עסקת ענק: Nvidia רוכשת את מלאנוקס ב-6.9 מיליארד דולר

יצרנית המיקרו-שבבים האמריקנית גברה על אינטל במרוץ לרכישה ● זוהי הרכישה הגדולה ביותר שביצעה Nvidia עד היום, והיא צפויה להיסגר בסוף השנה

איל וולדמן.

אחת החברות הוותיקות והבולטות בהיי-טק הישראלי נמכרת: היום (ב') פורסם כי מלאנוקס נרכשת על ידי Nvidia האמריקנית תמורת 6.9 מיליארד דולר. במסגרת העסקה רכשה Nvidia את כל מניות החברה הישראלית תמורת 125 דולר למנייה. הרכישה צפויה להיסגר עד סוף השנה.

Nvidia הצליחה לגבור על ענקית אחרת, אינטל. מדובר ברכישה הגדולה ביותר של Nvidia עד כה, והיא עתידה להגדיל את פעילותה בייצור שבבים לדטה סנטרים ולצמצם את ההישענות על תעשיית משחקי הווידיאו, שבעבורה היא ספקית טכנולוגיה ראשית. בנוסף, רכישת מלאנוקס היא ניצחון עבור קרן הגידור הפעילה Starboard Value LP, שהיא בעלת מניות בחברה.

מלאנוקס טכנולוגיות, שנוסדה כבר בשנת 1999, עוסקת באספקת פתרונות קישוריות חכמים מקצה לקצה עבור שרתי דטה סנטרים ומערכות אחסון. השבבים שלה מפעילים רשתות במהירות גבוהה המתחברות לשרתים. החברה ממוקמת בישראל ובארצות הברית, מעסיקה כ-2,700 עובדים, ונסחרה בסוף השבוע על פי הערכת שווי שוק של כ-5.9 מיליארד דולר.

Nvidia – האטה במכירות ורכישה שתאפשר חיזוק פעילות בזירות אחרות

ההכנסות מאספקת ציוד לדטה סנטרים מהוות כמעט שליש מכלל המכירות של Nvidia. החברה, שבסיסה בסנטה קלרה שבקליפורניה, צמחה בקצב מהיר בשנים האחרונות, תחת המנכ"ל ג'נסן הואנג, אך מכירותיה ברבעונים האחרונים חוו ירידה.

עם תחילת 2019 קיצצה Nvidia, ששווי השוק שלה הוא 91 מיליארד דולר, \את אומדן ההכנסות לרבעון הרביעי בכחצי מיליארד דולר, וזאת עקב ביקוש חלש לשבבי המשחקים בסין ומכירות נמוכות הצפויות בחזית הדטה סנטרים.

מי שייהנו במיוחד מהעסקה הם איל וולדמן, מנכ"ל מלאנוקס, שמחזיק ב-3.4% מהמניות שלה, וקרן סטארבורד, שלה 5.8% ממניות החברה. בעלת מניות בולטת נוספת בחברה היא כלל ביטוח, עם 3.5%.

"הופעת ה-AI ומדעי הנתונים, כמו גם מיליארדי משתמשי מחשב בו זמנית, מתדלקת את הדרישות מרקיעות השחקים של מרכזי הנתונים בעולם", אמר ג'נסן וואנג, מייסד ומנכ"ל Nvidia. "התמודדות עם דרישות אלה מחייבת ארכיטקטורות הוליסטיות המחברות מספר עצום של צמתי מחשוב מהיר על גבי רשתות חכמות כדי ליצור מנוע בקנה מידה של דטה סנטר ענק”.

וולדמן אמר כי "שילוב שתי החברות מגיע כהרחבה טבעית של השותפות ארוכת השנים שלנו והוא מתאים מאוד בהתחשב לתרבות המונעת ביצועים המשותפת לשתי החברות".

מלאנוקס ו-Nvidia חולקות היסטוריה ארוכה של שיתוף פעולה, והן סייעו באחרונה לבניית שני מחשבי העל המהירים  Sierra ו-Summit, שמופעלים על ידי משרד האנרגיה של ארצות הברית.

ב-Nvidia אומרים כי עם השלמת האיחוד, בכוונת החברה להמשיך ולהשקיע בישראל, וכי שירותי המכירות והתמיכה ללקוח לא ישתנו כתוצאה מעסקה זו.

מנמ"ר מלאנוקס – ממצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים

שר הכלכלה, אלי כהן, התייחס גם הוא לעסקה ואמר כי "מכירת מלאנוקס הישראלית לענקית הטכנולוגיה Nvidia היא הבעת אמון חשובה בתעשיית ההיי-טק והחדשנות הישראלית, וכזו המסייעת להמשיך ולבסס את מעמדה של ישראל כשחקנית מובילה בזירה הטכנולוגית העולמית. לצד זאת, מדובר בהוכחה נוספת לעוצמה והאיתנות הכלכלית של ישראל, המאפשרת את צמיחתן של החברות המובילות".

יצוין כי אודי וינשטיין, מנמ"ר מלאנוקס, זכה השנה בפרס מצטייני המחשוב מטעם אנשים ומחשבים. ועדת השיפוט נימקה את הבחירה בכך שהוא "מעורב עמוקות בפן העסקי של החברה. בעל ראייה עסקית חדשנית. קיבל אחריות על תהליכים עסקיים שלמים ולא רק על מערכת המידע שלהם. הוא הקים שירות IT משמעותי בחברה ועיצב אותו כ-IT מאפשר, ממקסם, מדיד, מכוון מטרה, יעיל ואפקטיבי – ברמה נדירה. וינשטיין עושה עבודה מקצועית, יסודית ויעילה. הוא אפקטיבי ויעיל, "מאוד מרשים. יוזם, טכנולוגי וחדשן".

סייע בהכנת הידיעה: יניב הלפרין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים