אקזיט: סימנטק רכשה את לומינייט הישראלית בכרבע מיליארד דולר

הטכנולוגיה של הנרכשת מאפשרת לארגונים לספק גישה מאובטחת ומצומצמת אך ורק ליישומים ומשאבים אליהם המשתמש מורשה לגשת, ולעשות זאת מכל תחנת קצה בכל מקום בעולם

מימין: אלדד לבני, עופר סמדרי וליאוניד בלקינד, היזמים שמאחורי לומינייט. צילום: איל מרילוס

עוד אקזיט כחול לבן: סימנטק הודיעה היום (ג') כי רכשה את חברת אבטחת המידע הישראלית לומינייט. סכום העסקה לא פורסם, אולם ההערכות הן שהוא נע בין 200 מיליון לרבע מיליארד דולר.

לומינייט הוקמה לפני כשנתיים על ידי עופר סמדרי, המנכ"ל, שהגיע אליה מאדאלום (שנמכרה למיקרוסופט), וליאוניד בלקינד ואלדד לבני, יוצאי צ'ק פוינט. היא בוגרת ScaleUp – האקסלרטור של מיקרוסופט, מספר העובדים שלה עומד על 40, ומשרדיה ממוקמים בתל אביב ובעמק הסיליקון.

הנרכשת פועלת בתחום ה-Software-Defined Perimeter. היא מציעה ענן ארגוני מאובטח, ובסימנטק אומרים כי היא מרחיבה את היכולות של הפלטפורמה המשולבת שלה להגנה מפני מתקפות הסייבר עבור משתמשים הניגשים למשאבים ארגוניים שנמצאים בכל מקום – בענן או ברשת הארגונית.

הענן הארגוני המאובטח של לומינייט בנוי מן היסוד עבור עולמות מודרניים, מבוססי ענן ונטולי פרימטר ארגוני. טכנולוגיה זו מאפשרת לארגונים לספק גישה מאובטחת ומצומצמת אך ורק ליישומים ומשאבים אליהם המשתמש מורשה לגשת, ולעשות זאת מכל תחנת קצה בכל מקום בעולם. בחברה אומרים כי גישה זו פותרת אתגרי אבטחת מידע רבים על ידי צמצום משטח התקיפה המסורתי של רשתות מידע ארגוניות.

גרג קלארק, נשיא ומנכ"ל סימנטק, אמר כי "עכשיו ובעתיד אנחנו צופים שמספר גדל והולך של חברות ינהלו את עסקיהן תוך התבססות על תשתית המנוהלת על ידי מספר ספקים חיצוניים לחברה, כגון Azure ,AWS וגוגל. בעולם זה, המתפתח במהירות, יש לנקוט במשנה זהירות כאשר נותנים אמון בתשתית חיצונית. ארגונים יכולים להוציא את התשתית למיקור-חוץ, אבל האחריות לנתונים ולמשתמשים ממשיכה להיות מוטלת עליהם. לומינייט, בשילוב פתרון הגנת הסייבר האינטגרטיבית של סימנטק, מאפשרת אבטחה בעידן הענן".

לדברי סמדרי, "בהמשך למהלך הנוכחי, נשלב את היכולות באופן מלא עם כלל הפתרונות של סימנטק ונייצר פלטפורמת אבטחת המידע לארגונים מודרניים בעידן מחשוב הענן".

רכישה רביעית בישראל

לומינייט היא החברה הישראלית הרביעית שסימנטק קונה. בנובמבר האחרון היא רכשה את חברת הסייבר ג'אוולין, בסכום שהוערך אז בעשרות מיליוני דולרים. אנשי ג'אוולין פיתחו פתרון להגנה על ארגונים מפני התקפות מבוססות Active Directory.

ביולי 2017 סימנטק השקיעה בשתי חברות סייבר ישראליות חצי מיליארד דולר. כך, היא רכשה את Skycure הישראלית ביותר מרבע מיליארד דולר. הנרכשת עסקה בזיהוי, איתור, ניבוי ומניעה של מתקפות על מכשירי סלולר על בסיס שימוש ביכולות בינה מלאכותית. כך היא מספקת למשתמשים הניידים גישה מאובטחת למערכות ה-IT והאפליקציות הארגוניות.

כמה ימים קודם לרכישה זו, סימנטק הודיעה כי היא קונה את חברת הסייבר הישראלית פיירגלאס בסכום שלא נמסר, אולם מוערך ברבע מיליארד דולר. פיירגלאס מציעה פתרון הגנה ל-ווב, מסמכים, מייל ואפליקציות. הפתרון שלה מאפשר גלישה מאובטחת בחברות וארגונים תוך בידוד מלא בין הרשת הארגונית לרשת האינטרנט (Air-Gap), בלא צורך בשרתי טרמינל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים