2018 – השנה של הרמקולים החכמים

אם עדיין לא רכשתם לכם אחד, אתם פשוט נשארים מאחור ● הרמקולים החכמים, שמופעלים באמצעות הוראות קוליות ומבצעים מני מטלות בעבור בעליהם, הולכים והופכים לטרנד הלוהט ביותר, כשל-41% מהצרכנים בארה"ב יש כבר מכשיר חדשני שכזה בביתם

מצליח במיוחד. שילוב אלקסה ברמקול אקו. אילוסטרציה: BigStock

ידיעות רבות כבר פורסמו על כך שאלקסה זכתה לחג מולד ממש טוב, כשלפי אמזון מדובר במיליוני מכשירי אלקסה שנמכרו רק במהלך מבצעי הבלק פריידי (Black Friday) והסייבר מאנדיי (Cyber Monday). על הצלחתה אפשר ללמוד גם לאור העובדה שאפליקציית אלקסה הגיעה למקום הראשון בחנות האפליקציות של אפל במהלך החגים, ול-10 מיליון הורדות בחנות Play של גוגל. בעקבות העומס הגדול של מיליוני המשתמשים אף קרסו שרתי אלקסה לכמה שעות לפני כשבוע.

אבל אלקסה לא לבד. לצד רמקולים חכמים אחרים, כמו Google Home, זכתה הקטגוריה הזאת לא רק לחג שמח, אלא לשנה מוצלחת במיוחד. שנת 2018 הייתה השנה שבה הגיעו הרמקולים החכמים למסה המונית, כאשר 41% מן הצרכנים בארה"ב הם כעת בעלים של רמקול חכם המופעל בפקודות קוליות, לעומת 21.5% בשנת 2017.

לפי כמה מחקרים של RBC Capital Markets שפורסמו באחרונה, הביקוש שכמעט הכפיל את עצמו בשנה האחרונה בארצות הברית הובל בעיקר על ידי מכשירי אלקסה ו-Google Home, בעוד ה-HomePod של אפל היווה רק חלק קטן בצמיחה הזאת. מתוך היקף חדירה כללי של 41% מכשירי רמקול חכמים, מכשירי אלקסה מהווים נתח מכריע של 31%.

עוד צופה חברת המחקרים כי אלקסה תייצר הכנסות כלליות של 18-19 מיליארד דולר עד 2021 – או כ-5% מהכנסות אמזון – באמצעות שילוב של מכירות מכשירים, גידול בקניות המשתמשים באמצעות פקודות קוליות באלקסה, והכנסות נוספות מהפלטפורמה הזאת.

בארצות הברית לבדה מותקנים היום יותר מ-100 מיליון מכשירי אלקסה – אבן דרך משמעותית בדרכה של אלקסה להפוך ל"פלטפורמה המונית" – כפי שמציין הדו"ח.

אלקסה מתפתחת לעוד שירותים, גוגל אחריה ואפל הרחק מאחור

הדו"ח של RBC הדגיש גם את ההתקדמות של אמזון בפיתוח אלקסה, עם השקת שירותים נוספים, כמו Alexa Guard (שמזהה אזעקות של חיישני עשן ורעשים מיוחדים, כמו זכוכית נשברת, כאשר המשתמש אינו בבית), תכונות חדשות כמו תזכורות מבוססות מיקום, אפשרויות חיוג מורחבות, שילוב התראות על אימיילים ועוד. הודות לשיתופי פעולה של אמזון, המאפשרים את הפעלת אלקסה גם במכשירים נוספים, חלק גם גידול של 150% בשימושי אלקסה בשנה האחרונה לעומת 2017.

Google Home, לפי הדו"ח, זכה גם הוא לצמיחה גדולה בארצות הברית, עם רמת חדירה של 23% בשנת 2018 לעומת 8% בשנת 2017, עם סך כולל המוערך ב-43 מיליון מכשירים בארצות הברית ו-9 מיליון בשווקים אחרים.

הצפי המוערך להכנסות בשנים הקרובות מ-Google Home קטן בהרבה לעומת אלקסה של אמזון: לפי הערכת חברת המחקר, Google Home הכניס כ-3.4 מיליארד דולר ב-2018 ויצמח ל-8.2 מיליארד עד 2021.

מבחינת אפל, זו הייתה השנה הראשונה שעורכי המחקר כללו את ה-HomePod שלה בסקר, ונמצא שחלקו בשוק האמריקני עדיין זעום. השוק מתחלק בין אמזון עם 66%, גוגל עם 29% וה-HomePod עם 5% בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים