מארק צוקרברג שחט עז והגיש אותה לג'ק דורסי כשהתארח בביתו

מנכ"ל טוויטר סיפר בראיון לרולינג סטון שלפני שנים ביקר את ; מנכ"ל ומייסד הרשת החברתית הדומיננטית בעולם, ושטח עלילה לא פשוטה לעיכול, תרתי משמע - מארחו בחר עז שגידל, המם אותה באקדח לייזר, שחט אותה, בישל ואז הגיש אותה לעמיתו ההמום, שלנוכח הזוועות העדיף לאכול רק סלט

עז. צילום: BigStock

אנחנו יודעים הרבה דברים על אחד היזמים, המייסדים והמנכ"לים החשובים בעולם הטכנולוגי בפרט ובעולם בכלל – מארק צוקרברג שעומד בעוז מאחורי הרשת החברתית הדומיננטית פייסבוק. חלק מהדברים טובים וחלקם הרבה פחות. אבל מעטים יצליחו להאמין על הג'ינג'י עם החיוך העדין שמלבד לנהל את חיינו הוא גם מסוגל הלכה למעשה לקחת חיים במו ידיו. חיים של עז.

בשבוע שעבר פרסם הרולינג סטון ריאיון עם מי שהוא על תקן יריבו של צוקרברג, ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר. במהלך השיחה סיפר דורסי על תרחיש עוכר שלווה – פעם צוקרברג הרג עז והגיש אותה לדורסי בארוחה משותפת. דורסי תיאר כיצד התארח אצל עמיתו ואיך צוקרברג המם את העז שגידל בעצמו עם "אקדח לייזר" ואז שחט אותה. הסיבה, ככל הנראה, היא החלטתו של צוקרברג בן ה-34 מאותם ימים לאכול בשר רק מבעלי חיים שהוא עצמו הרג. מדוע? כדי לחוות את הרגשתם.

nt: Sunday, January 27, 2019 1:55 PM

הכל התחיל כשדורסי נשאל על ידי הרולינג סטון על המפגש הכי בלתי נשכח שלו עם ענק ההיי-טק. "טוב, הייתה שנה שבה הוא אכל רק מה שהוא הרג", ענה דורסי. "הוא הכין לי עז לארוחת ערב. הוא הרג את העז". צוקרברג הרג והכין את העז לפני שדורסי הגיע לארוחת ערב, הסביר מנכ"ל טוויטר. "הוא הרג אותה באקדח לייזר ואחר כך בסכין", המשיך דורסי וסיפר, "ואז הם שלחו אותה לקצב".

דורסי לא ידע בדיוק באיזה סוג של אקדח השתמש צוקרברג מול העז אבל התיאור "אקדח לייזר" מכוון ככל הנראה לסוג של אקדח חשמלי או אקדח הלם, המשמש בבתי מטבחיים תעשייתיים בכדי להמם את החיה לפני הריגתה. "הם הממו אותה, ואז הם דקרו אותה בסכין", טען דורסי.

כשהגיע לביתו של צוקרברג לארוחת הערב, שאל דורסי את מארחו האם "אנחנו אוכלים את העז שהרגת?" "כן", ענה צוקרברג, "אני אוהב את זה".

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק. צילום: Freisehamburg, מתוך ויקיפדיה

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק. צילום: Freisehamburg, מתוך ויקיפדיה

"אני פשוט אכלתי את הסלט שלי"

צוקרברג אמר לדורסי שהעז נמצאת בתנור בזמן שאותו זמן, אבל המנהל של טוויטר טוען שלבסוף היא הוגשה קרה. "זה היה בלתי נשכח", אמר. "אני לא יודע אם היא חזרה לתנור. אני פשוט אכלתי את הסלט שלי".

את הבחירה לאכול רק חיות שהוא עצמו צד והרג קיבל צוקרברג בזמנו כהחלטה לראש השנה, ואמר בעבר כי הוא "למד הרבה על חקלאות בת קיימא וגידול בעלי חיים" בתהליך. באותה שנה גידל צוקרברג עדר עזים, קיבל רישיון צייד שהתיר לו לירות בביזונים, וכן הרג ובישל תרנגולות, חזירים ולובסטרים. אלא שבמקום שההתנסות תפקח את עיניו לצער בעלי החיים ותעביר אותו לתפריט טבעוני, התהליך, כך עושה רושם, הצית אצלו אהבה עזה לאכילת חיות.

בשידור לייב בפייסבוק בקיץ שעבר, דיבר צוקרברג אל הצופים על בשרים מעושנים האהובים עליו, בתוך שהוא מבלה בנינוחות בחצר האחורית שלו לצד המנגל המקצועי, וממתג את עצמו כאנושי ביותר ולא כרובוט טכנולוגי שעושה מיליארדים מתחכום קר. העניין של צוקרברג בבשרים המעושנים יצר אפילו מספר ממים וסרטונים הומוריסטים.

אלא שהתיאורים האחרונים על הריגת העז התמימה, שתרם דורסי, הוסיפו איזה מושג חדש על אופיו של צוקרברג, על הפרסונה שמסתתרת מאחורי השם והתואר, ועל מידת האנושיות של "צוקי". הראיון, ובעיקר נושא הריגת העז, הדהדו והיו לכתבות שפורסמו כמעט בכל כלי תקשורת אפשרי, והותירו רבים נסערים ותוהים – עד כמה לבו של צוקרברג קר? האם יש עוד דברים שהוא מחסל בלי להסס, ומדוע בעצם?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים