הדירוג השנתי של יוטיוב: נטע ברזילי ועומר אדם בצמרת

לראשונה, רשימת עשרת הקליפים הנצפים בישראל מורכבת כולה מאמנים מקומיים ● בינתיים בעולם, סרטון ההריון של קיילי ג'נר מככב בראש הסרטונים הנצפים; אחריו ברשימה: סרטון מדעי על הדרך בה המוח שלנו מפענח קולות, ספין אוף ל"קראטה קיד" ותזכורת למונדיאל

06/12/2018 16:17
פופולרית בטיק טוק. נטע ברזילי. צילום: דניאל קמינסקי

עומר אדם פותח וגם סוגר השנה את רשימת הקליפים החמים ביוטיוב של 2018. הוא מדיח מהמקום הראשון את הצמד סטטיק ובן אל תבורי ששלטו בראש הרשימה שנתיים ברציפות. רק חמישה אמנים נכללים ברשימה השנה: עומר אדם עם שלושה להיטים, סטטיק ובן אל תבורי עם שניים וסטפן לגר גם הוא עם שני להיטים. עדן בן זקן ונטע ברזילי ברשימה עם להיט אחד לכל אחת.

דירוג זה עולה מנתוני רשימת "Rewind" של יוטיוב – סיכום הסרטונים הפופולריים והקליפים הנצפים ביותר במהלך השנה החולפת בישראל ובעולם שהתפרסמה היום (ה').  הרשימות הבינלאומיות והמקומיות מביאות את הטרנדים הבולטים, האנשים והמוזיקה שהובילו ובלטו בפלטפורמה השנה

רשימת הקליפים החמים משתלבת עם רשימת הסרטונים הנצפים

ביוטיוב ציינו כי גם השנה מתכתבת רשימת הקליפים החמים עם רשימת הסרטונים הנצפים ביותר: מחצית מהרשימה שייכת ליוטיוברים שיוצרים פארודיות בז'אנר הקליפים המילוליים על שירים פופולריים, כמו אלו של סטפן לגר וסטטיק ובן אל תבורי.

לראשונה, רשימת הקליפים הישראלית השנה מורכבת כולה על טהרת אמנים מקומיים, עם להיט בינלאומי אחד, זוכה אירוויזיון 2018 והמקום השני ברשימה, "Toy" של נטע ברזילי.

ברשימת הסרטונים הפופולריים של השנה, יש ייצוג הולם להפקות טלוויזיוניות. את הרשימה פותח הפרק הראשון של העונה השנייה של "פאודה", ישנם שלושה סרטונים של מתמודדים צעירים מתוכנית הריאליטי ישראל Got Talent – שני אודישנים מוזיקליים וסטנד-אפ אחד. וכמובן נטע ברזילי אחת עם קטע מהכוכב הבא.

ברמה העולמית, קיילי ג'נר במקום הראשון ברשימת הסרטונים הנצפים לשנת 2018 עם הסרטון To Our Daughter שצולם בזמן הריונה וצבר 53 מיליון צפיות בשבוע הראשון לעלייתו לרשת.

סרטון מדעי על הדרך בה המוח שלנו מפענח קול הגיע למקום החמישי. מדובר בסרטון שבא לפתור מחלוקת בוערת של הרשתות החברתיות, בדומה לסרטון "איזה צבע השמלה" מ-2017. תזכורת למונדיאל מגיעה במקום השישי עם השערים הגדולים במפגש בין הנבחרות של ספרד ופורטוגל. במקום השמיני, זו השנה הראשונה שסדרת מקור של יוטיוב נכנסת לרשימה – מדובר ב-"Cobra Kai" המשך של קארטה קיד שיצא 34 שנים אחרי הסרט המקורי.

ברשימת הקליפים הנצפים בעולם נמנים שמונה מתוך עשרת הלהיטים הם שירים בספרדית (לעומת 6 שירים בשנה שעברה). ל-10 הסרטונים הגלובליים יש במשותף למעלה מ-673 מיליון צפיות (40 מיליון צפיות יותר משנה שעברה), עם זמן צפייה מצטבר של יותר מ-50 מיליון שעות.

שני מיליארד איש משתמשים בפלפטפורמה

בין הטרנדים הנוספים שכבשו השנה את יוטיוב היו סלבריטאים מהשורה שפתחו ערוצים משלהם והפכו ליוצרים בעצמם. ויל סמית קפץ מהליקופטר לכבוד יום הולדתו ה-50 ותיעד את התהליך ואת הההתלבטויות שלפני בערוץ האישי שלו. ריהאנה לעומתו השיקה מדריכי איפור בערוץ שלה.

ביוטיוב אמרו כי כמעט שני מיליארד איש משתמשים בפלפטפורמה בעולם מדי חודש, וצופים במיליארד שעות תוכן מדי יום. יותר מ-400 שעות תוכן עולות כל דקה בפלטפורמה שלה גרסאות מקומיות ב-91 מדינות וב-80 שפות שונות, שמהוות 95% מאוכלוסיית האינטרנט. 70% מהצפיות ב-YouTube מגיעות ממכשירים ניידים, וזמן הצפייה היומי במובייל הוא מעל לשעה בממוצע. התכנים ב-YouTube מקיפים תחומים רבים. מדי יום צופים בעולם בלמעלה מ-800 מיליארד שעות תוכן הקשורות ללמידה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים