יבמ נתבעת שוב על ידי עובדים שטוענים: פוטרנו עקב גילנו המבוגר

העובדים לשעבר טוענים כי הם רק ארבעה מתוך יותר מ-20 אלף עובדי יבמ בני +40, אשר פוטרו בשל אפליה בגלל גיל מתקדם במהלך שש השנים האחרונות, שבהן בחרה החברה בחשאי להחליף את ה"קשישים" בבוגרי מכללות ובמקצועני טכנולוגיה צעירים

ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ. צילום: יח"צ

קבוצה של ארבעה עובדי יבמ לשעבר הגישה אתמול (ד') תביעה נגד הענק הכחול על הפרת חוקים פדרליים האוסרים על אפליית גילנות במקום העבודה.

עבודתם של הוותיקים שהגישו את התביעה – סטיבן אסטל, מרגרט אלדרס, שריל וויטמר ו-לאנס סלוניה – הופסקה במפתיע על ידי יבמ בשנת 2016. כל הארבעה היו בני יותר מ-55 שנה אז, ואמרו שלא סופק להם היחס הנדרש שקבעה ארצות הברית בחוק Older Workers Benefit Protection Act, המיועד להגנה על עובדים מבוגרים.

תביעות עקב חקירה של ProPublica

התביעה באה לאחר פרסום תוצאות חקירה שנערכה על ידי ProPublica, ושמצאו שיבמ זלזלה, לכאורה, בחוקי האפליה בתעסוקה כשלאורך כחמש שנים, בין השנים 2013 ל-2018, פיטרה כמעט 20,000 עובדים אמריקנים שגילם מעל 40.

לטענת עורכי הדין של התובעים, מאחר שלעובדים לשעבר לא נמסרו פרטים על הפיטורים האחרים, זכויותיהם שנרמסו במסגרת ההסכמים תקפות.

בעוד שהמקרה הנוכחי, שהוגש בבית המשפט המחוזי של ארצות הברית במחוז הדרום של ניו יורק, מתמקד אך ורק בשאלה האם ההסכמים בחבילות הפיטורים תקפים, אם בית המשפט יפסוק לטובת התובעים, עורכי הדין מאמינים כי יותר מ-20,000 עובדי יבמ שפוטרו בהיותם בני +40 בשנים האחרונות יצטרפו לארבעת התובעים המקוריים בתובענה ייצוגית נגד אפליה גילנית.

דפוס של החלפת עובדים מבוגרים בצעירי דור ה-Y

יצוין כי אותה חקירה של ProPublica כבר הניבה תביעה אחרת בנדון. בינואר האחרון הגישה טרי קיבו בת ה-57 מג'ורג'יה, ארצות הברית, מנהלת מכירות לשעבר ביבמ, תביעה כנגד ענקית הטכנולוגיה בגין אפליית גילנות, ובה היא טוענת כי פוטרה כחלק מדפוס של החלפת עובדים מבוגרים בצעירי דור ה-Y. לדבריה גישה זו של החברה, ושל המנכ"לית שעומדת בראשה, ג'יני רומטי, היא על תקן "פשיטת רגל מוסרית".

יבמ מצידה מתעקשת כי לא עשתה שום דבר רע. "התיאוריה המשפטית של התובעים תיכשל, כמו במקרים דומים", אמר דובר החברה. "אנו בטוחים שהסכמי יבמ תקפים וחוקיים, יבמ אינה מפלה, ומקבלת את החלטות ההעסקה שלה על בסיס מיומנויות, לא גיל", סיכם הדובר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים