בנק לאומי ישקיע 100 מיליון שקלים עד סוף השנה בפעילות מקוונת ובבנקאות הסלולרית

ברוך לדרמן, ראש החטיבה הבנקאית בבנק: "עתיד מערכת הבנקאות הוא בסלולר והדיגיטלי - השליטה עברה לידי הלקוח" ● היעד: עד 2015 כ-60% מלקוחות הבנק יבצעו פעולות בערוצים הדיגיטליים ● איציק מלאך, חבר הנהלת לאומי: "המהפכה הדיגיטלית התאפשרה בעזרת חידושים ופיתוחים בלעדיים של מערך ה-IT בבנק, ומעבר ל-BT - טכנולוגיה בראייה עסקית"

בנק לאומי ישקיע עד סוף 2010 כ-100 מיליון שקלים בפיתוח, הטמעה, והחדרת מוצרים בנקאיים חדשים במסלול האינטרנט והסלולר, כך נמסר במסיבת עיתונאים שערך הבוקר (ב') הבנק. באירוע, שנערך במשרדי הנהלת בנק לאומי בתל אביב, סוכמה שנת הפעילות הראשונה של פרויקט לאומי דיגיטל. עוד נמסר, כי בכוונת הבנק לגייס אלפי לקוחות חדשים, שעובדים עם בנקים אחרים, באמצעות שורה של הטבות ופעולות בערוץ הדיגיטלי, שיעניקו להם החזר כספי חודשי, ויניבו להם חיסכון ישיר בתשלום עמלות.

במסיבת העיתונאים אמר ברוך לדרמן, ראש החטיבה הבנקאית בלאומי, כי מאז שהושק פרויקט לאומי דיגיטל לפני תשעה חודשים, הצטרפו אליו יותר מ-160 אלף לקוחות הבנק, מתוכם 20 אלף שלא היה להם קודם חשבון בלאומי. לדרמן הוסיף, כי מהלך הבנק, בכניסה מסיבית לערוץ הדיגיטלי ופיתוח שירותים חדשים – הוכיח את עצמו. "אין לנו ספק", אמר לדרמן, "כי העתיד הולך לכיוון בנקאות בכף היד, ונמשיך להשיק שירותים חדשים בתחום הסלולר, ה-iPhone ועוד. עתיד מערכת הבנקאות הוא בסלולר והדיגיטלי – השליטה עברה לידי הלקוח".

לדברי לדרמן, בתשעת החודשים הראשונים של 2009, שהיתה השלב הראשון במהלך, חל גידול ניכר במספר הפעולות שהלקוחות ביצעו בבנק. "לקוח ממוצע עושה 16 פעולות בסניף רגיל", הסביר, "השילוב של הערוצים הדיגיטליים גרם לכך שמספר הפעולות שלו גדל ל-38 בשנה, לא כולל פעולות של משיכת מזומנים בכספומטים".

איציק מלאך, חבר הנהלת הבנק, ראש מערך תכנון ומינהלה ו-CBTO (ר"ת Chief Business Technology Officer), הציג את השירותים החדשים שהבנק השיק בערוץ הדיגיטלי. כל השירותים הללו מבוססים על פיתוח ויישום של אנשי אגף ה-IT שמלאך עומד בראשו. בין היתר ציין מלאך את השירות הייחודי, לדבריו, בישראל בעולם, המאפשר משיכת מזומנים מכספומט ללא כרטיס, בעזרת הסלולר. המשיכה מתבצעת על ידי קוד שנשלח לטלפון הנייד של הלקוח שנתקע בלי מזומנים, או שמבקש לקבל תשלום במהירות מגורם שני. שירות נוסף, אותו ישיק הבנק, לדברי מלאך, הוא חיוג חינם אל מוקדי הבנק באמצעות רשת סקייפ (Skype).

מלאך אמר, כי בקרוב ישיק הבנק את ileumi2, יישום שיאפשר לכל גולשי ה-iPhone לבצע פעולות בנקאיות באמצעותו. הוא הוסיף מלאך, כי הערוצים הדיגיטליים הם דוגמה לחשיבותה של הטכנולוגיה בהנעת תהליכים עסקיים.

תמר יסעור, ראש מערך השיווק של הבנק, ציינה, כי במסגרת המהלך לגיוס לקוחות חדשים דרך הערוץ הדיגיטלי, הכריז הבנק על הטבה של 1,500 שקלים לכל לקוח חדש. עם ההטבה יוכלו הלקוחות לרכוש iPhone וחבילת גלישה מפרטנר, ולחלופין לקבל מתנה מכשיר GPS. באפשרות הלקוחות, ציינה, גם לקבל את ההטבה ישירות לחשבונם בכל חודש, באמצעות לאומי קארד, מבלי לבצע פעולה כלשהי עם פרטנר או גורם אחר. היא סיימה בציינה, כי הבנק השיק קמפיין פרסומי בהשקעה של שלושה מיליון שקלים לעידוד הבנקאות בסלולר בעזרת ה-iPhone.

במסיבת העיתונאים השתתפו גם אייל בירן – ראש אגף בנקאות ישירה בבנק לאומי, ומשה וולף – ראש אגף הפיתוח במערך ה-IT של הבנק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים