ירון יהב, מנמ"ר עיריית רמת גן, פורש לאחר 3.5 שנים

יהב הוביל פרויקטי מחשוב רבים בעירייה, לרבות בתחום העיר החכמה ● הוא אמר כי "בתום תקופת עשייה פורייה ואינטנסיבית החלטתי לצאת לדרך חדשה ולחפש אתגרים חדשים"

ירון יהב, מנמ"ר סמלת.

מנמ"ר עיריית רמת גן, ירון יהב, מסיים את תפקידו אחרי 3.5 שנים. זאת, לאחר שהוביל פרויקטים שונים בעירייה, ביניהם בתחום העיר החכמה.

ליהב יש ניסיון של יותר מ-25 שנים בתפקידי ניהול בתחום ה-IT. בין היתר הוא שימש כמנהל פרויקטי ERP ב-נס וביבמ.
"בתקופת כהונתי הובלתי שורה של פרויקטים מרכזיים ורוחביים, בדגש על הרחבת שירותים וערוצי המידע – הן ללקוחות הפנימיים והן לתושבים", אמר. "בעת כניסתי לתפקיד נבנתה תכנית עבודה רב שנתית, ובמסגרת זו הועברו לאחריותי, כמנהל האגף, תחומי הטכנולוגיה בעירייה, לרבות במוסדות העירוניים, במוסדות החינוך בעיר ובתאגידים העירוניים".

אחד התחומים המרכזיים בפעילותו של יהב בעיריית רמת גן הוא, כאמור, העיר החכמה. בשנים 2016 ו-2018 השתתפה העירייה בתערוכה הבינלאומית השנתית לערים חכמות, שמתקיימת בברצלונה, והציגה את התפיסה שלה בתחום, ששמה דגש על נושא החינוך. יהב ציין פעילות ייחודית לרמת גן – הקמת האב חינוכי, שמאפשר לכלל אנשי ההוראה בעיר לשתף מידע וידע בהתבסס על טכנולוגיית המידע במקום אחד. כמו כן הוטמעה באגף החינוך של העירייה מערכת CRM, שמרכזת את המידע אודות התלמידים, תוך יצירת שקיפות.

ב-2017 קיבל יהב את אות המנמ"ר המצטיין מטעם אנשים ומחשבים, לאחר שנבחר על ידי ועדה בראשותו של פרופ' גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב. בנימוקי הענקת הפרס נכתב כי הוא "מוביל מיזם של עיר חכמה, עם דגש על מערכות החינוך העירוניות. הוא בנה מערכת CRM לתושב והציג את מודל העיר החכמה בברצלונה, בחיפוש אחר שותפים לפיתוח – שהניב ארבעה מיזמים בינלאומיים".

"ראשי הרשויות המקומיות מבינים את תפקיד המנמ"ר"

יהב אמר כי בעידן של הטרנספורמציה הדיגיטלית מורגש שינוי מהותי בתפקידם ובמעמדם של המנמ"רים ברשויות המקומיות. "השיח בנושא ערים חכמות והפעילות שהרשויות מתחילות לעשות הובילו לכך שראשיהן מבינים את החשיבות של תפקיד המנמ"ר כמי שמחבר בין הטכנולוגיה למימוש צרכי הרשות", הוסיף.

הוא ציין כמה יוזמות ממשלתיות שמסייעות למימוש הערים החכמות ברשויות המקומיות, בהן מיזם ישראל דיגיטלית, שהפנה תקציבים רבים לצורך כך, ויוזמה משותפת למשרד הפנים ולמשרד לשוויון חברתי – הקמת אשכולות של ישובים כדי שיתמודדו במשותף בפרויקטים דיגיטליים, מה שמקל עליהם תקציבית. לכל אחד מהאשכולות הללו ממונה מנמ"ר. "זוהי יוזמה חשובה, שתקדם את הישובים האלה בכל מה שקשור לדיגיטל ברשות ותצמצם את הפערים בין הערים הגדולות לפריפריה", אמר יהב, שהוא גם חבר פעיל בפורום המנמ"רים בשלטון המקומי.

לסיכום ציין יהב כי "אני עוזב את התפקיד בסיפוק רב, לאחר 3.5 שנים של עשייה אינטנסיבית ומלאת הישגים בכל תחומי הפעילות של העיר. החלטתי לצאת ולחפש אתגרים חדשים".

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תושב

    למה אין את תגובת עיריית רמת גן השוטים? האם התפקיד הובטח למישהו?

  2. דליה

    ראיתי את אשר עשה הבחור, עבודה מדהימה ששמה את ר"ג על המפה, חבל רק שהוא פורש. מאחלת הצלחה בעיר הבאה

אירועים קרובים