גניבת הנתונים הגדולה בהיסטוריה

כמו בסיפור הדרמטי של חושף השחיתויות אדוארד סנואודן - גם הפעם מדובר בקבלן משנה שעבד במשך 20 שנה עם ה-NSA ● אלא שמקרה האחרון לא נמצא שהעובד עשה עם המידע שגנב מארגוני ממשלה שונים - יותר מ-50 טרה-בייט - כל שימוש, מלבד לאגור אותו בביתו, במכוניתו או במחסן בגינתו

עוד סכסוך בין מיקרוסופט ל-AWS - הפעם בעקבות מכרז של ה-NSA. מקור: BigStock

קבלן משנה שעבד במשך 20 שנה עם הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב, ה-NSA, הודה באשמה של העתקת מסמכים מארגוני ממשלה, וחשף את הכשל המביך של הסוכנות בהגנה על מסמכיה הסודיים.

הרולד ט' מרטין, בן 54, גנב, מסתבר, מידע בנפח של יותר מ-50 טרה-בייט, מה שהופך את גניבת המידע לגדולה ביותר אי פעם בהיסטוריה של דליפת מידע.

לפי הדיווחים, מרטין לא מכר או שיתף במידע אף גורם אחר, ולכן הוסרו מכתב האישום שלו 19 סעיפים, בהם האישום החמור של ריגול, אך למרות זאת הוא עדיין עלול להישפט למאסר של עד 9 שנים. בבית המשפט השיב מרטין לשאלת השופט בקול שקט ורגוע, ואמר: "הגיע הזמן לסגור את תיבת הפנדורה הזאת".

גניבת הנתונים התגלתה במהלך חקירה הנוגעת לדליפת מידע אחרת ב-2016, ובעקבות טיפ שקיבל ה-FBI ממעבדות קספרסקי. יש בכך מן האירוניה, שכן המודיעין האמריקני טען לא אחת שקספרסקי קרובים מדי למודיעין הרוסי, מה שהוכחש כמובן על ידי חברת האבטחה.

מרטין אסף את המידע במהלך 20 שנות עבודתו עם ה-NSA ועם סוכנויות פדרליות אחרות, ושישה מהקבצים שאחסן בכונן שלו היו מסווגים כ"סודיים ביותר".

חושף השחיתויות. אדוארד סנואודן. צילום: היץ' אט נונק, ויקיפדיה

חושף השחיתויות. אדוארד סנואודן. צילום: היץ' אט נונק, ויקיפדיה

מחלת נפש ולא בגידה באמון

סוכני ה-FBI שערכו חיפוש בביתו בדרום בלטימור בשנת 2016 מצאו ערימות של מסמכים והתקני אחסון אלקטרוני, שהיו מגובבים במכוניתו, בביתו, ואפילו במחסן שבגינתו. החוקרים לא מצאו כל ראיה שמרטין השתמש או שיתף מישהו במידע הגנוב, למרות שהיו עדויות לכך שהוא שקל לעשות זאת.

פרקליטיו הכחישו שהייתה לו כוונה להשתמש בנתונים לצורך פעילות חשודה או מרושעת, ואמרו כי אגירת הנתונים של מרטין היא תוצאה של מחלת אגרנות שלו, שהחלה כאשר החל לקחת עבודה לביתו ולא הצליח להפסיק זאת. "פעולותיו הן תוצאה של מחלת נפש ולא בגידה באמון", הם ציינו, והוסיפו כי הוא "הביע חרטה עמוקה".

בזמן מעצרו עבד מרטין בסוכנות Booz Allen Hamilton – שהיא אותה סוכנות ביטחון שהעסיקה גם את אדוארד סנואודן, שחשף את הנתונים שגנב בשנת 2013.

סוכנות הביטחון הביעה את דאגתה מן הגניבה, וציינה כי כל "חשיפה לא מורשית של הנתונים עלולה הייתה לגרום לנזק חמור ביותר לביטחון הלאומי של ארצות הברית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים