ג'ימייל, יוטיוב, דרייב ועוד שירותים מרכזיים של גוגל נפלו

שירותים רבים של ענקית החיפוש הושפעו מתקלה שגרמה לכך שמשתמשים אמנם הצליחו להיכנס אליהם במהלך הלילה, אבל נתקלו בהודעות שגיאה, בזמן עלייה ארוך מהרגיל, או בהתנהגות לא צפויה אחרת, כך דיווחו גולשים ואישרה גוגל ● נכון לעכשיו נראה כי התקלה תוקנה

יוטיוב. צילום אילוסטרציה: BigStock

מיליוני גולשים, או אפילו יותר, חוו במהלך הלילה האחרון קושי במשלוח הודעות דוא"ל באמצעות ג'ימייל, בהעלאת קבצים או ביצירת מסמכים בגוגל דרייב, בצפייה בקליפים ביוטיוב, ועוד. ככל הנראה מדובר בתקלה שגרמה לכך שגוגל חוותה הפסקת פעולה שהשפיעה על כמה משירותיה הרבים. לפי התקשרות העולמית, התקלה השפיעה על לקוחות ברחבי ארצות הברית, קנדה, יפן, מלזיה ואוסטרליה, כשתופעות הלוואי שלה לא ניכרו בישראל.

על פי אתר Down Detector – המזהה ורושם את רמת הפעילות באתרים ושירותים אונליין – אמש חוו גם ג'ימייל, גם יוטיוב, גם דרייב וגם אתר החיפוש של גוגל הפסקה מוחלטת בפעילות. הבעיות התחילו בעוצמת נמוכה אבל הגיעו לכדי הפסקה מוחלטת ביכולת ליהנות מהשירותים בסביבות השעות 4:00 ל-5:00 לפנות בוקר.

גוגל מצידה הכירה בכך ששירות הענן שלה, ה-Cloud Engine, הפגין גם הוא שיבושים, והבטיחה שצוות ההנדסה של החברה עובד על תיקונם. "אנו עדיין רואים את שיעור השגיאה המוגבר עם ממשק API של Google App Engine Blobstore. צוות ההנדסה שלנו בודק סיבות אפשריות לכך", כתבה החברה בשעה 20:45, לפי שעון החוף המערבי של ארצות הברית.

בדף הסטטוס של פלטפורמת גוגל קלאוד צוין כי הפסקת השירות פגעה בכל האזורים שבהם מוענקים שירותי הענן, Google Cloud Storage. "צוות ההנדסה שלנו מאמין שזיהה את הסיבות השורשיות הפוטנציאליות של השגיאות ועדיין פועל להקלתן", כך פרסמה החברה.

על שירותי פלטפורמת App Engine גוגל אמרה כי היא מצאה שגיאה ב"תשתית האחסון הבסיסית" – מה שאמור להסביר את העבודה שהשירותים עבדו או לא עבדו לסירוגין במהלך שעות הלילה.

"הבעיה עם הג'ימייל צריכה כבר להיות פתורה"

לוח המחוונים של G Suite מכיר רק בשתי תקלות עם זאת, אתר The G Suite Status Dashboard, שמנוהל על ידי גוגל עצמה, ציין שמשתמשי ג'ימייל ודרייב בלבד חוו את הבעיות. הם אמנם יכלו להיכנס לשירותים אלו, אבל נתקלו בהם בתקלות בדמות הרבה "הודעות שגיאה, זמן אחזור גבוה ו/או התנהגות לא צפויה אחרת".

הבוקר, בשעה 8:13 לפי שעון ישראל, הודיע האתר כי "הבעיה עם הג'ימייל צריכה כבר להיות פתורה. אנו מתנצלים על אי הנוחות ומודים לכם על סבלנותכם ועל המשך תמיכתכם. היו סמוכים ובטוחים שאמינות המערכת היא בראש סדר העדיפויות בגוגל, ואנו מבצעים שיפורים מתמשכים כדי לשפר את המערכות שלנו". אותם הדברים נכתבו, בשינוי שם השירות, גם בנוגע לדרייב.

החברה לא הוציאה הודעה רשמית על התקלות ולא מזכירה אותן בדף הטוויטר שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים