אילון מאסק הוציא שיר ראפ לזכר הגורילה הרמבה

הפתעה חדשה מטעם מנכ"ל טסלה - שחרר שיר ראפ ב-SoundClould בשם RIP Harambe, שמיועד להנצחת הגורילה הרמבה שנורה בכלאו בנסיבות מאוד מצערות לפני 3 שנים

יזם ההיי-טק והמיליארדר אילון מאסק. צילום: דן טיילור, Heisenberg Media

יש עדיין מי שזוכרים את המקרה המזעזע שאירע בגן החיות בסינסינטי שבארצות הברית – פעוט בן 4 הוזנח על ידי הוריו ונפל לכלוב הגורילות. הרמבה – גורילה ממין זכר, בן 17, שזהו כלאו – הופתע מהאורח המשונה וגרר אותו במי הבריכה במשך דקות, כשהקהל הנחרד ואימו של הילד מתבוננים בנעשה בפלצות. עובדי גן החיות ירו בהרמבה והרגו אותו והילד חולץ.

האירוע הנורא ההוא – שמזכיר קצת את סופו הטרגי של הסרט הבדיוני "קינג קונג" – התרחש בדיוק לפני 3 שנים, אבל כעת שב לכותרות בעקבות מהלך משונה חדש עליו חתום אילון מאסק – מייסד חברות הטכנולוגיה החדשניות והמצליחות טלסה ו-SpaceX – שהעלה ל-SoundClould שיר ראפ בביצועו, שנקרא RIP Harambe.

:

את השיר הוציא מאסק תחת הלייבל Emo G Records, יחד עם המוזיקאים BloodPop ו-Yung Jake, והוא קושט בתמונת הנצחה להרמבה, שמעוטר בכתר מלכותי. בתחילה, מאסק לא אמר הרבה על השיר, כשהודיע על השקתו בציוץ בטוויטר. אבל בטוויט שפורסם לאחר מכן הוא כתב: "אני מאוכזב שלייבל התקליטים שלי נכשל".

RIP Harambe הוא שיר קצרצר בן שתי דקות בלבד שמנציח את הגורילה. עד כה הוא נוגן יותר מ-800 אלף פעמים מאז שעלה לאוויר ביום שבת. המסר של מילותיו לא לגמרי מובן, אבל נדמה שמאסק בעצם מדמיין מה עושה הרמבה כיום, בגן עדן, ומספר לו שחושבים עליו כל העת. "אנחנו באמת מתגעגעים אליך", נאמר בשיר כמה וכמה פעמים.

האם הבחירה בהרמבה סימבולית?

מאסק הוא מיליארדר ויזם אמריקני בן 47. מחד מדובר באדם משונה ובעייתי, ומאידך בטיפוס מבריק, מרשים ופורה באופן חסר תקדים. למשל, הוא המציא מנהרות תתקרקעיות שבהן ישוגרו מכוניות חשמליות במהירות שיא מתחת לאדמה ויעקפו פקקי תנועה. הפיתוח כבר נמצא בשיאו בעיר לוס אנג'לס, ועליו חתומה חברה נוספת של מאסק, המכונה The Boring Company.

השיר הבלתי צפוי מגיע אחרי שנה סוערת למאסק. בחודש שעבר ביקשה הרשות האמריקנית לניירות ערך ובורסות, ה-SEC, מבית המשפט למצוא את מאסק אשם בביזוי הסכם שלה איתו, לאחר שבאמצע פברואר צייץ טוויט "לא מדויק" שנגע במספר המכוניות שטסלה תכננה לייצר בשנת 2019.

הדברים האחרונים באים אחרי שבשנה שעברה הגיעו טסלה וה-SEC להסכם בגין מה שתואר כהתנהלות מהונה של מאסק בטוויטר, משום שהמנכ"ל של חברת המכוניות החשמליות צייץ שהוא מתכוון להפוך את טסלה לפרטית ב-420 דולר למניה, מה שתיאר מאוחר יותר כבדיחה, אבל השפיע על משקיעים. מאסק נאלץ להתפטר מתפקידו כיו"ר טסלה בעקבות האישומים בנדון, והוא והחברה נקנסו כל אחד ב-20 מיליון דולר.

כעת, בדיוק כשהוא עומד, אולי, בפני אישום בביזוי ההסכם שלו מול ה-SEC, מאסק עושה עוד מהלך תמוה, על פניו פחות עסקי ויותר פרוזאי, ומוציא את סינגל הראפ על הגורילה שנורה בכלאו שבגן החיות.

התקשורת העולמית לקחה את השיר ואת אזכור פרשיית הרמבה לכיוון הסימבולי, ונדמה שמרמזת על כך שמאסק חש הזדהות עם הקורבן, שהיה כלוא מחוץ לסביבתו הטבעית ומבודד כל חייו. בעניין הרמבה רבים חשבו שהוא נורה אולי לשווא, וטענו שאנשי גן החיות נהגו בפזיזות ולא ניסו לחלץ את הילד או רק להרדים את הגורילה. היו גם שסברו שהרמבה פשוט לא הובן – הוא לא ניסה לפגוע בילד אלא רק היה נסער מהסיטואציה. תמונתו של מאסק ותמונות הגורילה אפילו הונחו זו בצד זו בחלק מהכתבות, כמו בכדי להציג את האנלוגיה וכניסיון לומר שאפשר שמאסק חש הזדהות עם היצור המלכותי, שהובן לא נכון, שחייו היו טרגיים כל כך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים