מיהם מצטייני המחשוב בתחומי תשתיות ותקשורת, טרנספורמציה דיגיטלית וחדשנות?

עשרות פרסים הוענקו היום (ה') לטובים ביותר בתחומי הטכנולוגיה וה- ITבאירוע IT Awards 2018 של אנשים ומחשבים ● מיהם הזוכים בתחומי התשתיות והתקשורת, טרנספורמציה דיגיטלית וחדשנות?

והזוכים הם… אילוסטרציה: BigStock

נציגים של ארגונים רבים, ופרויקטים רבים שביצעו, עלו על הבמה בטקס מצטייני המחשוב IT Awards 2018 של אנשים ומחשבים. הטקס נערך היום (ה') באולם האירועים LAGO בראשון לציון, בהנחיית פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

זוהי השנה ה-16 לתחרות. צוות השיפוט מנה 40 מומחים בכירים בתעשייה, והשנה הוא בחן מספר שיא של כל הזמנים מאז תחילת התחרות – 324 פרויקטים, שהוגשו בקטגוריות רבות ושונות.

להלן תיאורים קצרים של הפרויקטים שזכו בקטגוריות תשתיות ותקשורת, טרנספורמציה דיגיטלית וחדשנות

צבא ההגנה לישראל

צבא ההגנה לישראל

הקמת מערך גיבוי – צה"ל

זהו פרויקט מרכזי ומשמעותי בחטיבה הטכנולוגית של זרוע היבשה בצבא. הפרויקט הביא לייעול תחום הגיבויים בכל הגזרות. המדובר במהלך גדול לשדרוג תשתיות המחשוב בארגון.

אנרגיה. צילום אילוסטרציה: פדרו סאלה, BigStock

אנרגיה. צילום אילוסטרציה: פדרו סאלה, BigStock

העברת משרדים ומתקנים – משרד האנרגיה

על פי החלטת ממשלה בנושא, הועברו משרד האנרגיה ורשות החשמל לבניין ג'נרי 2. העברת מתקני משרד האנרגיה ורשות החשמל נעשתה מארבעה אתרים שונים בקריית הממשלה.

בנק לאומי,

בנק לאומי,

VDI – בנק לאומי

בפרויקט הוקמה תשתית וירטואליזציה של תחנות עבודה, VDI, בסביבת מטה הבנק. הפרויקט הביא לחיסכון ולשליטה בעלויות ההקמה של תחנות העבודה במטה הבנק ולגמישות בתפעול שלהן.

בנק אגוד

בנק אגוד

העתקת חדר מחשב – בנק איגוד

במהלך השנים 2016-2017, ולאחר תהליך בחינה מעמיק, תוכנן ונבנה באתר בזק ביפו חדר מחשב חדש מודרני עבר הבנק. חדר המחשב עומד בכל התקנים המחמירים ביותר.

אגד

אגד

הקמת רשת תקשורת בסניפים – אגד

הפרויקט כלל הקמת רשת תקשורת מלאה, אשר כללה: רשת תקשורת וירטואלית מאובטחת – IPVPN, קישורים ל-ISP, שירותי טלפוניה מכל הסוגים, שרתים, נתבים, שירותי שיחות לחו"ל ו-MPLS.

לאומי קארד

לאומי קארד

מיכון תהליכי PM – לאומי קארד

הפרויקט כלל איפיון ומיכון של התהליך להפצת עדכוני אבטחה לכלל המערכות בארגון, משלב הורדת העדכונים עד לשלב ההפצה ובדיקת התקינות.

טרנספורמציה דיגיטלית וחדשנות

שיפור מסע הצטרפות – לאומי קארד

הפרויקט כלל יצירת מסע הצטרפות חדש, מהיר ונוח, באמצעות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום פיתוח אתרי האינטרנט לדסקטופ ולמובייל.

אל על

אל על

הקמת מערכת רב-ערוצית – אל על

הפרויקט כלל בניית פרופיל לקוח לנוסעי החברה, לטובת יצירת סגמנטים שיווקיים, על בסיס נתוני המערכות התפעוליות של אל על. הפרופיל נבנה על בסיס מערכת ביג דטה, והוקמה מערכת שיווק דיגיטלית לטובת קמפיינים רב-ערוציים.

עיריית כפר סבא

עיריית כפר סבא

תהליכי הגשת אישורים לטאבו – עיריית כפר סבא

הוקמה מערכת חכמה, מקוונת, פרי פיתוח עצמי, אשר קיצרה באופן משמעותי את תהליך קבלת האישורים מהטאבו. המערכת מופעלת ישירות על ידי תושבי העיר.

פיתוח ענן פרטי ושירותי XaaS – לאומי קארד

הפרויקט כלל םיתוח ענן פרטי ועימו 'הכל כשירות, XaaS, וזאת לטובת התייעלות ושיפור תהליכי הפיתוח בארגון, תוך צמצום משמעותי של לוחות זמנים והורדת התלות באנשי התשתיות.

לאומי ME – בנק לאומי

בפרויקט פותחה אפליקציה אשר נועדה להגביר את השימושים בפעולות השוטפות של הלקוחות, וכן היא נועדה לטובת גיוס עתידי של הילדים, כדי שיפתחו חשבון בבנק לאומי.

חיתום דיגיטלי למרשמים רפואיים – לאומית שירותי בריאות

בפרויקט פותחה אפליקציה, אשר מאפשרת להזמין מרשם בצורה מקוונת, והיא מאפשרת לרופא לחתום באופן דיגיטלי. לאחר החתימה, הלקוח מגיע ישירות לבית המרקחת, בלא צורך בהדפסת המרשם, או הגעה לרופא.

הכשרה חברה לביטוח

הכשרה חברה לביטוח

ביטוח דיגיטלי G – הכשרה חברה לביטוח

המערכת שפותחה, מאפשרת פתרון דיגיטלי מלא לרכישה ולתפעול של פוליסות כלי רכב. בעתיד היא תטפל בפוליסות נוספות.

ישום מערכת רב-ערוצית – קבוצת שלמה

הפרויקט הביא למעבר של הקבוצה לעידן הדיגיטלי. בפרויקט נערך פיתוח של אפליקציית מובייל אינטגרטיבית, אשר תשמש כלי מרכזי לניהול היום-יום של איש המכירות, ותכיל את כלל רבדי המידע הדרושים לו, בתהליך המכירה והשימור של הלקוחות.

בנק דיסקונט

בנק דיסקונט

מסעות לקוח פתיחת חשבון – בנק דיסקונט

במסגרת הפרויקט, נבנה תהליך לפתיחת חשבון מקוון, פשוט וקצר. זאת, לשיפור חוויית הלקוח, והסטת הפעילות שנעשתה בערוצים האחרים.

SIMPLE PAY – לאומי קארד

הפרויקט כלל תהליך של הצטרפות סליקה לטובת עסקים קטנים, העושים זאת בחמישה שלבים, באופן מהיר ומיידי.

עיריית חיפה

עיריית חיפה

שלושה ערוצי תקשורת בכפיפה אחת – עיריית חיפה

הפרויקט הביא למימוש תפיסת עיר דיגיטלית. המערכת מפעילה שירותים מקוונים מתקדמים לתושבי העיר, בשלושה ערוצים מתקדמים: אתר האינטרנט, אפליקציה ומוקד טלפוני.

פורטל שיווק -שלושה ערוצי תקשורת בכפיפה אחת – עיריית חיפה

במסגרת הפרויקט הוקם פורטל שיווק, שמנגיש את המידע בצורה נוחה וחכמה ומאפשר ניהול קמפיינים ואיחזור חומר בצורה פשוטה – מסביב לעולם.

פורטל הדרכות – הזרע סידס

בפרויקט הוקם פורטל גלובלי, המשרת את כל עובדי החברה, ומאפשר מידע על הדרכות, וקבלת אישור מהיר ממנהל המחלקה.

ישראכרט

ישראכרט

אפליקציית לקוחות פרטים חדשה – ישראכרט

האפליקציה שפותחה, מחליפה את זו הקיימת, שפותחה לפני 7 שנים. היא מהווה בסיס עתידי לכל הפיתוחים והיכולות הדיגיטליות של הקבוצה.

אלביט

אלביט

מישחוק בעולם ניהול הפרויקטים – אלביט

הוקמה מערכת המיישמת אלמנטים מעולם המישחוק, ומביאה להידוק ולהעמקת הקשר של המשתמשים ומניעה אותם לפעילות במערכת ה-PPM.

מענה קולי ויזואלי – בנק דיסקונט

הפרויקט הביא לשדרוג ממשק משתמש מבחינת נראות, נוחות והתמצאות באתר של הבנק.

עיריית חולון

עיריית חולון

אתר אינטרנט חדש – עיריית חולון

בפרויקט הוקם אתר בעל עיצוב חדשני ועכשווי, תגובתי, מותאם לכל מכשיר נייד ולכל דפדפן.

נטפים

נטפים

Netmaize – נטפים

הפרויקט נועד לחסוך במים ובחומרים מזינים, תוך הגדלת התפוקה החקלאית. המערכת מאפשרת לחקלאים להזין מידע על השדות שלהם ולנהל את השימוש בחומרים, אשר משפיעים ישירות על הפריון.

בלוקצ'יין – הרשות לניירות ערך

המערכת נועדה למנוע התכחשות לתוכן ההודעות והמסרים שמועברים על ידי הרשות, באמצעות מערכת המסרים "יעל". התוצאה היא העלאת הרמה של אמינות המידע המגיע לגופים השונים, הנעשית באמצעות שרתים ברשת ובענן

כ.א.ל

כ.א.ל

Cal2Deliver – כ.א.ל

בפרויקט הוקמה מערכת המאפשרת ביצוע תהליך של החתמת טפסים בבית הלקוח, בצורה דיגיטלית חכמה ומאובטחת. כך נחסך זמן ומתייעלת עבודת אנשי השטח.

מערכת לניהול הביטחון ברחבי העיר – עיריית אשקלון

בפרויקט אופיינו והוגדרו תהליכי עבודה חדשים ובוצעה התאמה של אפליקציית GIS ייעודית, לטובת ההפעלה של סיירי מוסדות חינוך במשימות השונות שלהם ולשיפור סדר יום המנהלים.

שיכון ובינוי - סולל בונה

שיכון ובינוי – סולל בונה

מערכת ניהול בטיחות – שיכון ובינוי

הוקמה מערכת לניהול תסריטי הבטיחות באתרי הבניה, ניהול כשירות והסמכות העובדים, ציוד בשטח ונוכחות. זאת לטובת נגישות המידע, מהירות התיעוד, עבודת הצוות ויכולת בניית מאגר המידע – לצורך הפקת לקחים.

אפליקציית MAST – עיריית כפר סבא

הפרויקט הביא ליצירת ערוצי התקשרות חדשניים ודינמיים בין התושב לבין הרשות, המגדילים את הנגישות לשירותי העירייה, ומייצרים חיסכון והתייעלות.

NetSpeX – נטפים

במסגרת הפרויקט נבנתה אפליקציה חכמה, העורכת תכנון ובחירה של מערכת אופטימלית להשקייה בהמטרה.

משרד המשפטים

משרד המשפטים

הנגשת שירותים – הנהלת בתי המשפט

הפרויקט הביא להנגשת מידע ושירותים הניתנים על ידי מערכת בתי המשפט לציבור המתדיינים – עורכי דין, בעלי דין, רשויות וגורמים מעורבים – באמצעות ערוצים מקוונים.

 

בית החולים ע''ש שיבא

בית החולים שיבא.

שיבא ישיר – בית החולים ע"ש שיבא

נבנה תיק רפואי דיגיטלי, המאפשר למטופלים גישה מהירה למידע הרפואי שלהם, באופן מקוון ומכל מכשיר.

שירותי בריאות כללית

שירותי בריאות כללית

מחשבוני ניבוי – שירותי בריאות כללית

באמצעות מחשבוני הניבוי, מוצגות תחזיות סיכון לחלות במחלות כרוניות. זאת, בהתבסס על אלגוריתמים מתמטיים, המסתמכים על מגוון מאפיינים.

מיכון שירותים מקצועיים – BDO

נערכה טרנספורמציה דיגיטלית של עולם השירותים המקצועיים בתחום הייעוץ הפיננסי וראיית חשבון, במטרה לחסוך בשעות אדם ולהגדיל את הרווחיות.

השתתף בהכנת הידיעה: יהודה קונפורטס.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יאיר

    אפליקציית MAST - היא אחת מהאפליקציות הגרועות ביותר שנתקלתי בהן גם מבחינת שימושיות וגם מבחינת מראה. אם היא זכתה כאן בפרס כלשהו זה מעמיד בסימן שאלה גדול את כל התחרות הזאת שלכם...

אירועים קרובים