האם פורטנייט יורה ישירות בנטפליקס?

ענקית הסטרימינג חושבת שפורטנייט מאיים על עסקיה יותר מ-HBO - או שירותי הזרמת תוכן אחרים - וכתבה זאת מפורשות לבעלי המניות שלה עם פרסום הדו"חות הרבעוניים האחרונים

משחקים יותר. למשל בפורטנייט. צילום אילוסטרציה: BigStock

חברת נטפליקס ציינה במכתב לבעלי המניות ששלחה ביום ה' האחרון, לאחר פרסום התוצאות הכספיות שלה, כי מבחינת זמן המסך, פורטנייט – המשחק המגה-מצליח של התקופה – הוא דאגה דחופה יותר לעסקי החברה מאשר HBO.

אמנם ההשוואה בין השניים אינה מדויקת, מאחר שאינם גורמים דומים כלל, אבל ידוע שמדובר על פורטנייט של Epic, בהחלט מדובר בממתק ממכר במיוחד – עשרות מיליוני אנשים, בני כל הגילאים, מבלים שעות ביום במשחק בפורטנייט דרך הטלפונים הטבלטים, הקונסולות והמחשבים שלהם. ומי שמשחק – לא צופה בתוכן בנטפליקס או בכל שירות אחר.

זמן הצפייה זולג למקום אחר

מה שנטפליקס למעשה אומרת הוא שנפח הזמן שהלקוחות מבלים מול התוכן שלה נשחק בשל חיבת הקהל למשחק הפופולרי פורטנייט לא פחות, אם לא יותר, מכל שחיקה וזליגה שמסבים לזמן הזה מתחרים ישירים שלה שמזרימים תוכן להמונים – ביניהם למשל-HBO, Hulu, ו-Showtime או ספקי סטרימינג עתידיים, כגון דיסני וזה המצופה של אפל.

בנוגע לאחד המתחרים הישירים שלה כתבה נטפליקס, "יחסית ליוטיוב, Hulu מייצג נתח קטן מזמן צפייה, אמרה נטפליקס. Hulu, אשר אומר כי הוא עלה על 25 מיליון לקוחות נכון לסוף 2018 והרוויח 8 מיליון דולר השנה, הוא "מצליח בארה"ב", הודתה ספקית התוכן המפורסמת – שמככבת גם בישראל בגדול בשנתיים האחרונות – אבל Hulu לעת עתה מציע רק שירות בארצות הברית, לעומת טביעת הרגל העולמית של נטפליקס".

"בארה"ב, אנחנו מרוויחים כ-10% מזמן המסך בטלוויזיה ופחות מזה מזמן המסך בנייד", טענה נטפליקס בדו"חות הרבעוניים שלה ביום ה'. "במדינות אחרות, אנו מרוויחים אחוז נמוך יותר של זמן מסך, עקב חדירה נמוכה יותר של השירות שלנו. אנחנו מרוויחים את זמן המסך של הצרכן, הן בניידים והן בטלוויזיה, יותר ממערך רחב מאוד של מתחרים. אנחנו מתחרים עם (ומפסידים ל)פורטנייט יותר מאשר ל-HBO", כתבה החברה.

מבחינת מספרים עם זאת אין סיבה לדאוג לה כנראה – ההכנסות של נטפליקס הגיעו ל-16 מיליארד דולר ב-2018, כך על פי Polygon.

לאויב המר אין דמי מנוי

2018 הייתה השנה הראשונה של פורטנייט בשוק, והוא הצליח להגיע ליותר מ-200 מיליון שחקנים בסך הכל במהלך השנה. לשם השוואה, נטפליקס הגיעה "רק" ל-139 מיליון מנויים משלמים.

באופן מדהים למדי, השחקן הממוצע מבלה בפורטנייט 6-10 שעות בשבוע. מובן שכשמדובר במכורים שבחבורה הנתון הזה תקף יותר לזמן היומי שמוקדש למשחק, וגם זאת בהמעטה. לפיכך, לא פלא שהכותר Fortnite מושך את תשומת הלב של נטפליקס.

"יש אלפי מתחרים בשוק המפוצל הזה המתחרים לבדר צרכנים", הסבירה נטפליקס, שהבהירה כי במקרה של פורטנייט, ושלא כמו מול HBO, או כל שירות סטרימינג אחר לצורך העניין – השימוש הוא חינמי ולא כרוך בדמי מנוי. כל מה שצריך הוא מכשיר שבו ניתן לשחק, התקנה קלה והתחרות מתחילה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים