ב ב-2016".

פרט לפעילות של החברה האזרחית, הוסיף דולב, "הושקע מאמץ רב על ידי הגופים הממשלתיים האמונים על הגנת סייבר ועל טוהר הבחירות – לאתר ולסכל כל נסיון כזה".

"אירועי OpIsrael עברו השנה בשקט כמעט מלא", ציין דולב, "להערכתנו יש לכך כמה סיבות: חוסר עניין של ההאקרים המוסלמים בהשתתפות בהפגנה זו; היערכות משופרת של כלל הגורמים המטפלים בהגנת סייבר לקראת אירועים אלה; סיכול מוקדם של אירועים מתוכננים". בסך הכל, סיכם, "ניתן לראות את OpIsrael כמועד השנתי לעידוד המודעות ולהגברת ההיערכות לתקיפות סייבר. ככזה, המבצע היה מוצלח ביותר".

OP-Israel: לא היה כלום כי אין כלום

בשנים האחרונות מוכר ה-7 באפריל כיום שבו מוכרזת מתקפה אינטרנטית מרוכזת על האינטרנט הישראלי, על ידי התארגנות של קבוצות האקטיביסטים (הלחם המילים האקרים ו-אקטיביסטים) אנטי ישראליות, הפועלות באופן בלתי מוסדר, תחת השם OP-Israel. אלא שהשנה – מלבד העובדה שהמתקפה תוכננה השנה ל-4 באפריל ואז חזרה לתאריך המקורי – לא קרה למעשה כלום.

גדי עברון, ממקימי ה-CERT. צילום: יח"צ

גדי עברון, ממקימי ה-CERT. צילום: יח"צ

IL-CERT, גוף תגובה ותיאום לאירועי אבטחת מידע המורכב ממתנדבים, חוקרי אבטחת מידע, סטארטאפיסטים ואנשי תעשייה, נפגש גם השנה, כמו בשנים קודמות, כדי להגיב על מתקפות OP-Israel, אלא שלדברי גדי עברון, ממקימי ה-CERT, "אפילו בשרתי דמה שהרמנו לא ראינו התקפות".

לדברי עברון, יתכן והסיבה לכך נעוצה בעובדה שמדובר יום ראשון, או שבמקביל התקיים גם אירוע OP-Sudan, "ואותם כנראה שונאים יותר". בכל מקרה, הוא מציין כי "בחדר המצב הפיזי שנפתח במשרדי דמיסטו בתל אביב, לא נרשם כל אירוע חריג והתוצאה היחידה היא שה-7 באפריל הפך בישראל – כמו בכל השנים האחרונות – ליום הגברת המודעות לאבטחת מידע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים