המונדיאל, יאיר נתניהו ולוסי אהריש: כך גיגלנו ב-2018

במקום הראשון בחיפושים החמים בישראל ובעולם: המונדיאל ● ענבל אור, יאיר נתניהו, חוק הלאום ואסון נחל צפית – בראש רשימת האקטואליה המקומית ● ומה שהכי הטריד אתכם הוא מגפת החצבת ומחלת העכברת ● ואילו האנשים שעשו את השנה בין היתר הם נטע ברזילי וצביקה פיק • כך על פי פילוח ענקית החיפוש את החיפושים החמים לשנת 2018 בישראל ובעולם

12/12/2018 12:07
גוגל. צילום: BigStock

החיפוש החם ביותר של השנה החולפת בגוגל מישראל היה "מונדיאל" שמככב גם בראש הרשימה הגלובלית ובמדינות רבות מסביב לעולם. שישה רגעים טלוויזיוניים נכנסו לרשימת החיפושים החמים של ענקית החיפוש, בראשם האח הגדול וכאן 11 ששידר שניים מהאירועים הגדולים של השנה, המונדיאל והאירוויזיון. ארבע סדרות שעניינו את הישראלים במיוחד היו העונה השנייה של הסידרה המצליחה פאודה שנרכשה לשידור על ידי נטפליקס, בשבילה גיבורים עפים שזכתה בפרס הסדרה הטובה ביותר בפסטיבל קאן, בית הנייר סדרת המתח הספרדית המדוברת של נטפליקס וארבעת תלמידי הישיבה בשבאבניקים. ענבל אור ונטע ברזילי מגיעות בהתאמה למקום הרביעי והחמישי. את הרשימה סוגר משחק המחשב הפופולרי פורטנייט.

נתוני הדירוג עולים מרשימות סיכום "השנה בחיפוש" שפרסמה היום (ד') גוגל. הסיכום השנתי מספק מבט מעניין על השנה החולפת באמצעות הנושאים, המושגים והאנשים שחיפשו אותם הכי הרבה השנה. זו השנה ה-18 שענקית החיפוש מספקת הצצה – מפתיעה לעיתים – לשנה החולפת דרך דירוג החיפושים החמים והמובילים ברשת במגוון קטגוריות. בין אלו נמנות קטגוריות כמו אקטואליה, טלוויזיה, אישים ועוד.

דירוג מילות החיפוש בגוגל בארץ ובעולם לשנת 2018.

דירוג מילות החיפוש בגוגל בארץ ובעולם לשנת 2018

בארץ: ענבל אור, לוסי אהריש, צחי הלוי וצביקה פיק

על פי נתוני ענקית החיפוש, זו הייתה שנה סוערת והחיפושים החדשותיים החמים של השנה מראים את המגוון שבו התעניינו אזרחי ישראל. את הרשימה פותחת ענבל אור שקריסת החברות שברשותה הביאו להגשת כתב אישום נגדה, ויאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעשה לא מעט כותרות בעיקר על רקע התבטאויות במדיה החברתית, סוגר אותה. מחלת העכברת שהתגלתה בנחלי הצפון, מגפת החצבת שמפחידה את המדינה וגם רעידות האדמה שפקדו את אזור הכנרת נכנסו לרשימה. במקום השלישי נמצאות תוצאות הבחירות המקומיות שהתקיימו לאחרונה ואחריהן חוק הלאום שעבר בכנסת ביולי השנה. האסון של נערי מכינת בני ציון בנחל צפית והסערה סביב גילוי זהותו של סגן אלוף מ' נמצאים גם ברשימה.

מונדיאל 2018. צילום: BigStock

מונדיאל 2018. צילום: BigStock

בענקית החיפוש ציינו עוד כי רשימת תכניות הטלוויזיה המחופשות מספקת הצצה מעניינת באשר לטעמו של הצופה הישראלי: רק שלוש תכניות ריאליטי ממוקמות בעשירייה הפותחת, לעומת שש סדרות מקור ישראליות (וסדרה זרה אחת). פאודה מובילה את סדרות המקור ברשימה, ולאחריה מגיעות בשבילה גיבורים עפים, שבאבניקים, הרמון, מלכות ויש לה את זה. לשם השוואה, בשנה שעברה כיכבו בעשיריה שבע תכניות ריאליטי.

ענבל אור ונטע ברזילי מככבות גם בראש רשימת האנשים המחופשים השנה, ואחריהן גואל רצון שעל דמותו מבוססת הסדרה הרמון שעלתה לאוויר השנה וזכתה לנתוני צפייה נאים, עדי ביטי שעלתה לכותרות בעקבות הפרסומים לגבי אביה, צביקה פיק שאושפז בשל אירוע רפואי, השר לשעבר גונן שגב שנאשם בריגול ובני הזוג לוסי אהריש וצחי הלוי שהתברגו לרשימה בזכות החתונה הסודית והמפתיעה. את הרשימה חתמו אבי נשר ששכל את בנו בתאונת אופניים וחוה יערי שחזרה לתודעה בשל סרט הדוקו-דרמה על פרשת הרצח שהסעירה את המדינה באמצע שנות ה-80.

מייגן מרקל והנסיך הארי בחתונתם. צילום: BigStock

מייגן מרקל והנסיך הארי בחתונתם. צילום: BigStock

בעולם: מייגן מרקל, אביצ'י, מאק מילר וקייט ספייד

המונדיאל היה החיפוש החם ביותר לא רק בישראל, אלא בעולם כולו בשנה החולפת. את המשך הרשימה מרכיבים שישה אנשים מהם נפרדנו השנה. הדיג'יי השבדי אביצ'י, הראפר מאק מילר, המסעדן אנתוני בורדיין ומעצבת האופנה קייט ספייד ששלחו יד בנפשם, יוצר הקומיקס הידוע סטן לי והמדען סטיבן הוקינג שהאריכו ימים וגם הראפר XXXTentacion שנורה הקיץ. עוד ברשימה הדוכסית הטרייה מייגן מרקל והסרט פנתר שחור שעשה היסטוריה עם רוב של שחקנים שחורים.

סטיבן הוקינג. צילום: BigStock

סטיבן הוקינג. צילום: BigStock

החיפושים אחר אירועי החדשות החמים כוללים השנה שתי סופות הוריקן, פרס חסר תקדים של 1.6 מיליארד דולר בהגרלת הלוטו האמריקני והחתונה המלכותית של הנסיך הארי עם מרקל. השערוריה סביב מינוי ברט קוואנו לבית המשפט העליון בארצות הברית מגיעה למקום השביעי ובמקום התשיעי נמצאת שביתת נהגי המשאיות הברזילאים במחאה על מחיר הדיזל.

פורטנייט. צילום:BigStock

פורטנייט. צילום:BigStock

איך מגבשים את רשימות השנה בחיפוש?

בגוגל ציינו כי ענקית החיפוש מעצבת את הרשימות באמצעות בדיקת מיליארדי שאילתות שהיא מקבלת בכל שנה. בנוסף לסיכום השנתי שמאיר את הטרנדים הבולטים של 2018, קיימים מספר כלים נוספים שנותנים תובנות על החיפוש בעבר ובהווה, בעולם ובישראל. בחברה הדגישו עוד כי אי אפשר להשתמש בכלים אלו כדי לזהות משתמשים אינדיבידואלים מכיוון שהם נסמכים על ספירה אנונימית ומצטברת של כמות הפעמים בהם נשאלה שאילתה מסוימת לאורך זמן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים