תוכנה חדשה עתידה לאתר משתמשי נטפליקס שמשתפים אחרים בסיסמתם

חברת התוכנה Synamedia פיתחה טכנולוגיה שתאפשר לשירות ההזרמה השונים, ונטפליקס בראשם, לזהות מתי מנויים חולקים את פרטיהם ועוקפים את החובה בתשלום, ואולי לעשות סוף לשימוש הפיראטי בתכני החברות השונות

מי צופה בנטפליקס? כולם! צילום: פלי הנמר

בשורת רעות למשתמשי נטפליקס שחולקים את החשבון שלהם ופרטיו עם אחרים, אשר לא שילמו בעבור שירות הזרמת התוכן – טכנולוגיה חדשה של ספקית תוכנת הווידיאו, Synamedia, נחשפה ב-CES 2019 ועלולה לשים סוף לנוהג הלא ממש חוקי או אתי הזה.

התוכנה מיועדת לא רק לנטפליקס אלא לכל החברות המספקות תכנים בהזרמה למנויים, ביניהן נכללות גם אמזון, ספוטיפיי, הולו ודיסני+, ובקרוב כנראה גם, או כך לפחות לפי הסברה.

התוכנה החדשה משתמשת ביכולות בינה מלאכותית בכדי לאתר, לנתח ולסמן משתמשים שנראים כאילו הם מחוברים במקומות שונים, וזאת בכדי לנסות לפענח מתי מנוי במתכונת של "תכנית משפחתית" מנוצל לרעה.

מנהל התהליך הראשי (CPO) של Synamedia אמר כי התופעה של "שיתוף אישורי כניסה הופכת להיות יקרה מדי מכדי להתעלם ממנה. הפתרון החדש שלנו מעניק למפעילים את היכולת לנקוט פעולה. משתמשים מזדמנים רבים ישמחו לשלם תשלום נוסף למצב פרימיום שיאפשר שירות משותף עם מספר גדול יותר של משתמשים בו-זמנית. זוהי דרך נהדרת לשמור על יושרם של אנשים ישרים, שיהנו מהזרמה במקביל ליצירת ערוץ נוסף של הכנסות".

בני הנוער נוהגים לשתף את חשבון הנטפליקס שלהם עם אחרים

נתונים שנחשפו על ידי Synamedia, גילו מצב לא פשוט – כמעט 26 אחוזים מבני דור ה-Y נוהגים לשתף את חשבון הנטפליקס שלהם עם אחרים. התופעה, כך לפי החברה, מייצרת לנטפליקס לשירותים אחרים בתחום הפסדים של מיליארדי דולרים אם החברות מתעלמות ממנה ועוברות עליה לסדר היום.

יצוין עם זאת כי לעת עתה לא התקבלו הודעות של חברות ההזרמה כי בכוונתן להתחיל לעשות שימוש בתוכנה.

בנטפליקס אמרו כי "תנאי השימוש שלנו מבהירים כי פרטי הכניסה של נטפליקס מיועדים לחברים באותו בית. מעבר לכך, נטפליקס מאפשרת לחבריה להגדיר עד 5 פרופילים בכל חשבון ומגבילה את השימוש בהתקנים שיכולים לגשת אל נטפליקס בו זמנית על ידי תוכניות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים