האקרים מאיימים: נחשוף מידע שקשור לתיאוריות קונספירציה על אסון התאומים

אם לא ישולמו להם דמי כופר בביטקוין, מבטיחה קבוצת ההאקרים The Dark Overlord לשחרר לאוויר העולם מסמכי חברות ביטוח ופירמות משפטיות שאליהן פרצה, ושיכולים לתמוך בשלל רעיונות לא ממש קלים לעיכול שבבסיסם הטענה שפיגועי 9/11 היו מפוברקים

הכי מדאיג מנכ"לים - סייבר. צילום: BigStock

קבוצת האקרים בשם The Dark Overlord מאיימת כי תפרסם תיקי ביטוח הקשורים להתקפות 9/11. הקבוצה ציינה כי התיקים הגיעו לידיה לאחר הפרת אבטחת בפירמת עורכי דין גדולה, המטפלת במקרים הקשורים להתקפת הטרור במגדלי התאומים. ההאקרים דורשים תשלום כופר בביטקוין, ואם לא, הם טוענים שישחררו את הקבצים.

קבוצת ההאקרים המסוימת כבר מוכרת למומחי אבטחה. היא התמקדה בעבר בארצות הברית במרכזי הרפואה, כמו גם בעסקים פרטיים וכן מיקדה את פעילותה בסטודיו שעובד בעבור שירות הזרמת הווידיאו הענק, נטפליקס.

כחלק מתקרית הפריצה האחרונה, הקבוצה ציינה כי היא פרצה אל החברות Hiscox Syndicates Ltd., Silverstein Properties ו-Llyods of London. בהודעה שפרסמה ב-PasteBin, הקבוצה דיברה על המהלכים שלה, וציינה עוד חברות ביטוח ופירמות משפטיות רבות שבהן, לטענתה, פגעה.

ביום ב' האחרון צייצה הקבוצה: "אנחנו נספק תשובות רבות על קונספירציות 9/11 באמצעות 18,000 המסמכים הסודיים שלנו שדלפו".

את הסיפור חשף המגזין Motherboard שקיבל אישור כי משרד עורכי הדין אכן נפרץ וייתכן כי קבצים הקשורים בהתקפות ה-11 בספטמבר אכן נגנבו ממנו. עם זאת, נטען כי המערכות של Hiscox לא היו בסכנה.

אז אילו קבצים דלפו?

כפי שלא ניתן לשכוח, העולם כולו חזה בנפילת מגדלי התאומים לאחר שנפגעו ממטוסים חטופים ב-11 בספטמבר, 2001. קבוצת ההאקרים מנסה לנצל את תיאוריות הקונספירציה שקיימות סביב הפיגועים של 9/11 שבמרכזם עמד מרכז הסחר העולמי.

לא ברור אילו קבצים נמצאים ברשות קבוצת ההאקרים, אך הם טוענים שיש להם גישה לארכיון בהיקף 10 ג'יגה בייט של קבצים שעליהם שמו את ידיהם, ואפילו סיפקו קישור ל-Motherboard אל הארכיון הנ"ל, עוד בטרם פרסמו בפומבי את איומיהם. הלינק הוביל לארכיון מוצפן, והקבוצה מבקשת תשלום בביטקוין ככופר, אחרת תשחרר את מפתחות הפענוח.

ההאקרים הזכירו בין הקבצים גם חומרים ממנהל אבטחת התחבורה האמריקני, ה-TSA, שאחראי על הביטחון בשדות התעופה בארה"ב, ורשות התעופה הפדרלית, ה-FAA, שלדבריהם "תרמו" למקבץ מערך של הודעות דוא"ל ומסמכים אחרים.

בהודעת הסחיטה שלה איימה The Dark Overlord: "שלמו את הפה שלכם, או שאנחנו הולכים לקבור אתכם עם זה. אם תמשיכו להכשיל אותנו, נחמיר את השחרורים הללו (של המסמכים – ג"פ) על ידי שחרור המפתחות, בכל פעם יפתח רובד חדש (של ראיות – ג"פ), וגל חדש של אחריות ייפול עליכם".

הקבוצה מציעה גם למכור את הנתונים האלה בדארק-נט, בפורום המכונה KickAss, אשר אליו יש נגישות גבוהה גם לגורמים עוינים לממשל האמריקני שמקורם ברוסיה וסין. מעבר לכך, משמעות הדבר היא שאם מישהו הקשור לאירוע רוצה להסיר את השם שלו מהפרסומים, ביכולתו ליצור קשר עם הקבוצה ולשלם לה כופר כדי למנוע מעצמו את החשיפה.

כל גופי הממשל והביון האמריקניים על הפרק

The Dark Overlord כתבה גם בהודעה שפורסמה ב-PasteBin: "כאשר אירועים מרכזיים כמו תקרית WTC 911 קורים, חלק מהתדיינות משפטית חייבת להיות כרוכה ב-SSI (מידע אבטחה רגיש) וב-SCI (מידע על תאים מיוחדים) כמו למשל מאנשי ה-FBI, ה-CIA, ה-TSA, ה-FAA וה-DOD (הפנטגון – ג"פ), ואחרים שלהם הוצגו הראיות".

"אבל כמובן שזה לא יכול להיות פומבי, מחשש לסיכון ביטחון המדינה, אז הם משחררים את החומרים האלה באופן זמני לחברות עורכי הדין המעורבות בליטיגציה, עם הדרישה המחמירה שהם יושמדו לאחר השימוש בהם, וכי הם נשארים מוגנים וחסויים ורק לשימוש מאחורי דלתות סגורות".

"עם זאת, בני האדם אינם מושלמים. רבים מהמסמכים האלה לא הושמדו, וכאשר עם Dark Overlord מגיעה הפריצה, כל פירמות עורכי הדין הללו, בנקים להשקעה וחברות הביטוח הגלובליות, אנו נתקלים בסודות העסיסיים שלממשלה יש להציע".

אירועי "טרור" מבוימים לחיזוק משילות

יצוין כי כשההאקרים מדברים על מידע "עסיסי" בהקשר הנוכחי הם מתייחסים לתיאוריות שטוענות כי אסון נפילת התאומים אינו תוצר של פעולות מגה-טרור מטעם ארגון אל קאעידה ומנהיגו בן לאדן, אלא הפקה "הוליוודית" מבוימת מטעם השלטונות שמטרתה המרכזית, כפי שנכתב בערך הוויקיפדיה הרלוונטי: "הגברת הנוכחות הצבאית של ארצות הברית במזרח התיכון (נוכחות, שלטענתם מעניקה לארצות הברית יותר שליטה על מקורות הנפט והגז הטבעי של האזור); הגדלת תקציב הביטחון לצבא ולשירותי המודיעין בעשרות אחוזים; ההגבלות החדשות על זכויות אזרח (המוצגות כהתקפה על חוקת ארצות הברית); ורצון כללי לשלוט על העולם בעזרת כוח צבאי".

פיגועי 9/11 – האם יש אמת אחרת? צילום: BigStock

לפי הטענות באירוע המגדלים, ועוד בניינים באזור, לא קרסו עקב פגיעת המטוסים אלא פוצצו על ידי מטעני נפץ , ובנוסף מטוס מעולם לא פגע בפנטגון וטיסה מספר 93 לא התרסקה כלל.

אם אכן יש ממש באיומים ובחשיפות שעלולות להתרחש עקב הפריצות לכאורה, ואלמלא ישולמו דמי הכופר – אין ספק שהתוצאות יהיו מאוד דרמטיות.

המרכז הלאומי הבריטי לביטחון הסייבר, ה-NCSC, הזהיר כי כל הארגונים הגדולים נמצאים בסיכון להיות ממוקד על ידי קבוצת ההאקרים The Dark Overlord. לדבריו, במיוחד מדובר בארגונים כגון מוסדות רפואיים ומשרדי עורכי דין, שנמצאים בסיכון גבוה יותר. עם זאת, הוא ציין כי בעוד שראיות של נתונים גנובים מסופקות לעתים קרובות, "נפח ורגישות הנתונים יכולים להיות מוגזמים בכדי למקסם את ההשפעה".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים