"המיזם הזה לא היה קורה אם לא היינו בישראל ונשארות ביפן או קוריאה"

מיהו בק מיפן וטג'ין קים-דורון מדרום קוריאה, המתגוררות זה שנים בארץ, הקימו סטארט-אפ המחבר בין תיירים מרחבי העולם לתושבים מקומיים ביפן ומודות: זה מעולם לא היה קורה לולא אווירת הסטארט-אפ ניישן בארץ

26/02/2019 15:02
מיהו בק וטג'ין קים-דורון, מייסדות TripJunction.  צילום: פלי הנמר    

מיהו בק מיפן, שעברה להתגורר בארץ לאחר שהתאהבה בגבר ישראלי לפני כ-15 שנים, וטג'ין קים-דורון מדרום קוריאה, שעברה ארצה בעקבות תפקידו של אביה כנספח הצבאי בשגרירות קוריאה, שתיהן תושבות רעננה, משיקות בימים אלו סטארט-אפ שהקימו לטיולים ביפן בשם TripJunction.

השתיים פיתחו פלטפורמה מקוונת, אתר ואפליקציה, אשר מסייעת לחבר בין מטיילים מכל העולם המעוניינים לטייל ביפן, לבין תושבים יפנים מקומיים אשר חולקים תחומי עניין דומים, על מנת לחוות את הטיול בדרך ייחודית ובשפה שלהם.

"הקמנו אפליקציה שמחברת מטיילים המגיעים ליפן עם תושבים מקומיים, שמספקים חווית תיירות מקומית. זו פלטפורמה מקצה לקצה, המקומיים מארחים כמו מדריכי טיולים המעניקים חווית טיול מיוחדת משלהם", אמרה בק.

לדבריה, "התיירות ביפן בפריחה גדולה. יש הרבה ביקוש והממשל היפני הקל על הרגולציה וכעת מאפשר לכל אחד להיות מדריך טיולים, ולכן זו אפשרות נהדרת גם בשבילנו.  מדובר בשינוי רק מהשנה האחרונה. הממשל מאוד דוחף ומקדם את התיירות, בין השאר כיוון שזה גם משפיע על הכלכלה ומסייע לפיתוחה".

31 מיליון תיירים ביפן בשנה האחרונה

לדברי השתיים, מנתונים שאספו עלה כי ב-2010 היו 10 מיליון תיירים ביפן, ואילו בשנה האחרונה נתון זה הגיע ל- 31 מיליון. "רוב התיירים באים מאסיה ליפן, 75 אחוז. הם באים לסוף שבוע או ביקור קצר ממדינות כמו סין, דרום קוריאה, תאילנד והונג קונג. זה קרוב גאוגרפית והמחירים נמוכים יותר מבעבר", הן אמרו. כמו כן, לדבריהן, מרבית התיירות היא תיירות חוזרת.

"על רקע הצמיחה יש קושי בשפה, הרבה מהתיירים לא מדברים אנגלית ויש מחסור שמונע מהם לעשות יותר בטיול ולראות מהמראות והאתרים הרגילים של הטיול כי הם מחפ]שים מידע באינטרנט ומחליטים ללכת רק למה שמוכר וידוע. בלי יכולת לתקשר עם המקומיים. אלו שחוזרים מעוניינים להעמיק את הביקור שלהם ולחוות חוויה מיוחדת ומגוונת יותר. הפלטפורמה שפיתחנו נותנת לכל זה מענה, לכן אנו מחברים את התיירים עם דוברי השפה שלהם ביפן ונותנים להם הזדמנות לחוות את התרבות בצורה מקומית וטובה ומגוונת יותר. כמו כן אנו מחברות תיירים ומקומיים עם תחומי עניין משותפים כמו למשל העדפות מוסיקה, טיולי משפחה, סיורי אמנות, חובבי אוכל או בישול וכדומה. חובב בישול יוכל למשל לחבור למבשלת מקומית ולקחת אצלה שיעור בישול אותנטי", אמרה בק.

היא הוסיפה ואמרה כי ראתה "את הצמיחה הגדולה בתיירות היפנית ורציתי לעשות גם שינוי קריירה אחרי שעבדתי הרבה בשיווק דיגיטלי אותו עשיתי למוצרים אחרים. רציתי לשלב את הידע שלי והתשוקה שלי לטיולים ביחד. בשנות העשרים שלי טיילתי הרבה באירופה ואסיה, ותמיד רציתי לקבל חוויה מקומית. אז לא היה סמארטפון או אינטרנט כמו היום. הייתי חובבת רוק גדולה ובאנגליה, המקום הקדוש לרוק, רציתי לראות את הסצנה המקומית של הרוק. כתבתי בעיתון מוסיקה בלוח מודעות במדור 'חיפוש חברים' מודעה והחלפתי מכתבים עם אנשים עד שכך יצרתי קשר עם חובבי רוק ונחשפתי לסצנה המקומית בעזרתם. לקחו אותי לברים מקומיים והכרתי הרבה חובבי רוק מקומיים. מאוד נהניתי. נחשפתי לדברים שאחרת לא הייתי מגיעה אליהם לכן זה תמיד היה בתוכי, וזה הבסיס למעשה לרעיון. בשילוב היכולות והניסיון המקצועי שלי".

כל אחד יכול להיות מדריך

המודל העסקי שלהן מבוסס על כך שהמארחים מקבלים כסף מהתיירים והן לוקחות עמלה קטנה מהחיבור. "התיירים בוחרים אזור, תחום עניין, שפה וכך ניתן לתקשר ישירות עם המארח, לשאול שאלות ולפי הרצון להזמין ולשלם אונליין בבטחה. התשלום ישולם למארח רק לאחר הפעילות עצמה ואנו מקבלים על כך עמלה", אמרה בק.

לדבריה, "אחד היתרונות של הפלטפורמה הוא שכל אחד יכול להיות מדריך, מה שמקנה מקור הכנסה נוסף גם לעקרות בית, סטודנטים שרוצים עוד הכנסה, מדריכי טיולים מקצועיים ואפילו עובדים במשרה מלאה שרוצים לשלב את זה בסופי שבוע או בערבים. כל אחד יכול".

לדברי השתיים, "מעולם כל המיזם הזה  לא היה קורה אם לא היינו בישראל ונשארות ביפן או קוריאה. ועוד בגילנו… עם ילדים. התפטרנו מהעבודות שלנו, יצאנו מאזור הנוחות וביפן זה לעולם לא היה קורה. הכל כאן מאוד שונה, אופן החשיבה מאוד השפיע עלינו. לכל אדם שלישי כאן יש רעיון לעסק או סטארט-אפ. יש אוירה וקהילה שמאוד מעודדת לכך. כשהתחלתי לחקור על הנושא מצאתי קורס שנקרא האבננות ליזמיות, קורס מיוחד ליזמיות מסובסד על ידי עיריית רעננה, וזה מאוד עזר לי. הלכנו פעם בשבוע ולמדנו על שיווק, יזמות וכל מה שצריך. הכל פתוח וזמין וזה מאוד סייע לנו".

לדברי קים דורון, "בישראל לא מפחיד להיכשל, בקוריאה אם אתה נכשל אתה בחוץ. כאן מעריכים את הכישלון, לומדים מהטעויות. קל יותר לקבל גם השקעות אבל בקוריאה זה הרבה יותר קשה. זה עשה את ההבדל. זה עורר בנו השראה.

קורס "האבננות" ליזמיות בראשית דרכן

הסטארט אפ הוקם ופועל במתחם "האבננה", השייך למנהלת העסקים של עיריית רעננה ומשמש כבית לסטארט-אפים בראשית דרכם. המתחם מספק ליזמים בתחילת דרכם סל כלים ושירותים מתחום היזמות העסקית, עבודה חלל עבודה משותף, ליווי של מנטורים וכן ידע מקצועי בנושאים שונים, והוא משמש קרש קפיצה לעולם העסקי ולתחום היזמות הטכנולוגית.

במסגרת קורסי ההכשרה הנערכים ב"האבננה", השתיים סיימו בהצלחה קורס בשם "האבננות" אשר מיועד ליזמיות בראשית דרכן ומטרתו לסייע להן לפתח את היוזמות שלהן.

"בגלל שאנו נשים יזמיות אנו מבינות את האתגרים שיש ברצון לשמור על איזון בית ועבודה. כנשים אנו רוצות גם לעודד נשים, במיוחד באסיה, יפן וקוריאה, לצאת ולעשות מה שהן אוהבות לעשות והיינו רוצות שהן ישתמשו גם בפלטפורמה שלנו לקבל צ'אנס לעשות משהו שהן רוצות ואוהבות, , עם התשוקות והכישרונות שלהן. נשים רבות מעדיפות להישאר בבית ואנו רוצות לעודד אותן להשתמש בפלטפורמה ולקדם את עצמן מתי שנח להן ובשפה ובמקום שנח להם, לעבוד בשביל עצמן כמה זמן שהן רוצות", אמרו השתיים.

עד כה הצליחו היזמיות לגייס השקעה מקבוצת Chartered, קרן הון פרטית עולמית עם נוכחות חזקה ביפן. הקבוצה פעילה בעיקר במגזר הפיננסי, ולאחרונה פתחה תיק גדול בהיי-טק הישראלי, וכן בתעשיות האירוח.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיטל להב

    אליפות... גם אני יזמית, פיתוח ויצור של רפידות לטיפול בכאבים ודפורמציות בכף הרגל, עם שיטה טיפול המשלבת גוף פיזי רגשי ותודעתי עם פטנט יחודי בשלב הpct... אשמח לקבל פרטים

אירועים קרובים