מעבדה לסטארט-אפים בתחום הערים החכמות נחנכה בפארק עתידים

המעבדה הוקמה בשיתוף עיריית תל אביב-יפו, הנהלת הפארק, אוניברסיטת תל אביב, Dell-EMC ומעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי ● ארבע חברות ראשונות כבר החלו לפעול

מימין: גבי קמינסקי, מנהל CityZone; אנטואן באסוויל, מנהל מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בישראל; ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו; ליאור פוני, מנכ"ל Dell-EMC ישראל; אלוף (מיל') עידו נחושתן, Dell-EMC; ורון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו. צילום: עומר הכהן

מעבדת חדשנות, שתארח סטארט-אפים שמפתחים פתרונות לערים חכמות, נחנכה שלשום (ג') בפארק עתידים בתל אביב. המיזם מהווה מעבדת חדשנות ושדה הניסוי החי הראשון בישראל לפרויקטים בתחום, ושותפים לו עיריית תל אביב-יפו, הנהלת הפארק, אוניברסיטת תל אביב, Dell-EMC ומעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בישראל.

התכנית במעבדה תאפשר ליזמים בשלבים יחסית מוקדמים לפתח טכנולוגיות ופתרונות רלוונטיים לצרכי הערים החכמות, להתנסות עם תרחישי אמת ונתונים אמיתיים, ולזכות לליווי רציף של לקוחות מהעירייה, מהאוניברסיטה ומהחברות הרב לאומיות השותפות בפרויקט.

בטקס ההשקה, שהתקיים בהשתתפות ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, ובכירים רבים נוספים, הוצגו ארבעת הסטארט-אפים שהתקבלו לתכנית, שנקראת Cityzone: חברת EdgeCase, שמפתחת פלטפורמה שמלמדת מערכות אנליטיקה לזהות תרחישים באופן אוטומטי; Moodify, שמפתחת מערכת שמנטרת את פנים הרכב, מזהה מצבי הירדמות, סטרס או מצבים אחרים של הנהג, ובאמצעות הפצת ריחות מצליחה להעיר נהגים או להרגיע אותם; Trailze, שפועלת בעולם המיקרו-מוביליטי השיתופי, ומציעה מערכות ניווט וניהול לספקי השירות; ועזרה בדרך, המקשרת בין בני הגיל השלישי בודדים שזקוקים לסיוע נקודתי לגורמים שיכולים להעניק להם את אותו הסיוע.

אתגר למפתחים: פתרונות להגברת השימוש בתחבורה הציבורית

גבי קמינסקי, מנהל CityZone, אמר בטקס כי "מטרת המעבדה היא לאפשר לנו להבין טוב יותר את העתיד של העיר, אילו אתגרים עולים ממנו, וכיצד עלינו לנסות להתמודד עמם ובכך לקדם פתרונות טכנולוגיים בעיר החכמה".

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב, ציין כי "פרויקט CityZone מתכתב עם ערכי החדשנות והיזמות של האוניברסיטה, שמגדירה את עצמה כמוסד אקדמי יישומי, שמקדם מחקרים בנושאי חדשנות".

ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו, מנתה את האתגרים העירוניים המרכזיים: התמודדות עם הבדידות אצל בני הגיל השלישי; ניטור אירועים ביטחוניים או מפגעי תברואה משמעותיים מתוך רשת של מאות מצלמות באמצעות מערכת אנליטית; עידוד תחבורה שיתופית באמצעות MaaS (תחבורה כשירות) ותחבורה אוטונומית; והגנת סייבר לעיר החכמה.

חולדאי הציב אתגר ליזמים: לקדם פתרונות שיסייעו בהפחתת השימוש ברכב פרטי ובמעבר לתחבורה שיתופית וציבורית. לדבריו, בעתיד, גם תחבורה זו תהיה אוטונומית, ועל כן תוכל לפעול בכל ימות השבוע ולהפחית את התלות ברכב הפרטי.

שגיא ניב, מנכ״ל פארק עתידים תל אביב, אמר כי ״הפארק הוא אקו-סיסטם שמחבר בין אנשים, חברות, עולמות והמגזרים המוניציפלי, האקדמי והפרטי. פרויקט CityZone משקף את אותה נקודת מפגש, ליצירת ערך ציבורי משמעותי".

בין המשתתפים הנוספים בכנס ניתן למנות את אנטואן באסוויל,מנהל מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בישראל; ליאור פוני, מנכ"ל Dell-EMC ישראל; אופיר פינס פז, ראש המכון לשלטון המקומי באוניברסיטת תל אביב ולשעבר שר הפנים; שחר זיו, מנהל שותף ב-BDO; ואיציק בן דויד, סמנכ"ל וראש אגף טכנולוגיות בעיריית תל אביב-יפו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים