האם אפליקציית החזרי מס לשכירים היא האקזיט הבא של אורי לוין?

פיבו, פיתוח של שלושה מבוגרי הבינתחומי, יסייע לכם להתמודד בקלות עם הביורוקרטיה של החזרי המס ולקבל את מה שמגיע לכם מהמדינה ● בקופת המדינה נמצאים כיום מעל לשמונה מיליארד שקלים ששייכים לציבור השכירים ● בין המשקיעים בחברה נמצא אורי לוין, מייסד Waze

20/03/2019 15:49
מייסדי פיבו, רועי קמחי, דנה מיולגאי ואיתמר אפלבלט. צילום: יח"צ

הסטארט-אפ פיבו הודיע באחרונה על השלמת סבב גיוס של 600 אלף דולר לפיתוח פלטפורמה חדשה להחזרת מסים באמצעות טכנולוגיה המדמה את פעילותם של רואי חשבון.

במסגרת הגיוס החברה תרחיב את הפלטפורמה שהקימה אשר בודקת עבור משתמשים שכירים האם וכמה כספי מסים מגיעים להם חזרה, דואגת להנפקת המסמכים הרלוונטיים ומחזירה להם את הכסף.

מספסל  הלימודים למנכ"ל Waze

החברה הוקמה לפני פחות משנה וכיום  משתמשים באפליקציה אלפי משתמשים המקבלים החזר של 5,800 שקלים בממוצע. בין המשקיעים בה נמצאים אורי לוין, מייסד Waze, ומשקיעים פרטיים נוספים.

בפיבו סיפרו כי מנתונים שפורסמו על ידי מבקר המדינה והערכות נוספות עלה שבקופת המדינה נמצאים כיום מעל לשמונה  מיליארד שקלים ששייכים לציבור השכירים, אך אין להם כל דורש, בגלל מודעות נמוכה בקרב ציבור השכירים לצד תהליך ביורוקרטי מסורבל.

מיסים. צילום אילוסטרציה: BigStock

מסים. צילום אילוסטרציה: BigStock

החברה הוקמה על ידי רועי קמחי, דנה מיולגאי ואיתמר אפלבלט, שלושה שותפים שהכירו על ספסל הלימודים, לאחר שחוו על בשרם את הקושי לקבל בחזרה כספי מסים להם היו זכאים.

לדברי אפלבלט, "היינו תחת תכנית ללימודי יזמות במרכז הבינתחומי והתחלנו לחשוב על בעיות שרוצים לפתור. שנה לאחר מכך הקמנו את פיבו כי רצינו לתת מענה לעולם יחסית מיושן באמצעות טכנולוגיה ולפתור בעיה אמיתית של עולם החזרי המס. כולנו חווינו חוויות שליליות מהחזרי מס, כל אחד בצורה אחרת".

"כידוע, מדובר בתהליך עם הרבה ביורוקרטיה. הקמנו את פיבו, פלטפורמה אוטומטית דיגיטלית להליך החזרי מס לשכירים. אנו. מאפשרים למשתמשים להירשם באתר ותוך שלוש דקות הרשמה, לענות על מספר שאלות. אנחנו מתממשקים לגופים שונים ומשיגים כל. מידע בשבילם ומצליחים להגיע שש שנים אחורה כסף אותו הם זכאים לקבל מהמדינה כהחזרי מס", אמר.

פיבו מספקת שירות דיגיטלי לביצוע החזרי מס לשכירים תוך טיפול בבירוקרטיה הכרוכה בכך עבור המשתמשים באופן אוטומטי. בתהליך החזר המס שמבצעת החברה, נבדק ההחזר לו זכאי המשתמש עבור שש השנים האחרונות: המערכת בודקת האם שולם מס מעבר לנדרש ובמידה ואכן כך, החברה דואגת להחזרת הכסף מהמדינה. כל זאת באמצעות טיפול מלא במסמכים הנדרשים ללא מעורבות מצד הלקוח.

בחודשים האחרונים, הסטארט-אפ צבר אלפי משתמשים שהזינו את פרטיהם במערכת, וקיבלו החזר מצטבר של מיליוני שקלים.

אפלבלט הוסיף ואמר כי "הבנו שהמון אנשים נמנעים מלטפל בהחזרי המס שלהם כי הם לא מודעים לבעיה, ואלו שמודעים לה נחשפים להמון ביורוקרטיה וקשיים, כמו שאנו חווינו. טיפלנו עד כה בכמה אלפי משתמשים והחזרנו למעלה מחמש מיליון שקלים. 80% מהלקוחות נמצאו זכאים להחזרים והממוצע של כל החזר הוא 5,800 שקלים".

בפיבו הסבירו כי הטכנולוגיה שהיא פיתחה מורכבת מבוט שמתחקה אחר פעולות רואה החשבון ומבצע אותן בצורה אוטומטית, ופלטפורמה המתממשקת לעשרות חברות, גופים ממשלתיים ומקורות מידע נוספים ומנתחת את המידע באמצעות טכנולוגיות של עיבוד שפה טבעית ו-OCR.

אפלבלט סיכם ואמר כי "92% מהאנשים בכלל לא ממלאים החזרי מס. רואי חשבון מתעסקים בחברות ועצמאים ופחות בשכירים והאפליקציה שלנו מבקשת לתת לכך מענה. אנחנו מטפלים בשוק שלא מקבל כיום מענה ראוי. רואי חשבון תמיד יצטרכו לדעתי בעולם הזה, ואנחנו הופכים את העבודה היותר סיזיפית ליותר ברורה ולמערכת אוטומטית".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דריה

    פניתי אליהם כבר כמעט לפני חצי שנה ועדיין לא קיבלתי כלום , כל פעם צריך לפנות אליהם ולנסות לברר מה קורה , לא מעדכנים לא כלום . האמת מתחילה לחשוב שזאת תרמית כלשהי , מהנסיון שלי איתם עד עכשיו , מאוד לא מקצועי

אירועים קרובים