ועדת הכספים אישרה מענק של 700 מיליון שקלים לאינטל

החברה תקבל את המענק לאחר שהחליטה להשקיע 17 מיליארד שקלים במפעל בקריית גת ● כמו כן, אישרה הוועדה העברות של 55 מיליון שקלים לישראל דיגיטלית, ושל מיליונים לתכנית הורייזון 2020 ולקליטת עובדים בלהב"ה בשירות המדינה

אינטל. צילום: BigStock

רגע לפני שהיא מתפזרת, יחד עם כל הכנסת, החליטה אתמול (ב') ועדת הכספים על העברות תקציביות בסך של 5.4 מיליארד שקלים, מהם מיליונים רבים להיי-טק ולטכנולוגיה. ההחלטה המרכזית היא להעביר 700 מיליון שקלים כמענק לאינטל, לאחר שסוכם עם החברה כי תשקיע 17 מיליארד שקלים בקריית גת. בהודעת הוועדה לא צוין שמה של החברה, אלא היא הוגדרה כ-"חברה בינלאומית", אולם לאנשים ומחשבים נודע כי מדובר באינטל.

כמו כן, הוועדה אישרה העברה של 55 מיליון שקלים ממשרד האוצר לישראל דיגיטלית, לצורך מימון פרויקטים בנושא בריאות דיגיטלית. בהודעת הוועדה נכתב כי "התקציב ישמש בין היתר ליצירת שפה ממוחשבת אחידה בין ארגוני הבריאות השונים בישראל, ולתמיכה בשיתופי פעולה בין ארגוני בריאות לתעשייה ולאקדמיה".

אישור נוסף ניתן להעברה של 110 מיליון שקלים, מהם 82 מיליון ממשרד האוצר ו-28 מיליון ממשרד ראש הממשלה, למשרד המדע והטכנולוגיה. בין המטרות שלהן ישמש הכסף נמצאים למכון המחקר והפיתוח האזורי מיגל, השתתפות ישראל בתכנית המו"פ האירופיות הורייזון 2020, פרויקט הלוויין עמוס 8 ופעולות להעמקת הקשרים בין סוכנויות החלל של הודו וישראל. חלק מהסכום יועבר לקליטת 12 עובדי פרויקט להב"ה במשרד המדע והטכנולוגיה – העברה שתיעשה לאור החלטת בית המשפט בנושא ובהמשך למאבק בין האוצר לעובדי הפרויקט.

"ההשקעה של אינטל – בעלת חשיבות אסטרטגית לישראל"

באשר לאינטל, בהחלטתה אשררה הוועדה את ההסכם שאליו הגיעה החברה עם משרד הכלכלה, שלפיו היא תשקיע חמישה מיליארד שקלים בהרחבת המפעל שלה בקריית גת תמורת מענק. אלא שהחברה החליטה להרחיב את ההשקעה.

במשרד הכלכלה אומרים שההחלטה על המענק לאינטל באה על רקע בחינה כלכלית מקיפה שהתבצעה בחודשים הראשונים של השנה לגבי כדאיות ההשקעה שלה למשק הישראלי, בעקבות פניית החברה לקבלת הטבות בגין השקעה זו, במסגרת החוק לעידוד השקעות הון.

אינטל כבר השקיעה חלק מהסכום ועל פי התכנון תשקיע את היתר עד 2020. בסיום התהליך צפויים להתווסף למצבת כוח האדם של החברה כ-250 עובדים, כשהכוונה היא שהם יבואו מהפריפריה.

במשרדי הכלכלה והאוצר רואים בהשקעה של אינטל מהלך בעל חשיבות אסטרטגית למדינת ישראל, כשבנוסף למענק בן 700 מיליון השקלים, החברה נהנית מתשלום מס מופחת בשיעור של 5% עד ל-2027, במסגרת מסלול "מועדף מיוחד", המהווה חלק מהחוק לעידוד השקעות הון. המענק וההטבות ניתנו על מנת לתמרץ את אינטל לבצע השקעה גבוהה במידה ניכרת מאוד מההשקעות שהיא ביצעה בישראל בעבר.

בנוסף להעברות למטרות הקשורות בהיי-טק אישרה אתמול הוועדה העברה של תשעה מיליון שקלים למשרד הבריאות, לטובת פרויקטים לאוכלוסייה הבדואית בדרום, למחקר הזדקנות האוכלוסייה, לתלמידי החינוך המיוחד ועוד. כמו כן, אושרו העברות למפעלי המים, למימון שכר ברשות האוכלוסין וההגירה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים