"עד 2020, ל-J.P.Morgan ישראל יהיו 200 עובדים"

כך לדברי זיו גפני , ראש תחום חדשנות ופינטק בסניף הישראלי של ענק הבנקאות ● פעילות הפיתוח הטכנולוגי של ענק הבנקאות בישראל החלה לפני כחמש שנים ולפני כשנתיים עברה למרכז פיתוח חדש המעסיק כיום 90 עובדים

זיו גפני, ראש תחום חדשנות ופינטק ב-J.P.Morgan ישראל. צילום: איל טואג

"נכנסנו לפעילות הפיתוח הטכנולוגי בישראל לפני כחמש שנים, ובאופן מסיבי, לפני כשנתיים, עברנו למרכז הפיתוח החדש. המרכז מעסיק כיום 90 עובדים, רובם המכריע מפתחים, ומתמקד בפיתוח רכיבים מרכזיים של חלק ממערכות הליבה שלנו – השקעות, מסחר ותשלומים. פעילות הפיתוח המשיכה לעבר זיהוי הונאות ואותנטיקציה של משתמשים, ומשם – להגנת הסייבר. נכפיל את היקף כוח האדם שלנו עד סוף העשור, והמרכז ימנה 200 עובדים", כך אמר זיו גפני, ראש תחום חדשנות ופינטק ב-J.P.Morgan ישראל.

גפני דיבר במסגרת TECHNOLOGY INNOVATION Symposium, שערך מרכז הטכנולוגיה הישראלי של תאגיד הבנקאות הענק. הכנס, נערך בשבוע שעבר באולם טראסק בנמל תל אביב, בהשתתפות יותר מ-300 בכירים במשק, בכלכלה ובעולם הטכנולוגי-פיננסי.

"על גבי מערכות התשלומים שלנו, רצים מדי יום כ-5 טריליוני דולרים – כ-20% מתעבורת הדולרים העולמית, וכ-15% מהתעבורה הכספית בעולם. הבנק מוטה טכנולוגיה: 50 אלף מכ-260 אלף עובדיו הם אנשי טכנולוגיה. על מערכותיו רצות יותר מ-6,500 אפליקציות שונות".

"לפני חצי שנה פתחנו את זרוע החדשנות"

לצד מרכז הפיתוח בארץ, סיפר גפני, "לפני חצי שנה פתחנו את זרוע החדשנות שפועלת בשלושה מישורים. האחד, שיתופי פעולה עם האקו-סיסטם, לרבות חברות סטארט-אפ וארגוני IT וטכנולוגיה וכן עם האקדמיה לטובת מחקרים משותפים. בנוסף, בטכנולוגיות ובחברות מעניינות, שעימן יהיו לנו שיתופי פעולה, לרוב נחפש גם כיצד להשקיע, מה שיניב ערך כפול – לנו ולהם. כך, כבר הכרזנו על שיתופי פעולה עם WeMatch ו-Access Fintech הישראליות".

"מעבדת החדשנות שפתחנו נועדה לבניית פלטפורמה להוכחת היתכנות, POC, לבניית אב טיפוס מהיר של מוצר או שירות, ולאינקובציה מהירה לפתרונות פיתוח פנימי וחיצוני. יש במעבדה צוות בלוקצ'יין, הגדל מיום ליום ומתרכז בבניית מוצרים והצעות ערך על גבי פלטפורמת הבלוקצ'יין שלנו – Quorum", אמר גפני.

הוא הוסיף כי "אנו מחפשים את טובי המהנדסים והמפתחים בישראל כדי לפתח מערכות ברמה הגבוהה ביותר. המטרה היא שהם יהיו בעלי יכולת השפעה גדולה על המערכות העצומות של J.P.Morgan ובהתאם – על מיליוני לקוחות בעולם". לדבריו, "מעבר לאתגר ולהשפעה העולמית הרבה של המוצרים שהם יפתחו, אנו מציעים להם יכולת ניוד גיאוגרפי – ותעסוקתי".

על פי גפני, "אנו מחפשים את הטובים שבפתרונות הישראלים החדשניים, היכולים לעזור להניע את ספינת הענק של J.P.Morgan . מדובר בכל תחום, כל מה שמוסד פיננסי גדול יכול ליישם. אנו מחפשים כל דבר שקשור במישרין או בעקיפין להיי-טק ולחדשנות – כי כארגון פיננסי ענק, יש לנו מאות ואלפי טכנולוגיות". כך לדוגמה, ציין, "מלבד הטכנולוגיה הפיננסית ה'טהורה', אנו מעוניינים בטכנולוגיות של מדע מידע, בינה מלאכותית, בלוקצ'יין, הידוק הקשר עם הלקוחות ושיפור הנאמנות שלהם, הגנת סייבר, מניעת הונאות, פתרונות לניהול ולתזמור ענן".

בחודש האחרון, ציין גפני, "השקנו את Interbank Information Network (ר"ת IINSM),
רשת תקשורת בנקאית, מבוססת בלוקצ'יין, המקשרת באופן מאובטח וישיר בין 140 בנקים בעולם. הרשת מפחיתה את העלויות הכרוכות בהעברות כספיות בנקאיות בין בנקים על ידי הורדת חיכוך ושיפור תהליכים. באחרונה הכנסנו את רוב הבנקים המובילים בישראל לרשת בנק הפועלים, בנק לאומי, בנק דיסקונט והבנק הבינלאומי".

בכנס, סיכם גפני, "השתתפו 15 מנהלים בכירים מ-J.P.Morgan העולמי. זו הצהרה והכרה של ההנהלה העולמית שהיא רואה בישראל מובילה טכנולוגית – כמו גם בחשיבותו האסטרטגית של המרכז הטכנולוגי הישראלי. בכנס נדונו היבטים טכנולוגיים שונים העוטפים את עולם הבנקאות, ובראשם בלוקצ'יין, מדע נתונים, בינה מלאכותית וענן. נעמיק את החדירה הטכנולוגית של הבנק לשוק הישראלי בדמות גיוס מהנדסים ומפתחים מוכשרים. נמשיך את תהליך הבנייה של שיתופי פעולה עם הגופים השונים הפועלים בתחום – ב-2019 ולאחריה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים