משקיעי טסלה תובעים את מאסק על ציוצים מטעים

המשקיעים של חברת המכוניות החשמליות תובעים את מנכ"לה על מה שהם מגדירים כהתנהגות חריגה מטעמו בטוויטר, שעלולה לפגוע בחברה ובבעלי המניות שלה ● זאת לא הפעם הראשונה שמאסק מסתבך עקב ציוצים, כשבפעם הקודמת זה נגמר כשהוא נאלץ לרדת מכס היו"ר של טסלה

יזם ההיי-טק והמיליארדר אילון מאסק. צילום: דן טיילור, Heisenberg Media

מנכ"ל חברת המכוניות החשמליות טסלה, יזם ההיי-טק והמיליארדר אילון מאסק, לא מפסיק להסתבך בגין פעילותו ברשתות החברתיות, בעיקר בטוויטר, שהיא הזירה הביתית שלו. לפי בלומברג, המשקיעים המוסדיים של טסלה החליטו לנקוט בצעדים משפטיים כנגדו, שמטרתם שמירה על פעילות המדיה של המנכ"ל הבעייתי שלהם.

קבוצת בעלי המניות של החברה הגישה תביעה חדשה בבית המשפט בדלאוור, שלהגדרת מגישיה נועדה למנוע את "השימוש הבלתי מבוקר בטוויטר בכדי להצהיר הודעות לא מדויקות על החברה".

הדברים מגיעים בעקבות דיסאינפורמציה אחרונה שפרסם מאסק בטוויטר ב-20 בפברואר האחרון, עת העריך כי נפח ייצור המכוניות של טסלה ב-2019 יעמוד על חצי מיליון כלי רכב. מאסק צייץ כי "טסלה ייצרה 0 מכוניות בשנת 2011, אבל תייצר סביב חצי מיליון בשנת 2019".

הפרסום של מאסק נגד את הנתונים שהוצגו שבועות מספר קודם לכם במכתב לבעלי המניות, ששיקפו תפוקת ייצור נמוכה באופן משמעותי מזו שעליה דיווח המנכ"ל מעורר המחלוקת.

אחר כך, ובאותו היום, הוסיף מאסק והבהיר בציוץ ש"התכוונתי לומר שקצב הייצור השנתי בסוף 2019 כנראה יעמוד סביב ה-500 אלף, כלומר 10,000 מכוניות בשבוע. המשלוחים לשנה עדיין מוערכים ב-400 אלף". אבל המשקיעים זועמים וטוענים שהמידע השגוי כבר גרם לחברה נזק, כך על פי ה-CNN.

על הפרק גם: הפרת ההסכם עם ה-SEC

בנובמבר האחרון טסלה וה-SEC, הרשות לניירות ערך של ארצות הברית, הגיעו להסכם שמאסק יחדל מהובלת יצרנית המכוניות החשמליות שייסד, עקב פרשיית ציוץ שבישר על הפרטת החברה, שממנו חזר לאחר מכן, אבל שהביא להטעיית המשקיעים ולחשדות שהדברים נעשו במכוון על ידי המיליארדר. כחלק מההסכמות היה על מועצת המנהלים של החברה למנות יושב ראש חדש במקומו, ומאסק שמר רק על תפקיד המנכ"ל.

יצוין כי עקב הפרסום האחרון המסוים של מאסק, והתגובות לו, גם ה-SEC טענה כי הציוץ מטעה ומפר את תנאי ההסכם שלה עם מאסק, אבל עדיין לא ברור אם או באילו מהלכים תנקוט הרשות בעניין.

"מר מאסק התעלם באופן מתמיד מכל המאמצים לרסן את הצהרותיו השגויות במדיה החברתית ", טען מייקל בארי, מנהל משרד עורכי הדין המטפל בתביעה, בהצהרה רשמית ל-CNET. "הוא התעלם מצווי בית המשפט הפדראלי, מההסדר עם ה-SEC, ואפילו ממדיניות החברה שלו עצמו, שדרשה במפורש שכל ציוץ שלו לגבי טסלה יבחנו מראש". בארי הבהיר בהצהרתו כי זו הסיבה לתביע והוסיף וקבע כי "ההתנהגות שלו לא רק עולה לבעלי המניות של טסלה ביוקר, אלא מאיימת לחשוף את החברה אפילו ליותר אחריות וליטיגציה בעתיד".

כעת נדרש מאסק להופיע בפני שופט פדרלי שידון בעניינו האחרון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים