"הטכנולוגיה בחינוך מאפשרת להכשיר את הדור הצעיר לעולם העבודה החדש"

כך אמר אנתוני סלסיטו, סגן נשיא למכירות בתחום החינוך במיקרוסופט העולמית, אחד מדוברי המפתח באירוע ההשקה המרכזי שערכה אמש החברה בתערוכה הבינלאומית הגדולה לטכנולוגיה בחינוך, BETT, בלונדון

"הטכנולוגיה בעולם החינוך היא המאפשרת את הכשרת הדור הצעיר וכל אלו שלומדים לעולם העבודה החדש, שדורש כישורים ומיומנויות טכנולוגיות שלא היו קיימות עד היום. התפקיד שלנו הוא לסייע לכל הלומדים למצות טוב יותר את הכישור שלהם, בכדי להיות מוכנים לעולם החדש. כך אמר אנתוני סלסיטו, סגן נשיא למכירות בתחום החינוך במיקרוסופט העולמית, אחד מדוברי המפתח באירוע ההשקה המרכזי שערכה אמש (ד') החברה בתערוכה הבינלאומית הגדולה לטכנולוגיה בחינוך, BETT, שנערכת השבוע בלונדון ותינעל בשבת.

בכנס משתתפים למעלה מ-35 אלף מקצועני טכנולוגיה בחינוך מכל העולם, אנשי חינוך ואנשי מערכת החינוך באנגליה. בתערוכה מציגות 850 חברות מעשרות מדינות, כאשר מיקרוסופט היא המציגה הגדולה ביותר והיא נותנת החסות הגדולה ביותר בתערוכה, זאת כחלק מאסטרטגיה שהחברה מובילה בשנים האחרונות, להגדיל את הנוכחות שלה בשוק החינוך העולמי, שהופך להיות אחד השווקים הגדולים והמרכזיים ביותר עבור כל חברות הטכנולוגיה שהגיעו לכנס.

"לא מסתכלים על הכיתה והציוד הדיגיטלי שלה, אלא על המורים והתלמידים"

בראיון לאנשים ומחשבים אמר בין היתר סלסיטו כי "אנו רואים את המהפכה הדיגיטלית שעוברת על כל העולם, ואחד האתגרים של המעסיקים הוא לאייש את מקומות העבודה בעובדים שיש להם מיומנויות טכנולוגיות שמתאימות לעידן חדש. זה המקום בדיוק שבו הטכנולוגיה משתלבת בתוך עולם החינוך, בכיתות הלימוד, כאשר ההבדל הגדול הוא שאנו לא מסתכלים על הכיתה והציוד הדיגיטלי שלה, אלא על המורים והתלמידים", אמר סלסיטו.

במהלך התערוכה והכנס שלצידה הכריזה מיקרוסופט על שבעה כלים ופתרונות חדשים, המבוססים על פלטפורמות מוכרות וידועות שלה, כגון אופיס 365, שהותאמו לתהליכי העבודה של המורים בכיתות, ומצד שני לצרכים של הלומדים, המשתלבים בעולם הלימוד המקוון, השיתופי והחדשני.

סלסיטו אומר עוד כי "הכלים שאנו מפתחים עבור מערכת החינוך מבוססים על מפגשים עם מורים ותלמידים. אנו מקשיבים למורים ומבינים כמה חשוב להם לקבל כלים שמייעלים את תהליכי העבודה שלהם. למשל, למדנו שמורים משקיעים זמן רב בכל תהליכי הערכת התלמידים, והם היו רוצים כלים שיאפשרו להם לתת הערכות אונליין, לשתף תלמידים בחומרי הוראה מחוץ לשעות הלימוד, ועוד".

הוא הוסיף ואמר כי "לגבי התלמידים, אנו סבורים שהכלים שאנחנו מספקים להם יסייעו להם למצות טוב יותר את הכישורים שלהם, לשפר את חווית הלימוד ולהגיע להישגים הרבה יותר טובים שיסייעו להם באתגרים שלהם, בכל מקום שבו מתבצע תהליך למידה".

סלסיטו הדגיש כי אחת מאבני היסוד של החדשנות בתהליכי הלימוד היא עבודה בקבוצות, עבודה שיתופית שמחוברת לקהילות שמשתפות ידע, ומעצימות את כל חבריה".

נוכחות בולטת בתערוכה עם פתרונות טכנולוגיים לעולם החינוך

הפריסה הרחבה של מיקרוסופט בתערוכה כללה מספר ביתנים, שבהם השתתפו השותפים העסקיים שלה, הן בתחום החומרה, כמו למשל החברות לנובו, דל, HP ואחרות, וחברות שמספקות פתרונות לעולם החינוך.

בהתייחסו לאתגר של המהפכה הטכנולוגית בחינוך והחסמים שיש למורים ולכל מי שעוסק בהוראה אמר סלסיטו: "אני נפגש עם מספר רב של מורים ובכל פעם מתרגש מחדש לגלות את ההתלהבות שלהם מהכלים והפתרונות שאנו מספקים להם. אני מודע לזה שיש בכל מדינה ובכל ארגון מורים שעדיין לא חוו את החוויה הזו". הוא הוסיף: "אבל אני סבור שבסופו של דבר השינוי צריך להיות במוח שלנו, המורים צריכים לשנות את קו המחשבה שלהם, להחליף דיסקט, ולהצטרף לחוויות הנהדרות שאחרים כבר חווים".

הוא הוסיף ואמר ש"אנו מודעים לכך, שאחת הסיבות לחששות היא המורכבות של הכלים והפתרונות. זהו הנושא שבו אנו משקיעים מאמצים מירביים, כדי לפשט את השימוש, לעשות את הכלים לידידותיים יותר ובכך גם להרגיע את המורים, וכל אלו שמלמדים, ולומר להם: אין לכם ממה לחשוש אנו עובדים כדי לסייע לכם, הטכנולוגיה לא תחליף אתכם", אמר סלסיטו לסיום.

לכנס BETT הגיעו גם נציגים ממערכת החינוך בישראל, ביניהם בכירים ממשרד החינוך, רשתות לימוד, נציגים מרשויות מקומיות, אקדמיה ועוד. את כולם ליווה ערן גופר, מנהל מגזר החינוך במיקרוסופט ישראל.

לישראל היה ייצוג מכובד גם בתערוכה עצמה, במסגרת ביתן של מכון היצוא, וביתן של מט"ח, שאירחו ביחד כ-20 חברות סטארט-אפ ישראליות שמפתחות פתרונות לעולם החינוך.

דיווחים נוספים מכנס BETT יגיעו בקרוב.

הכותב הוא אורח חברת מיקרוסופט בכנס

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים