"על ישראל להגדיל את ההשקעות בתחום השיווק של ההיי-טק הישראלי"

אמר גדי אריאלי מנכ"ל מכון הייצוא ● להערכתו, על הממשלה להגדיל את חלקה ב-20 עד 30 אחוזים על מנת שהמכון, שתפקידו לייצר הזדמנויות עסקיות לחברות חדשניות מישראל, יוכל למלא את תפקידו

גדי אריאלי, מנכ"ל מכון היצוא. צילום: פלי הנמר

"על מדינת ישראל להגדיל באופן משמעותי את תקציבי השיווק שנועדו לקדם את הטכנולוגיה שמייצרות חברות ישראליות על מנת להגדיל את הייצוא של ההיי-טק הישראלי ברחבי העולם", אמר גדי אריאלי, מנכ"ל מכון הייצוא בראיון לאנשים ומחשבים.

אריאלי עמד בראש המשלחת הישראלית של מכון הייצוא לתערוכה והכנס הבינלאומיים BETT שנערכה בשבוע שעבר בלונדון. "המדינה שמה דגש בהשקעות עד כה בעיקר במו"פ, שזה נכון וצריך להיות כך, אבל לאור השינויים הרבים החלים בעולם, הפופולריות של החברות הישראליות בעולם, הגיע הזמן להחליף דיסקט ולהטות תקציבים גדולים יותר ומשמעותיים לשיווק", אמר אריאלי.

תקציבי השיווק כיום עומדים על קצת יותר מ-100 מיליון שקלים

לדבריו, תקציבי השיווק כיום עומדים על קצת יותר מ-100 מיליון שקלים, כאשר הממשלה מממנת רק 50 אחוז מכך. "את יתר התקציבים אנו צריכים לגייס בעצמנו, מהפעילויות שלנו, המכסות 16 ענפים, ביניהם גם תחום החינוך" הוא אמר.

אריאלי ציין כי להערכתו על הממשלה להגדיל את חלקה בכ-20 עד 30 אחוזים על מנת שהמכון, שתפקידו לייצר הזדמנויות עסקיות לחברות חדשניות מישראל, יוכל למלא את תפקידו.

עוד אמר אריאלי כי  הגדלת תקציבי השיווק צריכה להיות חלק מאסטרטגיה כוללת של מדינת ישראל, שמטרתה לחזק את צמיחת החברות הישראליות, שנשארות בארץ, לצד הפעילות המבורכת כמובן של החברות הרב-לאומיות. "ענף ההיי-טק בישראל כיום נשען באופן לא שווה בין פעילות של חברות זרו, לבין חברות ישראליות" אמר אריאלי.

הוא הסביר כי לצד היתרון החשוב בהשקעות של החברות האלו, ההישענות עליהם יוצרת סיכון גדול מדי לעתיד הענף מאחר והחברות הללו מונעות על פי שיקולים אסטרטגיים גלובליים ועלולות להיווצר סיטואציות בלתי צפויות שיחייבו אותם לחשב מסלול מחדש – דבר שישפיע על יציבות הענף בארץ, ולכן חייבים לעשות הכל על מנת להגדיל את הסיוע לחברות החדשניות הישראליות.

הביתן של מכון הייצוא אירח בכנס BETT 12 חברות סטארט-אפ ישראליות, שהציגו בסמוך ל-8 חברות נוספות במסגרת מט"ח. לדברי אריאלי, קיים גידול משמעותי במספר חברות ההזנק הישראליות שמפתחות פתרונות בתחום החינוך ולהערכתו יש כ-100 חברות כאלו, כאשר 12 מתוכן נבחרו להשתתף בכנס הבינלאומי היוקרתי BETT . "החברות האלו מייצרות פתרונות לתחום החינוך הרחב, הפורמאלי והבלתי פורמאלי, והם מוטמעים באירופה ובצפון אמריקה", הוא סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים