כשדונלד טראמפ ומנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי, נפגשו

לפי הציוצים של הנשיא, הוא ומנכ"ל הענקית ממאונטיין וויו דנו במהלך פגישתם בצבא, בסין, בהגינות פוליטית ובדברים שונים שגוגל יכולה לעשות למען אמריקה; לאחר מכן סיכם טראמפ שהמפגש הלך "טוב מאוד" ואמר כי פיצ'אי מחויב לארה"ב ולא לצבא סין

יום החנינות של נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל, נפגש אתמול (ד') עם הנשיא האמריקני דונלד טראמפ. לאחר המפגש צייץ טראמפ את סיכום האירוע וכתב: "נפגשתי עכשיו עם סונדר פיצ'אי, נשיא גוגל (השגיאה במקור – ג"פ), במפגש אשר ללא ספק הלך די טוב. הוא הצהיר בתוקף שהוא מחויב לחלוטין לארצות הברית ולא לצבא הסיני".

מאוחר יותר הוסיף טראמפ ציוץ שבו הרחיב ש"דנו גם בהגינות פוליטית ודברים שונים שגוגל יכולה לעשות בעבור המדינה שלנו. הפגישה בצורה טובה מאוד!"

דבר המפגש המתוכנן עם טראמפ לא פורסם לפני האירוע, אלא רק בדיעבד, ומהווה הפתעה לנוכח קשריו הרעועים משהו של הנשיא עם ענקית החיפוש הדומיננטית, ולאחר שמוקדם יותר החודש התלונן טראמפ על כך שהפעילות העסקית של גוגל בסין "עוזרת לסין ולצבא שלה".

מספר בעיות מול הממשל

בכלל, בפרקים הקודמים של יחסי גוגל והממשל האמריקני נכללו מספר סוגיות בעייתיות.

ראשית, ביטול פרויקט של הענקית עם הפנטגון. גוגל שקדה יחד עם משרד הביטחון והצבא האמריקני בכדי לסייע בפיתוח יכולות בינה מלאכותית שהיו אמורות להתווסף לציי רחפנים לצורך פענוח תצלומי אוויר, אבל אז פתחה החברה מרכז מחקר בינה מלאכותית בבייג'ינג. בנוסף זכה הפרויקט לביקורת קשה מצד עובדי גוגל שטענו שענקית הטכנולוגיה מסייעת למעשה לפיתוח נשק שעלול לשמש להרג חסר הבחנה. החברה נכנעה ללחצים השונים ועצרה את המיזם ביוני 2018.

גוגל נמצאה בשנה הקודמת גם תחת בחינה וביקורת, כולל שימוע בסנאט, בגין מיזם אחר בשם פרויקט שפירית (Project Dragonfly), שבמסגרתו נחשדה כפועלת מול הממשל הסיני הקומוניסטי והדורסני על פיתוח מנוע חיפוש מצונזר במיוחד בעבור סין, כזה שעלול לסייע לסינים לדכא את האזרחים.

בדצמבר התייצב פיצ'אי בפני הקונגרס למסירת עדות בנושא אחר – האשמות הנשיא טראמפ וגורמים רפובליקנים ימניים בכך שהחברה מפלה את הנשיא והמפלגה שלו בתוצאות החיפוש שלה. פיצ'אי הכחיש את הדיווחים על ההטיה הפוליטית מטעם החברה, התמודד עם הרבה שאלות של מחוקקים שהידע שלהם בטכנולוגיה מוגבל, וניסה להסביר כי האלגוריתם של החברה לא מבין בפוליטיקה. בין היתר אמר פיצ'אי, כדי להדגים שאין הטיה מכל סוג במנוע של החברה שלו, כי כשהוא מחפש את שמו שלו הוא מקבל בתוצאות שלל השמצות ודברי בלע עליו.

פגישה מוקדמת עם הרמטכ"ל האמריקני

פיצ'אי הגיע לוושינגטון הבירה כבר בתחילת השבוע בכדי להיפגש עם הגנרל ג'וזף דנפורד, יושב ראש המטות המשולבים של ארצות הברית, וזאת לאחר שהרמטכ"ל העיד על חששות כבדים שעבודתה של גוגל עם הממשלה הסינית בתחום הבינה המלאכותית תועיל לצבא סין. הרמטכ"ל האמריקני גם דחק בענקיות טכנולוגיה אמריקניות אחרות להאיץ את העבודה על הטכנולוגיה האלחוטית של הדור הבא (5G), כך שהשווקים בארצות הברית לא יסתמכו על גורמים סיניים, כמו חברת הטלקום המובילה וואוויי שמוחרמת במדינה. השליטה ב-5G היא "האינטרס הלאומי שלנו", אמר הגנרל דנפורד.

דובר גוגל בישר לתקשורת כ לפיצ'אי ולדנפורד היו "שיחות פרודוקטיביות" בנושא "השקעה בעתיד של כוח העבודה האמריקני, צמיחת הטכנולוגיות המתפתחות והמחויבות המתמשכת שלנו לעבוד עם ממשלת ארה"ב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים