"האקרים" רוסים גנבו את הראיות מחקירת התובע המיוחד מולר

התובעים האמריקנים אומרים כי האקרים מוצהרים גנבו ראיות הקשורות לחקירת המעורבות הרוסית והפיצו אותן באינטרנט ● התובע המיוחד רוברט מולר טוען שמדובר בניסיון לעמעם את החקירה על התערבותה של רוסיה בבחירות ב-2016

האקרים ניסו לפרוץ לקמפיים של נשיאות ארה"ב. לאילוסטרציה: BigStock

היועץ המשפטי המיוחד של ארה"ב, רוברט מולר, אמר אתמול (ד') כי האקרים מוצהרים (על-ידי עצמם) מרוסיה גנבו את ראיות מחקירתו בניסיון לעמעם את מעורבותה של חברה הממונה על מימון התעמולה רוסית והניסיון להתערב בבחירות האמריקניות, כך על פי רויטרס.

התביעה הפדרלית של ארה"ב טוענת כי חומר סודי מהחקירה אודות מעורבותה של רוסיה בבחירות לנשיאות משנת 2016 נגנב ושוחרר אונליין, כחלק ממסע דיסאינפורמציה, וזאת על מנת לחבל בחקירה המיוחדת של מולר, כך על פי מסמכים שהוגשו בעתירה לבית המשפט.

החומר הועבר לסנגורים של הנאשמת, חברת קונקורד – Concord Management and Consulting LLC – הרוסית, שמולר האשים במימון המאמצים להתערב בבחירות. החברה היא אחת משלושה גופים ו-13 אנשים הנאשמים בקונספירציה להפיץ מידע כוזב ומטעה באמצעי המדיה החברתית במהלך הקמפיין לנשיאות של דונלד טראמפ.

"תהנו מהקריאה!"

אלא ש-1,000 קבצים מקוריים מהחקירה – אשר התובעים אומרים שלא היו רגישים – הגיעו אל האינטרנט בשנה שעברה, והתפרסמו בקישור שמקורו בחשבון פרו-רוסי בטוויטר. הקישור לדף האינטרנט שפורסם על ידי החשבון המכונה HackingRedstone@ הכיל שמות של תיקיות וקבצים התואמים את החומרים שמולר אסף.

"השגנו גישה למסד הנתונים של היועץ המיוחד", נכתב בטוויט שפרסם החשבון. "אתם יכולים לראות את כל הקבצים שהיו למולר על ה-IRA והקנוניה רוסית. תהנו מהקריאה!"

התובעים לא האשימו את חברת קונקורד בהדלפת החומר, אך הם טוענים כי בקשת החברה לקבל ראיות חדשות ורגישות שנשלחו לרוסיה "מסכנת באופן בלתי סביר את האינטרסים הביטחוניים של ארצות הברית".

קונקורד נשלטת על ידי יבגני פריגוזין, איש עסקים עשיר המכונה "השף של פוטין" בשל קשריו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. הוא נפגע מסנקציות אמריקניות בגין התערבות רוסית בבחירות 2016 ומואשם לצד החברה שלו בכתב האישום של מולר.

ניתוח של ה-FBI את הקבצים שהודלפו מצא כי רק כ-1,000, מתוך 300,000 שנכללו בפרסום, הם מסמכים אמיתיים שסופקו לקונקורד על ידי צוותו של מולר. מרבית "מסמכי מולר" המודלפים היו בכלל "תמונות של ממים פוליטיים מפייסבוק וממדיה חברתית אחרת", שפורסמו במהלך הבחירות ב-2016 על ידי סוכנות המחקר האינטרנטי, IRA, חוות הטרולים שמקושרת לממשל הרוסי.

קונקורד הואשמה במימון ה-IRA. התובעים אומרים כי למי שיצר את דף האינטרנט הייתה גישה אל לפחות חלק מהחומר שסופק על ידי מולר בהקשר למקרה. הם גם אומרים שה-FBI קבעה כי המסמכים לא נגנבו משרתי הממשלה. הדברים שלא נאמרו בריש גליי הם שהחשדות הן בעיקר כי ה"האקרים" הם, לכאורה, נציגי קונקורד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים