Salicrop זכתה בתחרות סטארט-אפים משותפת להודו וישראל

הסטארט-אפ פיתח טיפול בזרעים המקנה עמידות לגידולים חקלאיים ומאפשר להם לצמוח בקרקעות ובמים מליחים ● קיבלה את הפרס הראשון, בשווי 31,000 דולר

29/01/2019 13:12

הסטארט-אפ הישראלי Salicrop זכה בימים אלו בתחרות הסטארט-אפים SOCH המשותפת להודו וישראל. החברה פיתחה טיפול חדשני בזרעים אשר מאפשר גידול של עגבניות אורז, חיטה, תרד, תירס, פלפל ועוד בתנאי מליחות קשים. בחברה אמרו כי הטיפולים למעשה "צורבים" בזרע זיכרון שמאפשר לו התמודדות טובה עם מליחות מוגברת בקרקע מליחה, ללא כל הנדסה גנטית

דותן בורנשטיין, מנכ"ל SaliCorp ,אמר: "אנחנו שמחים מאוד על שיתוף הפעולה עם הודו, שסובלת כמו מקומות רבים נוספים בעולם, מתנאי מליחות קשים של הקרקע ומודים על ההזדמנות שניתנה לנו להיכנס לשוק ההודי ולעזור להם להתגבר על מחסום המליחות. הזכייה מגיעה בטיימינג מצוין לחברה ותאפשר לה להתקדם בהודו".

דותן בורנשטיין, מנכ"ל SaliCorp. צילום: יח"צ

דותן בורנשטיין, מנכ"ל SaliCorp. צילום: יח"צ

בעקבות הזכייה קיבלה החברה את הפרס הראשון, בשווי 31,000 דולר.

לצד Salicrop זכו בפרסים גם הסטארט-אפים RealitQ, שזכה במקום השני בפרס בשווי 21,000 דולר, ו-Wekah ,Cyabra ,Bashan ,StreamControl ו-Aqualence, שהתחרו בקטגוריות השונות של התחרות וזכו ב-2,500 דולר כל אחד. כספי הפרס מיועדים להוכחת הקונספט בהודו.

פיתוחים טכנולוגים בתחומי המים, החקלאות והסייבר

התחרות, Soch -India Israel 2 nations Challenge, הנה ראשונה מסוגה המשותפת לישראל והודו. היא נערכת ביוזמה ובחסות ממשלת מדינת אנדרה פראדש שבהודו, ואורגנה על ידי Axis Innovation ו-DCF Ventures. הפרסים בתחרות הסתכמו בישראל ב-65,000 דולר.

התחרות משכה אליה יזמים שפיתחו מענה טכנולוגי בארבעה  תחומים מרכזיים להם היא מבקשת למצוא פתרונות מדינת המחוז אנדרה פראדש: טיהור מים ברמה המקומית, דיגיטציה של תשתיות מים, אבטחת סייבר ושרשרת האספקה החקלאית.

בתחרות לקחו חלק 35 סטארט-אפים ישראלים, שפיתחו פיתוחים טכנולוגים בתחומי המים, החקלאות והסייבר, אשר נענו לאתגר ולהזדמנות לקבל כרטיס כניסה לדלת הראשית לתת היבשת ההודית, ולהביא אליה את בשורת הטכנולוגיה הישראלית.
הפרסים בשווי 65,000 דולר, מאפשרים ל-6 הסטארט-אפים הזוכים לנסוע להודו על מנת לבצע שם פיילוט לשם הוכחת היתכנות יישום הפתרון שפיתחו. הסטארט-אפים נבחרו על ידי צוות שופטים שכלל בכירים מהודו ומישראל. בהמשך השבוע תתקיים תחרות דומה גם בהודו.

אד פרנק, מנכ"ל Axis Innovation אמר: "אנו גאים להביא את העולם לישראל ולהביא את ישראל לעולם. אנו שמחים על עשרות הסטארט-אפים הישראלים שנענו לאתגר ובאו לקבל הזדמנות ולהתחרות על הגישה הישירה לאקוסיסטם הטכנולוגי של מדינת ענק זו. פיתוחים פורצי דרך, כמו זה של Salicrop, יכולים לסייע באופן ממשי לאוכלוסיית הודו המתמודדת עם אתגרים גדולים וצמאה לידע ולטכנולוגיה שיש לישראל להציע בתחומי המים, החקלאות והסייבר. המטרה היא ששיתוף הפעולה בין שתי המדינות יתרום תרומה גדולה לשני העמים".

 

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ד"ר עדית שגב

    כל הכבוד לSaliCrop בטוחה בהצלחתכם ומחכה ליבול! חג עצמאות שמח

  2. נימי לנגר

    לא פחות ממדהים בהצלחה לדותן בורנשטיין ולחברה ותמשיכו להביא הרבה כבוד!!! יישר כוח

אירועים קרובים